Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Ιουλ 2021

Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε την γήν και κατακυριεύσατε αυτής…

 «Ρεκόρ 11ετίας για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα»: Το πρώτο εξάμηνο του 2021 πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα 58.362 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων. Η αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 έφτασε στο 59,6%!  Μόνο τον Ιούνιο  πραγματοποιήθηκαν 13.965 ταξινομήσεις, με το νούμερο αυτό να είναι η υψηλότερη μηνιαία επίδοση που έχει σημειώσει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου από τον Ιούνιο του 2010, όταν και είχαν ταξινομηθεί 14790 αυτοκίνητα. (ΕΔΩ)

Για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, σύμφωνα με το car and motor (ΕΔΩ) το διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις  κάποιων ιδιαίτερα ακριβών αυτοκινήτων με απίστευτη ιπποδύναμη και ταχύτητες.

Για να μη κλαιγόμαστε για τις επιπτώσεις της πανδημίας…

Μετά από δέκα  10 ολόκληρα χρόνια όπου καμία Lamborghini δεν πουλήθηκε στην Ελλάδα  …επιτέλους επιστρέψαμε στη κανονικότητα:

Τα  πρώτο εξάμηνο του 2021 επιτέλους  4 νέες Lamborghini  κυκλοφόρησαν με ελληνικές πινακίδες: 1 Urus, 1 Huracan Evo V10 με 610 ίππους, και 2 Lamborghini Aventador SVJ με απόδοση 770 ίππων. Οι τιμές φυσικά είναι ευρέως προσιτές: η Aventador πχ κοστίζει 600.000-650.000 ευρώ.

Άλλες εντυπωσιακές ταξινομήσεις την ίδια περίοδο: μια Bentley Continental GT Convertible, με απόδοση  635 ίππων και κόστος  384.000 ευρώ. Δύο Porsche 911 GT3 και 911 Turbo S  με το κόστος κάθε μίας να ξεπερνά  τα 300.000, 4 Audi RS Q8 απόδοσης 600 ίππων κόστος από 163.400 ευρώ, 1 BMW M5 CS απόδοσης  635 ίππων, κόστος  από 252.200 ευρώ, 1 Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ απόδοσης 634 ίππων, κόστος από 203.500 ευρώ, 2 Mercedes-AMG G 63 απόδοσης  585 ίππων, κόστους 279.600 ευρώ. Ενώ επίσης ταξινομήθηκαν  1 Porsche 911 Targa 4, 4 Porsche Panamera και 29 Porsche Cayenne.

Η τρομερή αύξηση των μηχανοκίνητων μέσων στη χώρα μας (από  2.036.625 το 1985 στα  8.236.637 το 2018) και η διαρκής  ανοδική τάση στις πωλήσεις αυτοκινήτων  έχουν προκαλέσει ασφυξία στον δημόσιο χώρο ο οποίος παραχωρείται από τις αρχές ή αν αυτό δεν συμβαίνει  λεηλατείται από τους ιδιοκτήτες  των οχημάτων. Στους δρόμους των περισσοτέρων πόλεων οι περισσότερες λωρίδες αντί για κίνηση χρησιμοποιούνται για στάθμευση, ενώ και τα πεζοδρόμια όπως κι αρκετοί «πεζόδρομοι» έχουν αλωθεί από τους οδηγούς ΙΧ (αναγκαίο το 4Χ4 για να παρκάρεις όπου γουστάρεις).

 

 

 

 

 

 

 


Δεν είναι παράδοξο σε μια χώρα όπου από διάφορες κατευθύνσεις επισημαίνεται η ύπαρξη δημογραφικού προβλήματος η ραγδαία πτώση του αριθμού γεννήσεων ανθρώπων να συμβαδίζει με την συνεχή αύξηση του αριθμού πωλήσεων αυτοκινήτων.

Ήδη τα στοιχεία δείχνουν ότι για κάθε κάτοικο της χώρας, ικανό να οδηγεί, αντιστοιχεί ένα τουλάχιστον μηχανοκίνητο όχημα, ενώ προχωράμε με αισιοδοξία σε ακόμα υψηλότερους στόχους.

Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι συμβάλουν σημαντικά στην αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων παράγοντες όπως η υποανάπτυξη των Δημόσιων Συγκοινωνιών, η διάλυση των Σιδηροδρόμων, η έλλειψη Μέσων Σταθερής Τροχιάς στις  πόλεις και τα μέτρα ενάντια στο περπάτημα και την ποδηλασία.

Όμως αυτή είναι μια αντεστραμμένη εικόνα της πραγματικότητας.

Είναι προφανές πως μια πολιτεία που βλέπει τις γεννήσεις να μειώνονται ραγδαία σκεπτόμενη μακροπρόθεσμα, όπως πρέπει, δεν έχει κανένα λόγο να επενδύσει σε δημόσιες υποδομές. Ποιος θα τις χρησιμοποιήσει αν και …όταν ολοκληρωθούν;

Αντίθετα οι τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν την αυτοκίνηση και κυρίως το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, στο ορατό μέλλον, διασφαλίζουν μεταξύ άλλων και την συνέχεια μας σαν έθνος αφού η ελληνικότητα των πινακίδων είναι τεκμήριο πέραν πάσης αμφισβήτησης.  Το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό ακόμα και χωρίς επιβάτη αποτελεί σαφώς την ελπίδα ότι παρά την υπογεννητικότητα και την κλιματική αλλαγή η χώρα θα παραμένει πάντα κατοικημένη και η ταυτότητα της δεν θα αλλοιωθεί.

Σύμφωνα με έγκυρους αναλυτές που ελέω brain drain διαπρέπουν στα πανεπιστήμια της αλλοδαπής, ο μηδενισμός των γεννήσεων αποτελεί επίσης την μόνη εγγύηση πως αργά ή γρήγορα θα υλοποιηθεί το «Όραμα Μηδέν – Vision Zero» ελλείψει υποψηφίων θυμάτων χωρίς να χρειαστεί κανένα επιπλέον μέτρο. Αυτή είναι μια μόνο παράπλευρη συνέπεια που πρέπει να μας κάνει ακόμα πιο ικανοποιημένους  για το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας.

«Ρεκόρ 11ετίας για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα»: μέσα στην αφόρητη ζέστη των ημερών, φύσηξε ένα αεράκι αισιοδοξίας.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: