Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Σεπ 2010

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ: " ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΜΠΕΔΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ


Λεωνίδας Γρηγοράκος: «Στόχος πρέπει να είναι η εμπέδωση οδικής συνείδησης»

Στα πλαίσια της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, ο κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος, Βουλευτής Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, μας μιλά κυρίως για την πρόληψη των ατυχημάτων, ενώ εμμένει και στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας στο δρόμο.
Moto Τρίτη: Ποιες ήταν οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής σχετικά με την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας το προηγούμενο διάστημα;
Λεωνίδας Γρηγοράκος: Η οδική ασφάλεια είναι μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Έχουμε τα διπλάσια τροχαία ατυχήματα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και κάθε χρόνο σκοτώνονται περίπου 2.000 Έλληνες, ενώ 4.000 μένουν ανάπηροι με βαριές κακώσεις και ακόμη 30.000 τραυματίζονται ελαφρά. Στον τομέα αυτό εμπλέκεται η προσωπική ευθύνη του οδηγού, αλλά υπάρχει και η κοινωνική διάσταση του θέματος, η οικονομική διάσταση του θέματος και η πολιτική διάσταση του θέματος. Η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πραγματοποίησε πολλαπλές συνεδριάσεις, σε δύο από τις οποίες προσεκλήθη και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που ενημέρωσε την Επιτροπή για τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη διαμόρφωση του τεχνικού σχεδίου δράσης που αφορά στην οδική ασφάλεια, για τη δεκαετία 2010-2020, ώστε να επιτευχθεί η μείωση των θυμάτων των τροχαίων. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης της Οδηγίας 96/2008, η οποία είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμη από το 2011 και μετά, περιλαμβάνοντας κυρίως προληπτικά μέτρα και προληπτικό έλεγχο για τη βελτίωση των τεχνικών υποδομών, τα οποία βελτιώνουν αισθητά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Επιτροπής, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μια σειρά μέτρων στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας;
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ: Η Επιτροπή θα συνεχίσει τις εργασίες της, ώστε να συμπληρώσει με νέες προτάσεις και νέο έργο το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι ο δρόμος και οι καιρικές συνθήκες έχουν μικρή συμμετοχή στην ευθύνη των οδικών ατυχημάτων. Τη μεγάλη συμμετοχή έχει ο οδηγός. Όταν τα ελαστικά δεν είναι φθαρμένα, όταν το σύστημα πέδησης είναι ρυθμισμένο και όταν η προσοχή του οδηγού είναι στο δρόμο, τότε το πρόβλημα της ολισθηρότητας μειώνεται σημαντικά. Στόχος όλων μας πρέπει να είναι η διαφώτιση και εμπέδωση οδικής συνείδησης σε γονείς και παιδιά, με σκοπό να καλλιεργηθεί μια νέα προσέγγιση και νοοτροπία στη χρήση του οδικού δικτύου, με την εφαρμογή της οποίας να σώζονται οι ζωές δεκάδων ανθρώπων στον τόπο μας, οι οποίοι χάνονται άδικα κάθε χρόνο.Όλοι οι φορείς χάραξης πολιτικής οφείλουν να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να εξετάσουν με ποιες επιπλέον δράσεις μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της προστασίας των πολιτών από τροχαία. Στο πλαίσιο της χάραξης πολιτικής, πρέπει να αναπτυχθούν πιο πρωτότυπες πολιτικές. Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, απαιτούνται δράσεις και στους τρεις «τομείς» οδικής ασφάλειας: 1. το πρότυπο οδήγησης, 2. την ποιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και 3. την ποιότητα της υποδομής που χρησιμοποιείται. Οι εν λόγω δράσεις πρέπει επίσης να είναι συμπληρωματικές τόσο με τους υπόλοιπους τομείς δράσης όσο και με άλλες πολιτικές δράσεις και πολιτικούς στόχους, όπως είναι για παράδειγμα η προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Ωστόσο, εξίσου σημαντική με τον επιδιωκόμενο στόχο είναι η ταχεία ανάληψη δράσης στους τομείς εκείνους που ενδέχεται να αποφέρουν μεγάλα οφέλη για τον τομέα της οδικής ασφάλειας. Σε όλες αυτές τις δράσεις πρέπει να δοθεί προτεραιότητα επί του παρόντος.
ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ: Εκτιμάτε ότι μέτρα όπως η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να βοηθήσουν άμεσα στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ: Η Ελλάδα αιμορραγεί και βρίσκεται σε έναν ακήρυκτο διαρκή πόλεμο, όχι στα σύνορά της, αλλά στους δρόμους της, κάτι που είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων. Οι επαγγελματίες και οι ειδικοί περί της οδικής ασφάλειας οφείλουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις, αλλά και στις νέες οργανωτικές ανάγκες που αναμένεται να δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια. Κανείς δεν πιστεύει ότι θα του συµβεί ατύχηµα. Είναι όμως κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα μας. Στην παραπάνω βάση, απαιτείται άμεση επαγγελματική αλλά και δια βίου εκπαίδευση των εμπλεκομένων, καθώς και της επόμενης γενιάς οδηγών. Η εκπαίδευση θα πρέπει να περιλαμβάνει τόσο το θεωρητικό μέρος όσο και το πρακτικό. Όταν οι οδηγοί είναι σωστά εκπαιδευμένοι, τα οδικά ατυχήματα θα είναι πραγματικά «ατυχήματα» γιατί θα συμβαίνουν από λάθος χειρισμό ή από μια κακή συγκυρία παραγόντων. Είναι συνηθισμένο το φαινόμενο στη χώρα μας να βλέπουμε μικρά παιδιά στην αγκαλιά της μητέρας τους στο κάθισμα του συνοδηγού ή ακόμα και στα πίσω καθίσματα χωρίς να φορούν ζώνη, αλλά να παίζουν την ώρα που το αυτοκίνητο κινείται κανονικά. Επίσης, αν ο οδηγός συνειδητοποιήσει ότι μια θορυβώδης εξάτμιση δεν μετατρέπει ένα απλό αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο αγώνων και ότι άλλες δυνατότητες έχει ένα όχημα μικρού κυβισμού και άλλες ένα όχημα μεγάλου κυβισμού, τότε το πρόβλημα απλοποιείται. Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ελλάδα προέρχονται από μετωπικές συγκρούσεις. Για την Επιτροπή, αλλά και για εμένα προσωπικά, αυτά είναι πρωταρχικά θέματα και σε αυτά θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας, ώστε να ανατρέψουμε τα σημερινά δεδομένα και να καταστήσουμε το οδικό δίκτυο της χώρας μας ένα από τα ασφαλέστερα της Ευρώπης.
Πηγή: ΜΟΤΟ ΤΡΙΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: