Ενα «ντιμπέιτ» για την οικολογική μετακίνηση επιδιώκουν τρεις οργανώσεις πολιτών θέτοντας στα κόμματα ερωτήσεις και ζητώντας τους να δηλώσουν εάν θα βοηθήσουν την κυκλοφορία πεζών, ποδηλάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς κόντρα στις πολιτικές που ευνοούν το Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 27 ερωτήσεις και το επιμελήθηκαν οι οργανώσεις «ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ» (www.podilates.gr), «ΠΕΖΗ» (www.pezh.gr) και «Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ» (www.epivatis.gr) ζητώντας από τα κόμματα που συμμετέχουν στις εκλογές της να απαντήσουν εγκαίρως. Μεταξύ άλλων ρωτούν:
- Εάν θέτουν σε προτεραιότητα τον περιορισμό του αυτοκινήτου, την απελευθέρωση των κέντρων πόλης και την προώθηση της δημόσιας συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου.
- Τι θα κάνουν για καλύτερα πεζοδρόμια και χώρους πεζών ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και άνετη κίνηση αυτών και ειδικά των ΑΜΕΑ.
- Εάν προτίθενται να αφαιρέσουν οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύων υποδομής ποδηλάτου, να διευκολύνουν τη μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό και τα άλλα μέσα και την αγορά τους με οικονομικά κίνητρα.
- Εάν θα εφαρμόσουν πρόγραμμα επέκτασης και προστασίας των λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις με βελτίωση των υποδομών ώστε να αυξηθεί η συχνότητα κυκλοφορίας σε μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
- Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν, για να διασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του σιδηροδρόμου σε βάρος των οδικών μεταφορών.
Για όλα τα παραπάνω οι οργανώσεις ζητούν χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό καθώς και τις θεσμικές αλλαγές που προβλέπουν.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22-09-2009
Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 27 ερωτήσεις και το επιμελήθηκαν οι οργανώσεις «ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ» (www.podilates.gr), «ΠΕΖΗ» (www.pezh.gr) και «Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ» (www.epivatis.gr) ζητώντας από τα κόμματα που συμμετέχουν στις εκλογές της να απαντήσουν εγκαίρως. Μεταξύ άλλων ρωτούν:
- Εάν θέτουν σε προτεραιότητα τον περιορισμό του αυτοκινήτου, την απελευθέρωση των κέντρων πόλης και την προώθηση της δημόσιας συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου.
- Τι θα κάνουν για καλύτερα πεζοδρόμια και χώρους πεζών ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής και άνετη κίνηση αυτών και ειδικά των ΑΜΕΑ.
- Εάν προτίθενται να αφαιρέσουν οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύων υποδομής ποδηλάτου, να διευκολύνουν τη μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό και τα άλλα μέσα και την αγορά τους με οικονομικά κίνητρα.
- Εάν θα εφαρμόσουν πρόγραμμα επέκτασης και προστασίας των λεωφορειολωρίδων στην Αθήνα και σε άλλες ελληνικές πόλεις με βελτίωση των υποδομών ώστε να αυξηθεί η συχνότητα κυκλοφορίας σε μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
- Ποια συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν, για να διασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του σιδηροδρόμου σε βάρος των οδικών μεταφορών.
Για όλα τα παραπάνω οι οργανώσεις ζητούν χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό καθώς και τις θεσμικές αλλαγές που προβλέπουν.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22-09-2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου