Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Σεπ 2025

Απο σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Δείτε αναλυτικά τα βαριά πρόστιμα

 

 

 

Από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2025 τίθεται σε πλήρη ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος φέρνει αυστηρές αλλαγές σε πρόστιμα, αφαίρεση άδειας οδήγησης, πινακίδων, ακόμα και φυλάκιση.

Βασικό χαρακτηριστικό του νέου ΚΟΚ είναι η κλιμάκωση των κυρώσεων στις υποτροπές, δηλαδή όταν ο ίδιος οδηγός επανειλημμένα παραβεί τον ίδιο κανόνα. Αυτές οι υποτροπές επιφέρουν όχι μόνον μεγαλύτερα πρόστιμα αλλά και πολύ μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα αφαίρεσης άδειας και πινακίδων, καθώς και σε ειδικές περιπτώσεις ενεργοποίηση ποινικών διατάξεων.

Κινητό
Σε ότι αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, χωρίς πρόκληση συμβάντος, το πρόστιμο ορίζεται στα 350 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για 30 ημέρες. Σε πρώτη υποτροπή το πρόστιμο ανεβαίνει σε 1.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για 180 ημέρες, ενώ σε δεύτερη υποτροπή το πρόστιμο φτάνει τα 2.000 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για έναν χρόνο. Όταν η χρήση κινητού συνοδεύεται από τροχαίο, οι κυρώσεις αυξάνονται με πολύ βαριά πρόστιμα, αφαίρεση άδειας για πολλά έτη και δυνατότητα ποινικής δίωξης.

Αλκοόλ
Όσον αφορά το αλκοόλ στο αίμα, για επίπεδα μεταξύ 0,50-1,10 g/l προβλέπεται πρόστιμο 350-700 €, αφαίρεση άδειας οδήγησης έως 90 ημέρες. Για επίπεδα άνω του 1,10 g/l το πρόστιμο φτάνει στα 1.200 €, η άδεια και οι πινακίδες αφαιρούνται για 180 ημέρες, επιβάλλεται υποχρεωτική ακινητοποίηση οχήματος και υπάρχει πιθανότητα φυλάκισης από δύο μήνες έως πέντε έτη, ενώ σε περίπτωση υποτροπής οι κυρώσεις γίνονται πολύ πιο αυστηρές.

Ταχύτητα
Η παράβαση του ορίου ταχύτητας όταν η ταχύτητα υπερβαίνει το όριο κατά πάνω από 50 χιλιόμετρα την ώρα επισύρει πρόστιμο 700 € και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο και ο χρόνος αφαίρεσης διπλώματος μεγαλώνουν πολύ, ενώ για εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες ή συμμετοχή σε “κόντρες” τα πρόστιμα φτάνουν έως και 8.000 € και η αφαίρεση άδειας μπορεί να φθάσει τα τέσσερα χρόνια.

Κόκκινο, STOP
Η παραβίαση φωτεινού σηματοδότη ή σήματος STOP τιμωρείται με πρόστιμα που ξεκινούν από 350-700 €, η άδεια αφαιρείται για δεκάδες ημέρες (περίπου 30-60), ενώ αν υπάρξει ατύχημα τα ποσά και η διάρκεια της αφαίρεσης αυξάνονται και μπορεί να φθάσουν σε πολύ μεγάλες περιόδους.

Ζώνη, κράνος
Για μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους το πρόστιμο ορίζεται αρχικά στα 350 €, με αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Σε περίπτωση που στο όχημα υπάρχει ανήλικο, ή εμπλέκεται και συνεπιβάτης χωρίς ζώνη ή κράνος, η ευθύνη εμπλέκει και τον οδηγό και τις ποινές γίνονται μεγαλύτερες. Σε υποτροπές τα πρόστιμα αγγίζουν τα 2.000 € και η άδεια χάνεται για έναν χρόνο.

ΚΤΕΟ
Ο νέος ΚΟΚ έχει εισαγάγει και ρυθμίσεις για το ΚΤΕΟ· όχημα που δεν έχει περάσει έγκαιρα τον έλεγχο υπόκειται σε πρόστιμο 350 €, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.


Ο νέος ΚΟΚ φέρνει επίσης αλλαγές στα όρια ταχύτητας, με το γενικό όριο εντός κατοικημένων περιοχών να παραμένει στα 50 χλμ/ώρα μέχρι το 2026, αλλά να υπάρχουν προβλέψεις για διαφορετικά όρια αναλόγως του τύπου δρόμου ή της συγκοινωνιακής σημασίας. Οι ταχύτητες εκτός κατοικημένων περιοχών και σε αυτοκινητόδρομους ρυθμίζονται πιο αυστηρά όταν υπάρχουν υπερβάσεις.

Μεταφορικά και ψηφιακά μέτρα συνοδεύουν τις αλλαγές. Ψηφιακές κάμερες θα χρησιμοποιούνται ευρέως, για παράδειγμα σε λεωφορεία και στις λεωφορειολωρίδες, ώστε παραβάσεις να καταγράφονται αυτόματα και πρόστιμα να αποστέλλονται μέσω ψηφιακών πλατφορμών (gov.gr). Οι έλεγχοι επεκτείνονται και σε περιοχές όπως τα νησιά όπου υπήρχαν προβλήματα παρακολούθησης.

Υπάρχουν προβλέψεις για την αντικοινωνική οδική συμπεριφορά, που περιλαμβάνει παραβάσεις όπως στάση/στάθμευση που παρεμποδίζει κοινή χρήση δρόμων, παρενόχληση πεζών, προσβάσεις ΑμεΑ και άλλα. Κάθε τέτοια παράβαση αντιμετωπίζεται με πρόστιμα αλλά και πιθανές διοικητικές κυρώσεις, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης.

Τελικά, η αλλαγή δεν είναι μόνο στα χρήματα αλλά στην αντίληψη: πλέον κάθε παράβαση έχει πολύ μεγαλύτερο κόστος, κάθε υποτροπή μετράει πολύ περισσότερο, και το πλαίσιο είναι σαφέστερο ως προς τον συνδυασμό διοικητικών, οικονομικών και ποινικών κυρώσεων. Είναι σημαντικό οι οδηγοί να ενημερωθούν πλήρως για τις νέες διατάξεις ώστε να μην βρεθούν προ εκπλήξεως από τις βαριές κυρώσεις που προβλέπονται.

ΠαράβασηΠρόστιμοΑφαίρεση άδειας/πινακίδων
Χρήση κινητού κατά την οδήγηση350 € (1η φορά), 1.000 € (1η υποτροπή), 2.000 € (2η υποτροπή)30 ημέρες (1η φορά), 180 ημέρες (1η υποτροπή), 1 χρόνος (2η υποτροπή)
Υπέρβαση ταχύτητας >50 χλμ/ώρα700 € (1η φορά), 1.000 € (υποτροπή), έως 8.000 € (κόντρες)60 ημέρες (1η φορά), 180 ημέρες (υποτροπή), έως 4 χρόνια (κόντρες)
Παράβαση κόκκινου σηματοδότη700 € (1η φορά), 1.000 € (υποτροπή), 2.000 € (2η υποτροπή)60 ημέρες (1η φορά), 180 ημέρες (υποτροπή), 1 χρόνος (2η υποτροπή)
Παράβαση STOP350 € (χωρίς ατύχημα), 1.000 € (υποτροπή), 2.000 € (2η υποτροπή), έως 4.000 € (με ατύχημα)30 ημέρες (χωρίς ατύχημα), 180 ημέρες (υποτροπή), 1 χρόνος (2η υποτροπή), πολυετής αφαίρεση με ατύχημα
Μη χρήση ζώνης/κράνους350 € (1η φορά), 1.000 € (υποτροπή), 2.000 € (2η υποτροπή)30 ημέρες (1η φορά), 180 ημέρες (υποτροπή), 1 χρόνος (2η υποτροπή)
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (0,5–1,1 g/l)350–700 €Έως 90 ημέρες
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (>1,1 g/l)1.200 €180 ημέρες + ακινητοποίηση οχήματος
Οδήγηση χωρίς δίπλωμα1.000 € (1η φορά), πολύ αυστηρότερα σε υποτροπέςΈως 1 έτος + πιθανή φυλάκιση
Μη έγκαιρος τεχνικός έλεγχος (ΚΤΕΟ)350 €30 ημέρες



Πηγή: https://www.newsauto.gr


 

 

 

   

Δεν υπάρχουν σχόλια: