Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Σεπ 2025

Γιατρός αποκαλύπτει -Αυτή είναι η πιο επικίνδυνη ώρα της ημέρας που δεν πρέπει να οδηγείς

 

 

 

 Μια κρυφή πάθηση μπορεί να εξηγεί την αδυναμία αρκετών οδηγών να είναι το ίδιο αποδοτικοί στην νυκτερινή οδήγηση.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τα τροχαία ατυχήματα που σημειώνονται τη νύχτα είναι αισθητά περισσότερα σε σχέση με εκείνα που συμβαίνουν την ημέρα, ενώ, αναλογικά, υπερβαίνουν κατά πολύ το ποσοστό της κυκλοφορίας που καταγράφεται τις βραδινές ώρες.

H Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία στη Γερμανία, για παράδειγμα, δείχνει πως περίπου το 30% όλων των σοβαρών ατυχημάτων συμβαίνουν το σούρουπο ή κατά τη διάρκεια της νύχτας, παρότι μόνο το 20% της συνολικής κυκλοφορίας λαμβάνει χώρα σε αυτές τις ώρες. 

Κούραση, μειωμένη προσοχή, αλλά και η παρουσία μεθυσμένων οδηγών εξηγούν ένα μέρος του προβλήματος. Ωστόσο, η ιατρική αποκαλύπτει μια ακόμη αιτία, που έγκειται στην περιορισμένη όραση που σημειώνεται σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ή αλλιώς την νυχτερινή τύφλωση.

 

 Ο καθηγητής Dr. Matthias Krause, οφθαλμίατρος και ιατρικός διευθυντής του Οφθαλμολογικού Κέντρου OSG στη Νυρεμβέργη, εξηγεί:
«Η νυχτερινή τύφλωση είναι ο περιορισμός της όρασης στο σούρουπο. Η ικανότητα του ματιού να προσαρμόζεται στο σκοτάδι είναι είτε περιορισμένη είτε πλήρως χαμένη».

Όπως σημειώνει ο ιατρός, η λειτουργία των ματιών εξαρτάται από τα λεγόμενα ραβδία κύτταρα στον αμφιβληστροειδή, τα οποία είναι υπεύθυνα για την όραση σε χαμηλό φωτισμό. Όταν αυτά σταματούν να λειτουργούν σωστά, η όραση στο σκοτάδι υποβαθμίζεται δραματικά. Σε σοβαρές περιπτώσεις, καθίσταται σχεδόν αδύνατη η οδήγηση χωρίς τεχνητό φως.

Η νυχτερινή τύφλωση μπορεί να είναι εκ γενετής, λόγω κληρονομικών παθήσεων του αμφιβληστροειδούς, όπως η μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια. Πιο συχνά, όμως, αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ανθρώπου. Έλλειψη βιταμίνης Α, συγγενικές ιατρικές ασθένειες (π.χ. καταρράκτής) και θολώσεις του φακού αποτελούν μερικούς από τους βασικούς παράγοντες για την δημιουργία της πάθησης.

 

 

 Ο καθηγητής Krause σημειώνει ότι τα συμπτώματα γίνονται πιο εμφανή κατά την οδήγηση σε συνθήκες με έντονη κίνηση. Βασικά συμπτώματα που γίνονται αντιληπτά κατά την οδήγηση είναι ότι ο οδηγός μπορεί να νιώθει μεγαλύτερη ανασφάλεια, να κρατά το τιμόνι πιο σφιχτά ή να ανοιγοκλείνει τα μάτια πιο συχνά όταν τον τυφλώνουν τα φώτα διερχόμενων οχημάτων. Μάλιστα, ο γιατρός υπογραμμίζει ότι σε τέτοιες συνθήκες, ο χρόνος αντίδρασης μειώνεται και το ρίσκο ατυχήματος αυξάνεται.

Ο γιατρός τονίζει ότι στα θετικά συγκαταλέγεται ότι η διάγνωση της εν λόγω πάθησης είναι σχετικά απλή και διαρκεί λίγα λεπτά. Για την διαδικασία, χρησιμοποιούνται ειδικές συσκευές, όπως οι νυκτόμετροι, οι οποίοι μετρούν μερικές παραμέτρους-κλειδία, όπως η οπτική οξύτητα, η αντίληψη αντίθεση χρώματος και η ευαισθησία στην εκτυφλωτική λάμψη.

Εκτός από παθολογικές αιτίες, και φυσικές καταστάσεις όπως η ξηροφθαλμία μπορούν να επηρεάσουν την όραση τη νύχτα. Η διαταραχή της δακρυϊκής στιβάδας, που καλύπτει τον κερατοειδή, δημιουργεί μικρές ανωμαλίες στην επιφάνεια του ματιού, προκαλώντας διασπορά φωτός, θολή όραση και εκτυφλωτική λάμψη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η χρήση τεχνητών δακρύων μπορεί να προσφέρει σημαντική ανακούφιση.

 

 

Φυσικά, με την πάροδο των χρόνων, οι παθήσεις που επηρεάζουν την όραση τη νύχτα γίνονται πιο συχνές. Ο κατάλογος περιλαμβάνει την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, το γλαύκωμα, τον σακχαρώδη διαβήτη, τον καταρράκτη και τις δευτερογενείς θολώσεις μετά από επεμβάσεις. Το ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ειδικό, είναι ότι πολλές φορές οι παθήσεις αυτές εξελίσσονται ύπουλα και γίνονται αντιληπτές μόνο όταν είμαστε πια σε προχωρημένο στάδιο.

Για αυτό και ο οφθαλμίατρος συνιστά σε κάθε οδηγό να υποβάλλεται σε οφθαλμολογικό έλεγχο κάθε δύο χρόνια, ανεξάρτητα από το τι προβλέπει ο νόμος. Η χρήση κατάλληλων γυαλιών ή φακών επαφής είναι καθοριστική.

Σημειώνει δε πως ιδιαίτερα χρήσιμοι είναι οι φακοί με αντιανακλαστική επίστρωση, που περιορίζουν τις αντανακλάσεις και την εκτυφλωτική λάμψη. Σε περίπτωση που τα φώτα τυφλώσουν προσωρινά τον οδηγό, βοηθά το να στρέψει για λίγο το βλέμμα στην άκρη του φακού, μακριά από την πηγή φωτός.


Πηγή: https://www.carandmotor.gr






 

 

  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: