Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Σεπ 2010

ΖΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ







Βλέπω να αναπτύσσεται το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Χαλάνδρι και στα Βριλήσσια, όπου μετακινούμαι σχεδόν καθημερινά και με πιάνει... κρύος ιδρώτας. Ένα πέρα για πέρα αναγκαίο μέτρο, το οποίο έχει ανακουφίσει πολλές πόλεις του πλανήτη μας και εξαπλώνεται με ταχύτητα, ενδέχεται να εξελιχθεί στην ελληνική εκδοχή του σε καρικατούρα και- στη χειρότερη περίπτωση- σε εφιάλτη. Κανένας από τους συμμετέχοντες στην κυκλοφοριακή αλυσίδα στη χώρα μας δεν έχει μάθει να συμβιώνει με το ποδήλατο, δεν έχει εκπαιδευθεί στους κανόνες προτεραιότητας και δεν αντιλαμβάνεται τις ιδιαιτερότητες αυτού του μέσου, κυρίως μέσα στις πόλεις. Οι εικόνες των νέων ποδηλατοδρόμων αποτυπώνουν εύγλωττα αυτή την κατάσταση. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα- είτε επί ώρες είτε για να... πεταχτεί ο οδηγός μέχρι το περίπτερο-, πεζοί που χρησιμοποιούν τους ποδηλατόδρομους ως πεζοδρόμια, πινακίδες με σήμανση που καλούμαστε να αποκρυπτογραφήσουμε, αφού δεν τις έχουμε διδαχθεί σε καμία σχολή οδήγησης, οχήματα που στρίβουν χωρίς να υπολογίζουν τα ποδήλατα και την προτεραιότητά τους, αποτελούν μερικά από τα προβλήματα πoυ αντιμετωπίζει σε καθημερινή βάση ο Έλληνας ποδηλάτης. Βεβαίως και ο ίδιος δεν είναι εξοικειωμένος στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων, γι΄ αυτό και είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται άκρως αμυντικά, να υπολογίζει και να προβλέπει το... απρόβλεπτο. Ακόμη όμως κι έτσι, ζει επικίνδυνα! Πολύ περισσότερο, αφού οι πιο πολλοί ποδηλατόδρομοι καλύπτουν μόνο μικρές αποστάσεις και δεν οδηγούν πουθενά. Δεν μπορείς δηλαδή να ξεκινήσεις από το σπίτι σου με το ποδήλατο και να φτάσεις στη δουλειά σου ή στην κεντρική πλατεία π.χ. για κάποια αγορά, αφού ο ποδηλατόδρομος ολοκληρώνεται έπειτα από μερικές εκατοντάδες μέτρα και αναγκάζεσαι να χρησιμοποιήσεις κανονικά τον δρόμο μαζί με τα μηχανοκίνητα οχήματα. Το είχα γράψει στο παρελθόν και επιμένω. Ναι στο ποδήλατο, ναι στους ποδηλατόδρομους, αλλά με όσο γίνεται μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι χαοτικές συνθήκες κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους αποτρέπουν τους περισσότερους συμπολίτες μας από τη χρήση του ποδηλάτου, γι΄ αυτό εξάλλου και βλέπουμε ελάχιστους ποδηλάτες να χρησιμοποιούν τους ποδηλατόδρομους. Αν θέλουμε να προωθήσουμε το ποδήλατο, ας μετατρέψουμε ορισμένους ήδη υπάρχοντες δρόμους σε ποδηλατόδρομους αποκλείοντας τα υπόλοιπα οχήματα και δημιουργώντας έτσι ένα πραγματικό δίκτυο, που θα ενώνει μεταξύ τους κομβικά σημεία σε διάφορους δήμους (π.χ. το δημαρχείο, την κεντρική αγορά, τα σχολεία, τους χώρους άθλησης, κ.λπ.). Να γίνουν καμπάνιες ενημέρωσης των οδηγών και των πεζών, και να καθιερωθεί το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία, όπου θα εκπαιδεύονται οι μαθητές στο ποδήλατο. Έτσι θα αποκτήσουν οι ποδηλατόδρομοι πραγματικό νόημα και δεν θα φτιάχνονται απλά και μόνο για να εξαντλήσουμε τα προβλεπόμενα κοινοτικά κονδύλια.
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: