Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Σεπ 2009

ΟΥΤΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΙΤΙΟΥΣ ΟΥΤΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ


«Σκοτώνεις και δεν πληρώνεις».
Αυτό το απλό απόφθεγμα βρίσκει εφαρμογή στην απονομή δικαιοσύνης για τα θύματα τροχαίων.
Η ατιμωρησία κυριαρχεί σε ποινικό αλλά και αστικό επίπεδο, καθώς ούτε ουσιαστικές ποινές επιβάλλονται στους υπαιτίους ούτε σοβαρές αποζημιώσεις δίνονται στα θύματα και στις οικογένειές τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι περιπτώσεις υπευθύνων πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου που φυλακίστηκαν στη χώρα μας είναι μετρημένες στα δάχτυλα του χεριού.
Περίπου 1.500 θύματα τροχαίων δυστυχημάτων καταγράφονται ετησίως στην Ελλάδα.
Είναι δύσκολο ωστόσο να βρεθεί έστω και ένας θύτης που να εκτίει ποινή, καθώς οι περισσότερες ποινές φυλάκισης επιβάλλονται με αναστολή ή εξαγοράζονται.
Επιπλέον, οι χρηματικές αποζημιώσεις, ειδικά αυτές που επιδικάζονται τα τελευταία τρία χρόνια, είναι από χαμηλές έως πενιχρές.
Αν μάλιστα συνυπολογίσει κανείς το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τη στιγμή του τροχαίου μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης και την τελική έκδοση της απόφασης, τότε χάνει την ψυχραιμία του.
«Φαντάζεστε τι είναι για τους γονείς ενός παιδιού που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο χωρίς αποδεδειγμένα να φέρει καμία ευθύνη, να ακούει στο δικαστήριο ποινή δύο χρόνων με αναστολή εις βάρος του κατηγορουμένου, ο οποίος μάλιστα δεν παρίσταται στη δίκη, καθώς γίνεται με εξουσιοδότηση;
Το θύμα είναι απλώς ένας κομπάρσος της διαδικασίας», λέει στην «Κ» ο κ. Ν. Παπαδάτος, δικηγόρος και μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για την υποστήριξη Θυμάτων Τροχαίων.
Οι υποθέσεις ατιμωρησίας αμέτρητες. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία ενός πολύνεκρου τροχαίου που συνέβη το 1991 στη Λ. Μαρκόπουλου, όταν από υπερβολική ταχύτητα της οδηγού, η οποία μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα και άλλα δύο έμειναν ανάπηρα. Ενώ πρωτοδίκως επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τεσσάρων χρόνων, στο εφετείο, η ποινή έπεσε κάτω από το όριο της αναστολής!
Πριν από μερικά χρόνια ένας αλλοδαπός υπέστη ολικό έγκαυμα όταν το όχημά του πήρε φωτιά μετά τη σύγκρουση με άλλο Ι. Χ. Το δικαστήριο δέχτηκε την υπαιτιότητα του οδηγού του δεύτερου οχήματος και επέβαλε ποινή 6 μηνών με αναστολή. Μάλιστα, ο οδηγός και οι φίλοι του -συνεπιβάτες- ήταν παρόντες στο δικαστήριο και χλεύαζαν τον άτυχο άντρα, ο οποίος είχε παραμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό και ήταν αναγκασμένος να υποβάλλεται διαρκώς σε πλαστικές επεμβάσεις…
Οσον αφορά στις αποζημιώσεις, η κατάσταση είναι «επιεικώς απαράδεκτη», υποστηρίζουν οι δικηγόροι των θυμάτων. «Είναι δυνατόν, σε θύμα με αναπηρία 80% να επιδικάζουν μόνο 20.000 ευρώ ή σε θύμα τροχαίου με ακρωτηριασμένο πόδι να δίνουν 5.000 ευρώ;» λέει στην «Κ» ο δικηγόρος κ. Ν. Μάλλιαρης.
Στον φαύλο κύκλο προστίθεται και η κωλυσιεργία ορισμένων δικαστών στην έκδοση των αποφάσεων, γεγονός που επιβαρύνει οικονομικά την οικογένεια του τραυματία. «Αρκετοί δικαστές βγάζουν προδικαστική απόφαση και ορίζουν πραγματογνώμονα ζητώντας περιττές ιατρικές γνωματεύσεις, προκειμένου να αποφύγουν την έκδοση οριστικής απόφασης.
Ο πραγματογνώμων κοστίζει περίπου 1.500 ευρώ και φυσικά τον πληρώνει η οικογένεια του θύματος», επισημαίνει στην «Κ» ο κ. Παπαδάτος και καταλήγει «δυστυχώς, η Πολιτεία υποτιμά το τροχαίο και αδικεί τον παθόντα. Πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, η οποία να κάνει διάκριση ανάμεσα στην ενσυνείδητη και την απλή αμέλεια για τα τροχαία. Στην ενσυνείδητη αμέλεια οι ποινές θα πρέπει να είναι πιο αυστηρές. Ακόμα και μια ολιγοήμερη κράτηση στη φυλακή έχει μεγαλύτερη σωφρονιστική αξία από μια 6μηνη με αναστολή. Επιπλέον, όταν υπάρχει ποινική ευθύνη, ένα τμήμα της αποζημίωσης θα πρέπει να καταβάλλει ο υπαίτιος του ατυχήματος. Αν δεν υπάρξουν ουσιαστικές ποινές, δεν υπάρχει περίπτωση να μειωθούν τα τροχαία».
Της Ελενας Kαρανατσηhttp://news.kathimerini.gr7-3-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: