Με την από 18/9/2015 επιστολή που μας απέστειλε η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε,
υπεύθυνη για την «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία,
Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη –
Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη» (ολόκληρη η επιστολή: ΕΔΩ ) διαμαρτύρεται για το δημοσίευμα μας «Αύγουστος 2015 μ.Χ., Επίσημη έναρξη του νέου Πελοποννησιακού πολέμου» (Μπορείτε να το δείτε: ΕΔΩ ) επισημαίνοντας ταυτόχρονα το ενδιαφέρον της και τις δραστηριότητες της για την οδική ασφάλεια.
Από την σχετική επιστολή αντιγράφουμε: «Με την παρούσα θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε έντονα για τα γραφόμενα στην από 15/9 ανάρτηση σας με τίτλο «Αύγουστος 2015 μ.Χ., Επίσημη έναρξη του νέου Πελοποννησιακού πολέμου», στην οποία γίνεται σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου –Τρίπολη – Καλαμάτα με την «κατά 160% αύξηση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την Πελλοπόνησο» σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, κατά την ανάρτηση).
Η ανακριβής αυτή ανάρτηση αναπαράγεται ακόμα και σήμερα και από άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ηλεκτρονικά και μη.
Δεδομένου ότι:
-ο αριθμός θανόντων στον αυτοκινητόδρομο είναι μηδενικός από την αρχή του 2015 μέχρι και σήμερα,
– οι λοιποί δείκτες ατυχημάτων κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων,
– η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου από το 2008 και έπειτα έχει οδηγήσει σε αισθητή βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας στον κυκλοφοριακό διάδρομο Κορίνθου-Τρίπολης- Καλαμάτας,
Παρακαλούμε για την άμεση επανόρθωση από πλευράς σας, με νεότερη ανάρτηση που θα περιλαμβάνει τα προαναφερθέντα στοιχεία.»
Μερικές παρατηρήσεις σε όσα επισημαίνει η εταιρεία:
Α) τα στοιχεία που ανέφερει η ανάρτηση μας είναι από το Δελτίο Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου που παραθέσαμε από τον ιστότοπο της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης, το ξαναπαραθέτουμε ΕΔΩ. Η ανακοίνωση υπάρχει και στον ιστότοπο της Ελληνικής Αστυνομίας: ΕΔΩ. «Δεν είναι λοιπόν «στοιχεία κατά την αναρτηση».
Η μόνη παρέμβαση που κάναμε είναι να βγάλουμε το ποσοστό αύξησης των θανόντων (160%!) πράγμα που δεν κάνει η Τροχαία η οποία δίδει μόνο την αύξηση των συγκρούσεων (140%) μιας και φαίνεται πως πιο σημαντικό είναι το πόσα αυτοκίνητα τράκαραν από το πόσοι άνθρωποι πέθαναν.
Β) Τα στοιχεία δεν αφορούν σ ολόκληρη την Πελοπόννησο όπως αναφέρει η εταιρεία. Όπως έχουμε γράψει αφορουν τους νομους Κορινθίας, Αργολίδος, Αρκαδίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας, διοικητική περιοχή της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, δεν περιλαμβάνουν δηλαδή την Αχαία και την Ηλεία. Μια εταιρεία που δραστηριοποιείται τόσα χρόνια στην περιοχή προφανώς και γνωρίζει την περιοχή ευθύνης της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Προς τι το μπέρδεμα;
Γ) Στην ανακοίνωση της Αστυνομίας δεν γίνεται ανάλυση ή καταγραφή σε σχέση με το σε ποια σημεία του οδικού δικτύου, συνέβησαν οι τροχαίες συγκρούσεις που οδήγησαν σ αυτή την απίστευτη αύξηση των θυμάτων τον Αύγουστο. Αντιγράφοντας τα στοιχεία δεν γράψαμε τίποτα περισσότερο.
Δ) Η διαβεβαίωση της εταιρείας πως δεν υπήρξε αυτό και ολο το προηγούμενο διάστημα κανένα θανατηφόρο τροχαίο στον «διάδρομο Κορίνθος- Τρίπολης -Καλαμάτα» είναι κάτι που ούτε αρνούμαστε, ούτε επιθυμούμε να αφισβητήσουμε. Ωστόσο η δεσπόζουσα θέση που ο δρόμος αυτός κατέχει στο κυκλοφοριακό δίκτυο των πέντε νομών, νομών στους οποίους ουσιαστικά έχει απαγορευτεί ο σιδηρόδρομος και όπου τόσο οι μετακινήσεις όσο και οι μεταφορές πραγματοποιούνται αναγκαστικά και αποκλειστικα μεσω του οδικού δικτύου και της αυτοκίνησης, σημαίνει ότι η αξιολόγηση της προσφοράς στην ασφαλή μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται μόνο υπο το πρίσμα του τι συμβαίνει μέσα στον αυτοκινητόδρομο. Στο κατω- κατω κανεις δεν ταξιδεύει μόνο μέσα σ αυτόν. Δεκάδες είναι οι εξοδοι και οι είσοδοι σ αυτόν.
Το πρόβλημα είναι πολύ συνολικότερο και τις περισσότερες φορές απλά μετατίθεται και πιθανα μεγενθύνεται σε διπλανούς δρόμους στο βαθμό που δεν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός του κυκλοφοριακού δικτύου και ο πληθυσμός εξωθείται στην αχαλίνωτη χρήση του αυτοκινήτου ενώ προπαγανδίζεται η αύξηση των ταχυτήτων.Αυτά είναι φαινόμενα γνωστα, όχι μονο στην Ελλάδα αλλά ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου ο μύθος πως η λύση στο πρόβλημα των τροχαίων είναι οι αυτοκινητόδρομοι.
Ε) Η αναφορά μας στον δρόμο Κορίνθου – Καλαμάτας ήταν σαφής και είχε να κάνει με την διαρκή υπόμνηση της δυνατότητας αναπτυξης υψηλής ταχύτητας (σημειώνουμε ότι η χώρα με την αποτελεσματικότερη πολιτική οδικής ασφάλειας η Σουηδία έχει ανώτατο όριο ταχύτητος τα 110 km/h στο εθνικό δίκτυο και τα 40 km/h μέσα στις πόλεις) όσο και με το πρίσμα της αντιμετώπισης του προβλήματος της οδικής ασφάλειας της περιοχής και όχι του δρόμου.
ΣΤ) Αυτοί που αποφάσισαν να σκοτώσουν τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο ουσιαστικά είναι οι ηθικοί αυτουργοί αυτού που συμβαίνει στο οδικό δίκτυο. Ας θυμηθούμε πως στην Γερμανία το 45% των εμπορευματικών μεταφορών διεκπαιρεώνεται από τους σιδηροδρόμους. Ποιο είναι το αντίστοιχο ποσοστό στην Πελλοπόνησο σήμερα; Πως η χώρα μας έφτασε να έχει την μεγαλύτερη αναλογία βαρέων φορτηγών αναλογικά με τους κατοίκους της στην Ευρώπη (ένα μεγάλο μέρος τους είναι βέβαια γερμανικά…). Τι θα χρειαστεί να κάνουμε τελικά να επεχτείνουμε τους αυτοκινητόδρομους μέχρι κάθε χωριο, κάθε οικισμό κάθε απομονωμενη αγροικία μηπως και γλυτώσουμε;
Ζ) Μας προξενεί μεγάλη εντύπωση πώς κανένας άλλος, περαν της κατασκευάστριας/διαχειρίστριας εταιρείας, που με την παρέμβαση της μαλλον έμπλεξε τα πράγματα θέλοντας απλά να «καθαρίσει» το όνομα της, δεν θεώρησε άξιο λόγου να πεί μια λέξη γι αυτό το απίστευτο θέμα. Πέραν από την Αστυνομική Διευθυνση που θα πρεπει να προχωρησει σε μια πιο αιτιολογημενη ανακοινωση πάνω στους λόγους αυτης της «έκρηξης», η Περιφέρεια Πελοποννήσου, οι τοπικοί βουκευτές και τα κόμματα, τα παραρτηματα των ΤΕΕ δεν έχουν τίποτα να πουν για το θέμα;
Προφανώς και για μας το ζήτημα, αν στις γενικές γραμμές ήταν αναμενόμενο, σ αυτην την έκταση είναι ακατανόητο. Δυστυχώς απ ότι φαίνεται θα πρέπει να το συνηθίσουμε κι αυτό. Μια αύξηση κατα 160% των θανόντων μεσα σε ένα μήνα να μην αφορά τελικά κανένα άλλο πέρα από τις οικογένειες τους.
Από την σχετική επιστολή αντιγράφουμε: «Με την παρούσα θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε έντονα για τα γραφόμενα στην από 15/9 ανάρτηση σας με τίτλο «Αύγουστος 2015 μ.Χ., Επίσημη έναρξη του νέου Πελοποννησιακού πολέμου», στην οποία γίνεται σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου –Τρίπολη – Καλαμάτα με την «κατά 160% αύξηση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την Πελλοπόνησο» σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, κατά την ανάρτηση).
Η ανακριβής αυτή ανάρτηση αναπαράγεται ακόμα και σήμερα και από άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ηλεκτρονικά και μη.
Δεδομένου ότι:
-ο αριθμός θανόντων στον αυτοκινητόδρομο είναι μηδενικός από την αρχή του 2015 μέχρι και σήμερα,
– οι λοιποί δείκτες ατυχημάτων κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων,
– η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου από το 2008 και έπειτα έχει οδηγήσει σε αισθητή βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας στον κυκλοφοριακό διάδρομο Κορίνθου-Τρίπολης- Καλαμάτας,
Παρακαλούμε για την άμεση επανόρθωση από πλευράς σας, με νεότερη ανάρτηση που θα περιλαμβάνει τα προαναφερθέντα στοιχεία.»
Μερικές παρατηρήσεις σε όσα επισημαίνει η εταιρεία:
Α) τα στοιχεία που ανέφερει η ανάρτηση μας είναι από το Δελτίο Τύπου της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου που παραθέσαμε από τον ιστότοπο της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης, το ξαναπαραθέτουμε ΕΔΩ. Η ανακοίνωση υπάρχει και στον ιστότοπο της Ελληνικής Αστυνομίας: ΕΔΩ. «Δεν είναι λοιπόν «στοιχεία κατά την αναρτηση».
Η μόνη παρέμβαση που κάναμε είναι να βγάλουμε το ποσοστό αύξησης των θανόντων (160%!) πράγμα που δεν κάνει η Τροχαία η οποία δίδει μόνο την αύξηση των συγκρούσεων (140%) μιας και φαίνεται πως πιο σημαντικό είναι το πόσα αυτοκίνητα τράκαραν από το πόσοι άνθρωποι πέθαναν.
Β) Τα στοιχεία δεν αφορούν σ ολόκληρη την Πελοπόννησο όπως αναφέρει η εταιρεία. Όπως έχουμε γράψει αφορουν τους νομους Κορινθίας, Αργολίδος, Αρκαδίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας, διοικητική περιοχή της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, δεν περιλαμβάνουν δηλαδή την Αχαία και την Ηλεία. Μια εταιρεία που δραστηριοποιείται τόσα χρόνια στην περιοχή προφανώς και γνωρίζει την περιοχή ευθύνης της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Προς τι το μπέρδεμα;
Γ) Στην ανακοίνωση της Αστυνομίας δεν γίνεται ανάλυση ή καταγραφή σε σχέση με το σε ποια σημεία του οδικού δικτύου, συνέβησαν οι τροχαίες συγκρούσεις που οδήγησαν σ αυτή την απίστευτη αύξηση των θυμάτων τον Αύγουστο. Αντιγράφοντας τα στοιχεία δεν γράψαμε τίποτα περισσότερο.
Δ) Η διαβεβαίωση της εταιρείας πως δεν υπήρξε αυτό και ολο το προηγούμενο διάστημα κανένα θανατηφόρο τροχαίο στον «διάδρομο Κορίνθος- Τρίπολης -Καλαμάτα» είναι κάτι που ούτε αρνούμαστε, ούτε επιθυμούμε να αφισβητήσουμε. Ωστόσο η δεσπόζουσα θέση που ο δρόμος αυτός κατέχει στο κυκλοφοριακό δίκτυο των πέντε νομών, νομών στους οποίους ουσιαστικά έχει απαγορευτεί ο σιδηρόδρομος και όπου τόσο οι μετακινήσεις όσο και οι μεταφορές πραγματοποιούνται αναγκαστικά και αποκλειστικα μεσω του οδικού δικτύου και της αυτοκίνησης, σημαίνει ότι η αξιολόγηση της προσφοράς στην ασφαλή μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται μόνο υπο το πρίσμα του τι συμβαίνει μέσα στον αυτοκινητόδρομο. Στο κατω- κατω κανεις δεν ταξιδεύει μόνο μέσα σ αυτόν. Δεκάδες είναι οι εξοδοι και οι είσοδοι σ αυτόν.
Το πρόβλημα είναι πολύ συνολικότερο και τις περισσότερες φορές απλά μετατίθεται και πιθανα μεγενθύνεται σε διπλανούς δρόμους στο βαθμό που δεν υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός του κυκλοφοριακού δικτύου και ο πληθυσμός εξωθείται στην αχαλίνωτη χρήση του αυτοκινήτου ενώ προπαγανδίζεται η αύξηση των ταχυτήτων.Αυτά είναι φαινόμενα γνωστα, όχι μονο στην Ελλάδα αλλά ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου ο μύθος πως η λύση στο πρόβλημα των τροχαίων είναι οι αυτοκινητόδρομοι.
Ε) Η αναφορά μας στον δρόμο Κορίνθου – Καλαμάτας ήταν σαφής και είχε να κάνει με την διαρκή υπόμνηση της δυνατότητας αναπτυξης υψηλής ταχύτητας (σημειώνουμε ότι η χώρα με την αποτελεσματικότερη πολιτική οδικής ασφάλειας η Σουηδία έχει ανώτατο όριο ταχύτητος τα 110 km/h στο εθνικό δίκτυο και τα 40 km/h μέσα στις πόλεις) όσο και με το πρίσμα της αντιμετώπισης του προβλήματος της οδικής ασφάλειας της περιοχής και όχι του δρόμου.
ΣΤ) Αυτοί που αποφάσισαν να σκοτώσουν τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο ουσιαστικά είναι οι ηθικοί αυτουργοί αυτού που συμβαίνει στο οδικό δίκτυο. Ας θυμηθούμε πως στην Γερμανία το 45% των εμπορευματικών μεταφορών διεκπαιρεώνεται από τους σιδηροδρόμους. Ποιο είναι το αντίστοιχο ποσοστό στην Πελλοπόνησο σήμερα; Πως η χώρα μας έφτασε να έχει την μεγαλύτερη αναλογία βαρέων φορτηγών αναλογικά με τους κατοίκους της στην Ευρώπη (ένα μεγάλο μέρος τους είναι βέβαια γερμανικά…). Τι θα χρειαστεί να κάνουμε τελικά να επεχτείνουμε τους αυτοκινητόδρομους μέχρι κάθε χωριο, κάθε οικισμό κάθε απομονωμενη αγροικία μηπως και γλυτώσουμε;
Ζ) Μας προξενεί μεγάλη εντύπωση πώς κανένας άλλος, περαν της κατασκευάστριας/διαχειρίστριας εταιρείας, που με την παρέμβαση της μαλλον έμπλεξε τα πράγματα θέλοντας απλά να «καθαρίσει» το όνομα της, δεν θεώρησε άξιο λόγου να πεί μια λέξη γι αυτό το απίστευτο θέμα. Πέραν από την Αστυνομική Διευθυνση που θα πρεπει να προχωρησει σε μια πιο αιτιολογημενη ανακοινωση πάνω στους λόγους αυτης της «έκρηξης», η Περιφέρεια Πελοποννήσου, οι τοπικοί βουκευτές και τα κόμματα, τα παραρτηματα των ΤΕΕ δεν έχουν τίποτα να πουν για το θέμα;
Προφανώς και για μας το ζήτημα, αν στις γενικές γραμμές ήταν αναμενόμενο, σ αυτην την έκταση είναι ακατανόητο. Δυστυχώς απ ότι φαίνεται θα πρέπει να το συνηθίσουμε κι αυτό. Μια αύξηση κατα 160% των θανόντων μεσα σε ένα μήνα να μην αφορά τελικά κανένα άλλο πέρα από τις οικογένειες τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου