Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Αυγ 2015

Ελλάδα 2015: Αύξηση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στο δρόμο.

S

Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Αστυνομία όσον αφορά στους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις το Α΄εξάμηνο του 2015.



Αυξημένοι σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014 καταγράφονται τόσο οι θάνατοι (357- αύξηση 2.6%) όσο και οι σοβαροί τραυματισμοί (493- αύξηση 7%).



Ακόμα χειρότερα: οι αυξήσεις αυτές καταγράφονται ενώ παρατηρείται μια μείωση  του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων κατά 7% (από 5.687 σε  5.284) γεγονός ενδεικτικό της αυξημένης σφοδρότητας των συγκρούσεων σαν συνέπεια της αύξησης των ταχυτήτων στο οδικό δίκτυο.

Ο περιορισμός των μετακινήσεων των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης επέτρεψε την ανάπτυξη μεγαλύτερης μέσης ταχύτητας στο οδικό δίκτυο. Τα απαράδεκτα υψηλά όρια ταχύτητας (ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις) σε συνδυασμό με την ουσιαστική έλλειψη επιτήρηαης φέρνουν αποτελέσματα. Είναι προφανής η σχέση αιτίου – αποτελέσματος η οποία καθιστά γραφική την προσπάθεια να χαρακτηρίζονται αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα».

Η ίδια η Τροχαία ανακοίνωσε ότι κατέγραψε 74.900 παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας την αντίστοιχη περίοδο (αριθμός που αντιστοιχεί στο 45% των καταγεγραμμένων παραβάσεων) γεγονός πού την καθιστά μακράν την πλέον «δημοφιλή» και ανθρωποκτόνο παράβαση.

Να θυμίσουμε εδώ πώς ο ελληνικός Κ.Ο.Κ. προβλέπει για την παραβίαση του ορίου ταχύτητας έως 20 km/h ποινή 40 ευρώ, η οποία αν πληρωθεί έγκαιρα έχει έκπτωση 50% και πως σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μια αύξηση της ταχύτητας κατά 20 km/h οκταπλασιάζει την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρας τροχαίας σύγκρουσης.

Είναι εντυπωσιακή η διαπίστωση (μπορεί να το επιβεβαιώσει εύκολα κανείς ψάχνοντας για λίγο στο διαδίκτυο) πως διαχέεται η εικόνα μείωσης των τροχαίων κάθε μήνα. Πως επιλέγεται κάθε φορά η αναφορά στις συγκρούσεις και όχι στα θύματα λες και μας ενδιαφέρουν οι βλάβες στα αυτοκίνητα και όχι οι θάνατοι και οι αναπηρίες των ανθρώπων. Ή μήπως πράγματι αυτό μας ενδιαφέρει; (Ενδεικτικές ανακοινώσεις περί μείωσης των τροχαίων για τους πρώτους μήνες του 2015: Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος αν κάποιες διαβαστούν προσεκτικότερα απ ααυτο που προβαλουν ως τίτλο προκύπτουν άλλα…)

Τέλος, αλλά όχι τελευταίο: αμείωτο το ενδιαφέρον του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κου Πανούση  για τον δεινοπαθούντα παραβάτη οδηγό (ιδιαίτερα τον επαγγελματία και τον γονιό). Με τα θύματα και την παραβατικότητα στο δρόμο να δούμε ποιος και πότε θα ασχοληθεί.

Με το θέμα της καταγραφής των τροχαίων θα επανέλθουμε αναλυτικά. Γιατί κάποια στιγμή  θα πρέπει να εξηγηθούν δημόσια κάποια πράγματα όπως το ποιοι καταγράφονται και ποιοι δεν καταγράφονται ως θύματα των τροχαίων συγκρούσεων. Γιατί καλή είναι η ευημερία των αριθμών, καλύτερη όμως η Ζωή των Ανθρώπων. Και αυτή δεν μπορούμε να την υπερασπιστούμε ούτε με ψέμματα, ούτε με πλαστογραφίες.

Πανελλαδικός Σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

a 15



Συγκριτικά στοιχεία Α Εξαμήνου 2014- 2015                                                                        

Περισσότερα: Εφημερίδα των Συντακτών, 1/2 Αυγούστου, γράφει η Δαιλεκτή Αγγελή: Ξεχασμένος μεν, ανελέητος δε ο «Μολώχ της ασφάλτου»

Δεν υπάρχουν σχόλια: