Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Ιουλ 2021

Οδική ασφάλεια και κίνηση πεζών στην Παροικιά Πάρου

Προς Διοικητή αστυνομικού τμήματος Πάρου

Προς Διεύθυνση τεχνικής υπηρεσίας Δήμου Πάρου

Κοινοποίηση:  ΠΕΖΗ, SOS Τροχαία Εγκλήματα

 

Αξιότιμε κύριε Διοικητή,

Αξιότιμη κυρία Αντιδήμαρχε τεχνικής υπηρεσίας,

Έχω επισκεφτεί με την οικογένειά μου το υπέροχο νησί σας για ολιγοήμερες διακοπές. Μένουμε στο ξενοδοχείο Hotel Paros στην Παροικιά. Κινούμαστε είτε με τα πόδια ή χρησιμοποιώντας τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.

Απολαμβάνουμε τις βόλτες μας στην παραλιακή της Παροικιάς και ιδίως στο κομμάτι από το λιμάνι μέχρι και το εστιατόριο Μπουντουράκι που έχει απαγορευτεί και η κυκλοφορία των οχημάτων και οι πεζοί απρόσκοπτα κινούνται χωρίς τους κινδύνους που εγκυμονεί η κίνηση οχημάτων.

Υπάρχουν όμως κάποια σημεία προβληματικά, τα οποία εντοπίζονται στην απέναντι πλευρά της παραλιακής και ιδίως:

Α) ανάμεσα στο παντοπωλείο Αρσένης και στο διπλανό φαρμακείο που παρκάρουν αυτοκίνητα παρά τα πλαστικά κολονάκια (που είναι όμως τοποθετημένα αραιά, με τέτοιο τρόπο σαν να ορίζουν θέσεις παρκαρίσματος και όχι να δίνουν το μήνυμα πως δεν επιτρέπεται η στάθμευση πάνω στο πεζοδρόμιο) και παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, ενώ δημιουργούν και την ανάλογη δυσφορία (επισυνάπτω φωτογραφία). Επιπροσθέτως, αναγκάζουν τους πεζούς να κατέρχονται στο οδόστρωμα, πράγμα που είναι επικίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα λόγω των διερχόμενων οχημάτων. Οι κίνδυνοι αυξάνονται απογευματινές και βραδινές ώρες λόγω της αυξημένης κίνησης των πεζών και μάλιστα και  στις δύο κατευθύνσεις, προς και από το λιμάνι, και λόγω της μειωμένης ορατότητας(επίσης έχω προσέξει ότι στο σημείο εκείνο υπάρχουν δύο εσοχές- υποδοχές για κάδους οι οποίοι φαίνεται να έχουν μεταφερθεί στην απέναντι πλευρά).

 

 

 

 

 

 

 

Β) μπροστά από το Hotel Stella. Δεν υπάρχει οριοθετημένος, ασφαλής χώρος όδευσης των πεζών.

Γ) από την ουζερί Κοράλλι μέχρι το χωματόδρομο του ναυτικού ομίλου ( κυρίως μέχρι το Athina rent a car) δίπλα στο πεζούλι-στηθαίο που διαχωρίζει το οδόστρωμα από την παραλία οι πεζοί κινούνται απροστάτευτοι σε σχέση με τα οχήματα που , ευτυχώς, συνήθως κινούνται με μικρή ταχύτητα ( υπάρχει άλλωστε η σήμανση για όριο ταχύτητας 30 km ) αλλά υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις με τους απρόσεκτους εποχούμενους. Προφανώς δεν έχουν τοποθετηθεί πλαστικά κολονάκια, γιατί θα στενέψει ακόμη περισσότερο ο χώρος κίνησης των οχημάτων, παρόλα αυτά οι πεζοί, οι οποίοι είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, είναι εντελώς απροστάτευτοι(περνούν και γονείς με παιδιά μέσα σε καροτσάκι ή που τα κρατούν από το χέρι). Δυστυχώς, η φιλοσοφία που επικρατεί είναι να διευκολυνθεί το αυτοκίνητο ή γενικώς το τροχοφόρο σε βάρος των πεζών.

Επίσης, να σας επιστήσω την προσοχή και σε προβληματικές οδηγικές συμπεριφορές: α) διαπιστώνω συχνά ότι οχήματα έχουν σταθμεύσει μπροστά σε ράμπες και σε διαβάσεις (οι οποίες στην πλειοψηφία τους χρειάζονται επαναβαφή). Εντελώς αντικοινωνική αυτή η οδηγική συμπεριφορά, η οποία εκμεταλλεύεται την νομιμοφροσύνη και τον σεβασμό των περισσότερων εποχούμενων και β) οδηγοί μηχανών – νεαρής κυρίως ηλικίας – που κινούνται με ταχύτητα  χωρίς προσοχή και χωρίς τον στοιχειώδη εξοπλισμό ασφαλείας. Είναι κρίμα να πάθουν κάτι οι ίδιοι ή να προξενήσουν «ατύχημα».

Πιστεύω πως σε συνεργασία και με το Δήμο θα γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες (κατανοώ τα προβλήματα υποστελέχωσης που ίσως υπάρχουν), έτσι ώστε να λυθούν άμεσα τα προβλήματα αυτά ( και προφανώς όποια άλλα έχετε εντοπίσει σχετικά με την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των πεζών και γενικότερα την οδική ασφάλεια πεζών και εποχούμενων) και να αποφευχθεί στο μέλλον κάποιο «ατυχές» συμβάν. Νομίζω – συμφωνείτε – ότι κάθε ζωή είναι ανεκτίμητη, άρα κανένας θάνατος στην άσφαλτο δεν μπορεί να είναι αποδεκτός. Και τα τροχαία που χαρακτηρίζονται άτυχως «ατυχήματα», οφείλονται σε συγκεκριμένες αιτίες που μπορούν να προληφθούν, ενώ οι ευθύνες βαραίνουν όχι μόνο τους οδηγούς (ζήτημα ατομικής ευθύνης) αλλά και την Πολιτεία με τα αρμόδια όργανα σχεδιασμού οδικής ασφάλειας, ελέγχου και απονομής δικαιοσύνης.

Με εκτίμηση,

Βαγγέλης Δήμας,

γονέας,

μέλος της κίνησης ΠΕΖΗ και του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα

 Πηγή: www.SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια: