Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Σεπ 2025

Γιατί απαγορεύεται να αφήσεις το παράθυρο του αυτοκινήτου ανοιχτό -Τι ισχύει στην Ελλάδα

 

 

 

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει ποινές για όσους αφήνουν τα παράθυρα των αυτοκινήτων τους ανοιχτά, επιβάλλοντας ένα χρηματικό πρόστιμο που δεν είναι ευρέως γνωστό στους περισσότερους οδηγούς.

Παρά το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί επιλέγουν να ανοίγουν τα παράθυρα σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τη θερμότητα και την υπερθέρμανση της καμπίνας, ειδικά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού ή ακόμα και τους πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, η η συνήθεια αυτή μπορεί να έχει μερικές -άγνωστες για τους περισσότερους οδηγούς- συνέπειες.

Η πρακτική αυτή, αν και κατά τα φαινόμενα μοιάζει ως αθώα, θεωρείται παράβαση, καθώς αφήνει το όχημα ευάλωτο σε κλοπές ή μη εξουσιοδοτημένη χρήση. Το φαινόμενο αυτό έχει λάβει ιδιαίτερες διαστάσεις στην Ιταλία, όπου οι αρχές έχουν εντείνει τους ελέγχους και τα πρόστιμα για ανοιχτά παράθυρα, με τις κλήσεις να πέφτουν σχεδόν βροχή τα τελευταία χρόνια.

 

 

 Σύμφωνα με τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και συγκεκριμένα την παράγραφο 4 του άρθρου 158, «κατά τη στάθμευση και τις προσωρινές στάσεις, ο οδηγός πρέπει να λαμβάνει όλα τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να αποφεύγονται τα ατυχήματα, αλλά και η χρήση του οχήματος χωρίς τη συγκατάθεσή του».

Το σκεπτικό των Ιταλών νομοθετών είναι ότι όταν ένας οδηγός αφήνει ανοικτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου διευκολύνει την κλοπή του οχήματός (και ως εκ τούτου τη χρήση του αυτοκινήτου δίχως τη συγκατάθεσή του καιγια πιθανώς εγκληματικούς σκοπούς).

Πρόστιμο και στην Ελλάδα;

Στη χώρα μας, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η ίδια διάταξη υπάρχει και στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στην παράγραφο 8 του Άρθρου 38 «Στάση και στάθμευση» όπου ορίζεται το εξής: «8. Οι οδηγοί οχημάτων ή ζώων, όταν σταθμεύουν, δεν επιτρέπεται να απομακρύνονται από αυτά, εάν δεν λάβουν προηγουμένως τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή δυστυχήματος. Για μηχανοκίνητα οχήματα, υποχρεούνται ειδικότερα να λάβουν προηγουμένως τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να εμποδιστεί η χρησιμοποίηση αυτών χωρίς την άδεια των οδηγών τους.»

 

 

 Σε περίπτωση, λοιπόν, που έχουμε σταθμεύσει το όχημά μας δίχως να κλείσουμε τα παράθυρα, ο διενεργών τον έλεγχο έχει κάθε δικαίωμα να μας κόψει κλήση, «πατώντας» ακριβώς πάνω στην παράγραφο 8 του Άρθρου 38.

Ειδικότερα, μπορεί να κρίνει ότι αφήνοντας ανοικτά τα παράθυρα δεν εμποδίζουμε αποτελεσματικά τη χρήση του οχήματός μας (από άλλους) χωρίς την άδειά μας. Όσον αφορά το ύψος του προστίμου, αυτό ορίζεται σε 30 ευρώ καθώς εμπίπτει στην κατηγορία Ε1-Α.

 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr







 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: