Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Σεπ 2010

ΔΡΟΜΟΙ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ


Του Πέτρου Πιτσίνη
Πόσες φορές έχετε εκνευριστεί με τον φθαρμένο ασφαλτοτάπητα, τις ξεβαμμένες πινακίδες ή τα ξεθωριασμένα φανάρια κυκλοφορίας, τα οποία δεν γνωρίζεις τι δείχνουν; Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια και δεν αφορά μόνον δρόμους κάποιας ηλικίας, αλλά και νέες κατασκευές. Δυστυχώς στη χώρα μας μετρά μόνον η παράδοση ενός έργου και μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται, από πλευράς εργολάβου βεβαίως. Ο ελληνικός λαός χρυσοπληρώνει οδικά έργα αμφίβολης ποιότητας, τα οποία δεν αντέχουν στον χρόνο και χρειάζονται έπειτα από λίγο διάστημα συντήρηση. Οταν λείπουν τα χρήματα για κάτι τέτοιο - και αυτό θα συμβαίνει συχνότερα το επόμενο διάστημα εξαιτίας της οικονομικής στενωπού- τότε μετατρέπονται αυτά τα έργα σε επικίνδυνες παγίδες για εποχούμενους και πεζούς. Θυμάμαι πριν από δεκαετίες, όταν διάβαζα για τα ασβεστολιθικά πετρώματα που φθείρονται γρήγορα, με αποτέλεσμα να γίνονται οι ελληνικοί δρόμοι πίστες πατινάζ και να μοιάζει η άσφαλτος με το κεφάλι του μακαρίτη Γιουλ Μπρίνερ. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί ελάχιστα, δεν νομίζω όμως να έμεινε κάποιος ανάδοχος έργου απλήρωτος εξαιτίας της κακής ποιότητας του έργου το οποίο είχε παραδώσει. Πολύ περισσότερο, δεν νομίζω να καταλογίστηκαν ποτέ ευθύνες σε κάποιον- κατασκευαστή ή υπεύθυνο υπάλληλο υπουργείου- όταν χάθηκαν ζωές και περιουσίες σε ασφαλτοτάπητες με μηδενικό συντελεστή τριβής. Και πώς να γίνει βέβαια κάτι τέτοιο, όταν σχεδόν για κάθε ατύχημα φταίει σύμφωνα με τους αναλυτές μας η υπερβολική ταχύτητα και δεν εξετάζονται παράμετροι οι οποίες έχουν σχέση με την ποιότητα του δρόμου και της σήμανσής του; Τα ίδια- και ακόμη χειρότερα- ισχύουν για τις διαγραμμίσεις, οι οποίες ξεβάφουν με εκπληκτική ταχύτητα και έτσι δυσκολεύουν τη ζωή του οδηγού, ιδιαίτερα στο σκοτάδι. Αρκετές φορές μάλιστα υπάρχουν δύο διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, μία παλαιότερη ξεπλυμένη και μία πιο καινούργια, αλλά σε διαφορετικό σημείο ώστε να φαίνονται και οι δύο! Οι ξεβαμμένες πινακίδες και τα ξεθωριασμένα φανάρια κυκλοφορίας επιβεβαιώνουν το έλλειμμα ποιότητας που χαρακτηρίζει το οδικό δίκτυο της χώρας μας. Πρόκειται βεβαίως για τριτοκοσμικές καταστάσεις, αφού δεν έχω συναντήσει σε καμία προηγμένη ευρωπαϊκή χώρα πινακίδες που πρέπει να μαντέψεις το περιεχόμενό τους και φανάρια στα οποία δεν διακρίνεται καμία φάση τους. Για να μην αναφερθώ βεβαίως στους βανδαλισμούς πινακίδων και φαναριών, οι οποίοι βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και θεωρούνται πλέον σχεδόν αυτονόητο φαινόμενο των ελληνικών δρόμων. Το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να έχει εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό όλες αυτές τις αδυναμίες ζητώντας από τους εργολάβους δημοσίων έργων εγγυήσεις με χρονικό ορίζοντα αρκετών ετών, οι οποίες θα συνοδεύονται από αυστηρές ρήτρες (πραγματικές και όχι στα χαρτιά). Να φτιαχτεί επίσης μία μαύρη λίστα αναξιόπιστων εργολάβων, που θα αποκλείονται εκ προοιμίου από τους κρατικούς διαγωνισμούς και να αποδίδονται και ευθύνες στις περιπτώσεις τροχαίων δυστυχημάτων εξαιτίας κακοτεχνιών. Εδώ ένα αυτοκίνητο αγοράζεις και παρέχουν οι εταιρείες τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση, ένας πανάκριβος καινούργιος δρόμος δεν οφείλει να παραμένει για πολύ μεγαλύτερο διάστημα σε καλή κατάσταση;
ΠΗΓΗ: auto NEA, Ιούνιος 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: