Από όλους τους τρόπους μεταφοράς, οι οδικές μεταφορές είναι οπωσδήποτε οι πιο επικίνδυνες και οι πιο δαπανηρές σε ανθρώπινες ζωές. Για το λόγο αυτό, το πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια 2003-2010 προβλέπει μια σειρά μέτρων, όπως είναι η ενίσχυση των οδικών ελέγχων, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών οδικής ασφάλειας, η βελτίωση της οδικής υποδομής και οι ενέργειες με σκοπό να βελτιωθεί η συμπεριφορά των χρηστών της.
Τελικός στόχος είναι να μειωθεί τουλάχιστον κατά 50% ο αριθμός των θανάτων έως το 2010. Ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με ευρωπαϊκό πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια. Μείωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση του αριθμού των θυμάτων σε τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ έως το 2010: ένα ζήτημα που μας αφορά όλους. Κάθε χρόνο, 1.300.000 τροχαία ατυχήματα έχουν ως αποτέλεσμα ο αριθμός των θυμάτων να υπερβαίνει τους 40.000 νεκρούς και 1.700.000 τραυματίες.
Το άμεσο ή έμμεσο κόστος έχει υπολογισθεί σε 160 δισ. ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό περίπου 2% του ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Ορισμένες ομάδες του πληθυσμού ή κατηγορίες χρηστών είναι ιδιαίτερα ευάλωτες: οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών (10.000 νεκροί ετησίως), οι πεζοί (7.000 νεκροί) ή οι ποδηλάτες (1.800 νεκροί). Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή πρότεινε στη Λευκή Βίβλο για την ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών, να καθορίσει η ΕΕ ως στόχο τη μείωση του αριθμού των νεκρών στο ήμισυ με χρονικό ορίζοντα το έτος 2010. Όλα τα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα οδικής ασφάλειας, ήτοι υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, μη χρήση των ζωνών ασφαλείας, ανεπαρκή προστασία, ύπαρξη «μελανών σημείων» (υψηλού κινδύνου επέλευσης ατυχημάτων), μη τήρηση του χρόνου οδήγησης και ανάπαυσης στις επαγγελματικές μεταφορές και κακή ορατότητα. Η προσεχής προσχώρηση στην ΕΕ χωρών με χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας συνιστά μια επιπλέον πρόκληση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου