Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Σεπ 2015

Τι να ψηφίσουν άραγε «οι περιττοί»;

– Εκτός στόχων για δεύτερη δεκαετία  η Ευρωπαϊκή Ένωση όσων αφορά την μείωση θανάτων και τραυματισμών από τροχαία;

 – Ανησυχία από τον αυξανόμενο αριθμό των θανάτων   στη Γαλλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο ευρωπαικός στόχος για περιορισμό των θανάτων απο τροχαίες συγκρούσεις κατα 50% στην δεκαετία 2011-2020 κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί μετα τις εξελίξεις που είχαμε την προηγούμενη χρονιά (2014) στους ευρωπαικούς δρόμους. Αν αυτό συμβεί αυτή θα είναι η δεύτερη δεκαετία που η Ευρωπαική Ενωση δεν κατορθώνει να φτάσει τους στόχους που έχει θέσει. Υπενθυμίζουμε πως ο στόχος για περιορισμο των θανατων απο τροχαία κατα 50% στην δεκαετία 2001 – 2010 δεν επετεύχθει και η μείωση περιορίστηκε στο 43%. (Την περίοδο αυτό η Ελλάδα κατέλαβε την χειρότερη θέση, με την μικρότερη μείωση και την μεγαλύτερη αναλογία θυμάτων αναλογικά με τον πληθυσμό της).

Το 2014 ήταν η χειρότερη χρονιά όσον αφορά στην μείωση του αριθμού των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης (UE28) από το 2001. etsc

25.845 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους (UE28) το 2014,  μια μείωση μόνο κατά 0,6% σε σύγκριση με το 2013.

Μια μέση ετήσια μείωση 8% απαιτείται πλέον μεταξύ του 2015 και του  2020 για να επιτευχθεί ο στόχος που τέθηκε το 2010 για μείωση στο μισό των θανάτων μέσα σε μια δεκαετία.

Πάνω από 203.500 σοβαρά τραυματίες άνθρωποι αναφέρθηκαν, από την αστυνομία,  στις 23 χώρες της ΕΕ που καταγράφουν χωριστά τους σοβαρά τραυματίες.  (αύξηση κατά 3% σε σύγκριση με το 2013)

Η Γαλλία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μεταξύ των 12 κρατών μελών της ΕΕ που έχουν εμφανίσει αύξηση στον αριθμό των θανάτων στους δρόμους το περασμένο έτος σε σύγκριση με το 2013. (Η Γαλλία «απάντησε» με δέσμη μέτρων σ αυτη την αυξητική τάση (ΕΔΩ).  Αυτά τα αποτελέσματα έρχονται σε αντίθεση με εκείνα που είχαν καταγραφεί από την Κροατία, την Σλοβενία, την Φινλανδία, την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο και τη Μάλτα, που εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 10% η και περισσότερο.

Να σημειωθεί ότι τα καλύτερα αποτελέσματα στον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους σε βάθος χρόνου  εμφάνισε η  Σλοβενία όπου οι θάνατοι από τροχαία παρουσιάζουν ετήσια μείωση κατα 61% από το 2001.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2015 η Ελλάδα εμφάνισε αύξηση τόσο του αριθμού θανάτων (+2.6%)  όσο και των σοβαρά τραυματισμένων (+7%) από τροχαίες συγκρούσεις συγκριτικά με το αντιστοιχο εξάμηνο του 2014.

Οι διακυμάνσεις στα ποσοστά σημαίνουν βέβαια μερικές δεκάδες χιλιάδες νεκρούς ανθρώπους και πολλαπλάσιους σοβαρά τραυματίες. Για τους τελευταίους να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαική Επιτροπή μετέθεσε πρόσφατα για αργότερα την υιοθέτηση ενός στόχου δραστικού περιορισμού των σοβαρών τραυματισμών, οπως ειχε δηλώσει οτι θα κάνει, με πρόσχημα την έλλειψη ικανοποιητικής καταγραφής των τραυματισμών απο τις αρμόδιες ανα χώρα κρατικές υπηρεσίες (Αναλυτικά: ΕΔΩ).

Να σημειώσουμε βέβαια πως στην Ευρώπη, οι τροχαίες συγκρούσεις, αυτό το ανερχόμενο αίτιο θανάτων και πρόκλησης αναπηρίας, δεν αναγνωρίζονται σαν πρόβλημα Δημόσιας Υγείας αλλά σαν «τεχνικό» πρόβλημα που υπάγεται στις αρμοδιότητες του Επιτρόπου και των  υπουργείων Μεταφορών και όχι στον επίτροπο και στα υπουργεία Υγείας, οι δε πηγές των στοιχείων είναι οι αστυνομικές υπηρεσίες και όχι οι υγειονομικές…

Επίσης πως οι αρμόδιοι ιθύνοντες αρνούνται να υιοθετήσουν σε ευρωπαικό επίπεδο το «όραμα Μηδέν» μια πολιτική με απτά αποτελέσματα στον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους και εξαντλούνται στην υιοθέτηση αυτουπονομευμένων στόχων που θεωρουν ικανοποιητικές τις ποσοστιαίες μειώσεις του αριθμού των νεκρών.

Φαίνεται πως στην Ευρώπη νεκροί και τραυματίες από τα τροχαία, στη μεγάλη τους πλειοψηφία νέοι άνθρωποι, αποτελούν απλά ένα κομμάτι των «περιττών» οι οποίοι αυξάνονται ραγδαία στις μέρες μας.

Ενδεικτική είναι φυσικά η περίπτωση της Ελλάδας, όπου για πολλοστή φορά οδεύουμε προς τις κάλπες χωρίς κανένας να μιλάει για το έγκλημα. Σε δύο πολύωρες τηλεμαχίες, με επτά δημοσιογράφους και επτά πολιτικούς αρχηγούς δεν υπήρξε ούτε ερώτηση ούτε απάντηση για το θέμα. Ποιο θέμα…

Τι να ψηφίσουν άραγε «οι περιττοί»; Έχουμε κι εμείς τα προβλήματα μας…

ekloges-thumb-large

ΠΗΓΗ: ETSC

Δεν υπάρχουν σχόλια: