Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Σεπ 2010

Εκθεση σοκ: η απαγόρευση sms προκαλεί περισσότερα τροχαία





Η απαγόρευση sms προκαλεί περισσότερα τροχαία

ΑΘΗΝΑ 28/09/2010
Η απαγόρευση αποστολής μηνυμάτων SMS στη διάρκεια της οδήγησης δεν έχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα και προκαλεί περισσότερα ατυχήματα, προκύπτει από αμερικανική έκθεση, που παρουσιάστηκε στο Κάνσας Σίτι και έχει εξοργίσει τις αμερικανικές αρχές.

Η πρωτεύουσα Ουάσιγκτον και περίπου 30 Πολιτείες, οι μισές εκ των οποίων μέσα στο 2010, έχουν θεσπίσει απαγορεύσεις στην αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων κατά την οδήγηση. Το ίδρυμα ερευνών ατυχημάτων Highway Loss Data Institute (HLDI) πραγματοποίησε τη δειγματοληψία για την έκθεσή του πριν και μετά την εφαρμογή των απαγορεύσεων της χρήσης κινητού στην οδήγηση στις Πολιτείες της Καλιφόρνιας, της Λουϊζιάνας, της Μινεσότας, και της Ουάσιγκτον.

«Οι απαγορεύσεις της αποστολής μηνυμάτων δεν έχει μειώσει τον κίνδυνο των ατυχημάτων. Κατά έναν παράδοξο λόγο, αυτά έχουν αυξηθεί στις τρεις από τις τέσσερις Πολιτείες που εξετάσαμε και στις οποίες είχε αποφασιστεί μόλις η απαγόρευση αποστολής μηνυμάτων κατά την οδήγηση», τονίζει ο Έιντριαν Λούντ, πρόεδρος της HLDI.

Οι έκθεση συμπεραίνει πως τα ατυχήματα εξακολουθούν, κυρίως με θύματα τους νέους οδηγούς, που δεν σέβονται τις απαγορεύσεις. Το 45% των ανθρώπων ηλικίας 18-24 ετών δηλώνει πως παρ’ όλα ταύτα εξακολουθεί να πληκτρολογεί μηνύματα στο κινητό του», προσθέτει το ινστιτούτο.Όπως τονίζεται στην έκθεση, τα ατυχήματα αυξάνουν επειδή οι οδηγοί πλέον προσπαθούν να κρυφθούν περισσότερο όταν πληκτρολογούν ενώ βρίσκονται στον δρόμο. «Το μόνο που κάνουν πλέον είναι να χαμηλώνουν τη συσκευή, γνωρίζοντας πως είναι παράνομο», αλλά κάνοντας αυτήν την κίνηση «συμβάλλουν ώστε να αυξάνουν τα ατυχήματα».

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Ρέι ΛαΧουντ χαρακτήρισε «παραπλανητική» και «ψευδή» αυτήν την έκθεση. «Ζωές εκτίθενται σε κίνδυνο και όλες οι αξιόπιστες έρευνες καταδεικνύουν πως οι αυστηροί και καλώς τηρούμενοι νόμοι, όπως και η επίδειξη μίας δημόσιας συνείδησης βοηθούν να σταματήσει αυτή η θανατηφόρος επιδημία που εντοπίζεται στην αφηρημένη οδήγηση στους δρόμους μας», τόνισε ο υπουργός, για το φαινόμενο αυτό.

Το περασμένο έτος 5.500 από τους 33.800 θανάτους στους δρόμους οφείλονταν στην απόσπαση της προσοχής από το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, τονίζει το υπουργείο.
ΠΗΓΗ: nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: