Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Αυγ 2015

Ο Σπίρτζης, οι μπάρες και το πρατήριο της Εθνικής Οδού

Ο Σπίρτζης, οι μπάρες και το πρατήριο της Εθνικής Οδού

Της Μαριάννας Τζάννε
Μπάρες που ανεβοκατεβαίνουν και οργισμένες φωνές κατοίκων για διόδια, διαδραματίζονται συχνά τα τελευταία χρόνια κατά μήκος της εθνικής οδό Αθηνών -Λαμίας ανατρέποντας τους σχεδιασμούς ιδιωτών και πολιτείας. Το μόνο που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα ήταν να ξηλώνονται οι... μπάρες παρουσία υπουργού και να διαφωνούν δημόσια υπουργός και διευθυντής! Ότι συνέβη προχθές, στο 90ο χιλιόμετρο κοντά στην Υλίκη με πρωταγωνιστή τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη.
Μεσούσης της δραματικής διαπραγμάτευσης για την επιβίωση της χώρας στη ζώνη του ευρώ, εκτιλύχθηκε άλλο ένα επεισόδιο στο σήριαλ με τους αυτοκινητόδρομους. Αφορμή ήταν η απόφαση της Νέας Οδού (κατασκευάζει το Αντίρριο –Γιάννενα και διαχειρίζεται το Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) να ευθυγραμμιστεί με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και να υλοποιήσει νόμο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, τοποθετώντας στηθαία ασφαλείας στην περιοχή που βρίσκεται σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), προκειμένου να κλείσει τη σύνδεση με τον παράδρομο.
Οι αντιδράσεις κατοίκων και βουλευτών έφεραν εσπευσμένα τον αναπληρωτή υπουργό στην περιοχή, αναγκάζοντας την εταιρεία παραχώρησης να αποσύρει άρον-άρον τα προστατευτικά στηθαία.
Κύκλοι του υπουργείου σχολίαζαν χθες ότι είχε σταλεί επιστολή από το υπουργείο Υποδομών στην κοινοπραξία προκειμένου να μην υλοποίηση το σχεδιασμό της μέχρι να βγει υπουργική απόφαση με την οποία θα παρατείνονταν η προθεσμία που όριζε προηγούμενος νόμος που είχε περάσει ο πρώην υπουργός κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Επιπλέον ανέφεραν ότι με την εφαρμογή του νόμου κυνδύνευαν με απόλυση 60 εργαζόμενοι και ότι εμποδιζόταν η πρόσβαση σε δύο γειτονικά χωριά των κατοίκων, οι οποίοι έπρεπε να κάνουν κύκλο και να πληρώνουν διόδια.
Ωστόσο η Νέα οδός ισχυρίζεται ότι προχώρησε στην εφαρμογή του περσινού νόμου κατόπιν επιστολής που εστάλη προ δεκαημέρου από αρμόδιο διευθυντή του υπουργείου, με την οποία ζητούσε την εφαρμογή του νόμου και το κλείσιμο των εισόδων -εξόδων πρατηρίων με τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους. Όπως μάλιστα σημειώνεται από την εταιρεία, η Νέα Οδός έχει κλείσει τους τελευταίους μήνες έξι αντίστοιχα σημεία.
«Όταν λέμε ότι είμαστε δίπλα στον κόσμο και ότι ασχολούμαστε με τα προβλήματά του, το εννοούμε. Έχουμε ξεκινήσει διαδικασίες διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες για να δοθεί οριστική λύση και στις τοπικές κοινωνίες προκειμένου να εξορθολογιστούν οι συμβάσεις με τις εταιρείες παραχώρησης. Δυστυχώς αυτό δεν το έχουν καταλάβει ακόμη και πρόσωπα μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Θα το καταλάβουν όμως σήμερα», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.
Από την πλευρά του, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κκ Γιάννης Σταθάς και ο Θανάσης Σκούμας που πρωτοστάστησαν στις κινητοποιήσεις κατήγγειλαν την εταιρεία Νέα Οδός και την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας επειδή δεν εισάκουσαν την έγγραφη προτροπή του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη Χρήστου και προχώρησαν στο κλείσιμο της ελεύθερης διέλευσης των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία.
«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή ενέργεια στην τρέχουσα περίοδο της οικονομικής ασφυξίας και ελέγχου των κεφαλαίων που ζούμε. Η κίνηση αυτή περιορίζει και ουσιαστικά αποκλείει σε μεγάλο βαθμό την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Βοιωτίας και ευνοεί αποκλειστικά την κερδοφορία της εταιρίας Νέα Οδός, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. «Η τοπική κοινωνία επιδιώκει την ανεμπόδιστη διέλευση εντός του οδικού δικτύου του Δήμου και την κατασκευή παραλλήλων οδών και μέχρι την ολοκλήρωσή τους διατήρηση των υφιστάμενων σημείων εισόδου-εξόδου της Εθνικής οδού Αθήνας – Θεσσαλονίκης (π.χ. έξοδος 90ου χιλιόμετρου Ε.Ο. που εξυπηρετεί του κατοίκους του Ακραιφνίου, του Κόκκινου και του Κάστρου), έτσι ώστε να δίνεται εναλλακτική λύση στους διερχόμενους οδηγούς και κυρίως στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: