Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Δεκ 2015

Ανοικτή επιστολή 44 Ευρωπαικών οργανώσεων για το σκάνδαλο Dieselgate

Το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015 εκπρόσωποι 195 χωρών που συμμετείχαν στη Διεθνή Διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι κατέληξαν ομόφωνα μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού  σε μια μη δεσμευτική  συμφωνία με στόχο την μείωση της εκπομπής άνθρακα. Η συμφωνία «μένει» να επικυρωθεί από τα εθνικά κοινοβούλια τα οποία θα θέσουν και τους «κατά χώρα στόχους».  Το παρακάτω κείμενο είναι διαφωτιστικό για την κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη και ελπίζουμε να μη προλέγει το τι πρόκειται να ακολουθήσει την μεγάλη συγκίνηση για την παγκόσμια συμφωνία. L VW

Με αφορμή το «σκάνδαλο VW» στις αρχές Νοεμβρίου σαράντα τέσσερις ευρωπαικές συλλογικότητες ανάμεσα τους μεγάλες οικολογικές οργανώσεις όπως η Green Peace, η WWF και οι Φίλοι της Φύσης, επιστημονικές ενώσεις όπως η Ευρωπαική Εταιρεία Αναπνευστικού και το Ευρωπαικό Ίδρυμα Πνεύμονος καθώς και η Ευρωπαική Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων – FEVR απευθύνθηκαν προς την Ευρωπαική ηγεσία ζητώντας τη λήψη μέτρων και συγκεκριμένες  τροποποιήσεις στην ασκούμενη πολιτική απέναντι στις ρυπογόνες εταιρείες.

Ανοικτή Επιστολή προς τους προέδρους του Ευρωπαικού Συμβουλίου, της Επιτροπής και του Κοινοβουλίου για το σκάνδαλο εκπομπής αερίων ρύπων – Dieselgate

Απευθύνεται στους :

Donald Tusk,  Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

Jean-Claude Juncker, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Martin Schulz, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Δευτέρα  9 Νοεμβρίου  2015

Αφορά : Dieselgate (Το σκάνδαλο αερίων ρύπων) – Ενέργειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για την προστασία των πολιτών από την ατμοσφαιρική ρύπανση, την χειραγώγηση και τις παραβατικές συμπεριφορές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κύριε  Πρόεδρε ,

Σας γράφουμε σχετικά με τις αποκαλύψεις και τις ευρύτερες επιπτώσεις του σκανδάλου εκπομπών ρύπων (dieselgate) και για να εκφράσουμε τις αντιρρήσεις μας στις πρόσφατες αποφάσεις σχετικά με τον υπερδιπλασιασμό των ορίων εκπομπής αερίων ρύπων για τα οχήματα που ελέγχονται κατά την κίνηση τους στους δρόμους. Η  Volkswagen  –  και πολύ πιθανόν κι άλλες  εταιρίες –  έχουν σκοπίμως διαστρεβλώσει και παραποιήσει   τα  δεδομένα εδώ και πολλά χρόνια ώστε  να υποσκάψουν  τα πρότυπα τα οποία είχαν τεθεί αρχικά στη σωστή   βάση  με σκοπό τη διαφύλαξη της υγείας μας και του περιβάλλοντος χώρου.

Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και άλλοι ειδικοί έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει  σχετικά με τις σημαντικές αδυναμίες στον τρόπο με τον οποίο εθνικοί και  Ευρωπαϊκοί θεσμοί ελέγχουν, παρακολουθούν και   επιβάλουν την συμμόρφωση προς τα όρια εκπομπής. Τα εθνικά  και τα  Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα  ήταν επίσης ενήμερα για  το πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια.

Το σκάνδαλο αποτελεί σύμπτωμα της προσπάθειας να τεθεί στην ημερήσια διάταξη  ένας «καλύτερος κανονισμός» με στόχο την μείωση του κόστους συμμόρφωσης και την αντικατάσταση του ρόλου του δημόσιου ρυθμιστή από μια δι-εταιρική  συνεργασία και αυτό-ρύθμιση.  Στη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας  η προσέγγιση αυτή ευνόησε ένα κλίμα στο οποίο οι κανόνες που υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον να θεωρούνται σαν βάρος και όχι σαν επενδύσεις. Ακόμη, αυτό το αποκαλούμενο σκάνδαλο dieselgate , που προκλήθηκε από την επιθυμία  να περιοριστούν τα κόστη συμμόρφωσης, δείχνει  ότι οι ανθρώπινες και οικονομικές συνέπειες   της ύπαρξης αδύναμων  κανόνων και ανεπαρκούς επιβολής των περιβαλλοντικών νόμων είναι τεράστιες. Πάνω από 400.000 άνθρωποι  πεθαίνουν κάθε χρόνο πρόωρα στην Ευρώπη λόγω των εκπομπών δηλητηριωδών αερίων.

Αυτό απαιτεί, να ξανασκεφθούμε πολύ σοβαρά πάνω στον τρόπο που οι Ευρωπαϊκοί και οι εθνικοί οργανισμοί,  συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, νομοθετούν και  εφαρμόζουν   προδιαγραφές και όρια σε  ζητήματα περιβάλλοντος,  κατανάλωσης και υγείας και εμπλέκονται με τα κατεστημένα συμφέροντα. Ποιο συγκεκριμένα,  η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βελτιώσει άμεσα την δυνατότητα της να προστατεύσει  τους Ευρωπαίους πολίτες  από την εκπομπή δηλητηριωδών αερίων και την δόλια συμπεριφορά των εταιριών και να επαναπροσδιορίσει μια βελτιωμένη νομοθεσία.

Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και πολλές δεκαετίες έχει σφίξει τους μυς των ομάδων πίεσης (lobbies) με επιτυχία: στα μέσα της δεκαετίας του 1990 πίεσαν ενάντια στην υιοθέτηση δεσμευτικών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (CO2) προτείνοντας αντ΄αυτών ένα εθελοντικό σύστημα. Όπως αναμενόταν, αυτό σύστημα  απέτυχε. Μία δεκαετία αργότερα τέθηκαν κάποια δεσμευτικά όρια εκπομπής αερίων, και τότε ξανά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πίεσαν ομαδικά με επιτυχία ώστε τα όρια να αποδυναμωθούν. Οι ίδιες αποτυχίες επαναλαμβάνονται και επί των ημερών μας σε σχέση με τα αποδεκτά πρότυπα εκπομπής αερίων για τα φορτηγά οχήματα και σε σχέση με τις τρέχουσες διαπραγματεύσεις για τα συστήματα δοκιμών και τη διαδικασία έγκρισης για κάθε τύπο οχήματος.

Σαν ένας από τους μεγαλύτερους λομπίστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση  η Volkswagen έχει ωφεληθεί για πολύ καιρό  από τις προνομιακές προσβάσεις και τη σημαντική επιρροή της στις πολιτικές διαδικασίες, επίσης χάρη στην συμμετοχή της σε πέντε συμβουλευτικές ομάδες που δρουν μέσα στην Επιτροπή,  και στην ομάδα lobby της βιομηχανίας,  ACEA (Σύνδεσμος Κατασκευαστών Ευρωπαϊκών Αυτοκινήτων).

Η επίδραση στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα δεν περιορίζεται μόνο στην πίεση στις εταιρικές ομάδες της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Για παράδειγμα, τον Απρίλιο  οι ΜΚΟ υπογράμμισαν την συστηματική διείσδυση των βιομηχανιών της ενέργειας στις διαδικασίες του ρυθμιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον καθορισμό προτύπων  εκπομπών για τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.  Η συνέπεια είναι ότι τα όρια εκπομπής για τις εγκαταστάσεις παραγωγής άνθρακα   στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πιθανόν να πέσουν σε επίπεδα χαμηλότερα από τα υφιστάμενα στην Κίνα και τις ΗΠΑ.

Ως εκ τούτου σας ζητάμε, οι οργανισμοί σας και οι εθνικές κυβερνήσεις να λάβουν άμεση δράση  αναφορικά  με το  σκάνδαλο dieselgate  Σας καλούμε:

1.     Να αναλάβετε μία άμεση, ανεξάρτητη και με διαφάνεια έρευνα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το σκάνδαλο dieselgate, που να περιλαμβάνει μία πλήρη αναθεώρηση των κανόνων  και των ρυθμιστικών μηχανισμών που απέτυχαν  να αποτρέψουν τους χειρισμούς της Volkswagen στο ζήτημα της υπερβολικής εκπομπής ρύπων αλλά και στην κακή χρήση της δημόσιας   χρηματοδότησης. Η εν λόγω έρευνα θα πρέπει επίσης να  είναι ολοκληρωμένη και να ερμηνεύει τα ευρήματα από όλες τις κρατικές αρχές  και εισαγγελικές αρχές σχετικά με τη δόλια συμπεριφορά της Volkswagen και, ανάλογα με την περίπτωση, κι  άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
2. Να θεσπίσετε την εποπτεία της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης στην έγκριση τύπου μηχανής οχήματος. Η υφιστάμενη διαδικασία  κατά την οποία οι εθνικές (κρατικές) υπηρεσίες, σε όλη την Ευρώπη,  επιθεωρούν και φέρνουν σε πέρας τον τύπο έγκρισης έχει αποτύχει.

  1. Να ενισχύσετε την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε επίπεδο Κρατών μελών,  συμπεριλαμβανομένων δημόσιων επιθεωρήσεων με ειδικό εξοπλισμό   παράλληλα με την εντολή και την δύναμη να προστατεύσουν την δημόσια υγεία  και το περιβάλλον  και την βελτίωση της επιτήρησης της αγοράς  μετά από  τις πρόσφατες αποκαλυφθείσες    στρατηγικές  στο εσωτερικό της αγοράς.
  2. Να εξασφαλίσετε ότι  οι εταιρίες  που εξαπατούν θα εξαιρεθούν από την λίστα εγγεγραμμένων λόμπι της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι να διαπιστωθεί η συμμόρφωση τους με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, και κατά συνέπεια  θα περιοριστούν οι συναντήσεις  μεταξύ των εταιριών και των Οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτός και αν αυτές οι συναντήσεις αφορούν ευθέως θέματα έρευνας για την δράση των εταιριών. Για την Volkswagen , η συμμετοχή της   στις  ομάδες ειδικών της  Ευρωπαικής Επιτροπής και στα συμβουλευτικά σώματα επίσης θα πρέπει να ανασταλεί.

Θα ελέγχουμε στενά την πρόοδο  και στα τέσσερα πεδία και αναμένουμε από εσάς  νεώτερες ειδήσεις  σχετικά με τις ενέργειες που και εσείς και οι θεσμοί σας  θα αναλάβουν.

Για επικοινωνία, παρακαλούμε να έλθετε σε επαφή : Jorgo.Riss@greenpeace.org; +32 (0) 2 274 19 07; Greenpeace, Rue Belliard 199 , 1040 Brussels

Ειλικρινά δικοί σας,

Angelo Caserta, Regional Director BirdLife Europe

Petr Hlobil  Campaigns Director CEE Bankwatch Network

Wendel Trio Director Climate Action Network Europe

Patti Lynn, Executive Director Corporate Accountability International

Olivier Hoedeman, Coordinator, Corporate Europe Observatory (CEO)

Jerome Chaplier, Coordinator, European Coalition for Corporate Justice

Jeremy Wates, Secretary General, European Environmental Bureau

Nina Renshaw, Secretary- general European Public Health Alliance

Geert Decock  Director EU Affairs Food & Water Europe

Magda Stoczkiewicz, Director Friends of the Earth Europe

Jorgo Riss, Director Greenpeace European Unit

Genon K. Jensen, Executive Director Health & Environment Alliance

Pietro Emili, Director Maison du Peuple d’Europe

Andrea Lichtenecker, Executive Director Naturefriends International

Jonathan Gray, Director of Policy and Research Open Knowledge

Will Dinan, Director Spinwatch

Sol Trumbo, Vila Project Co-ordinator EU Economic Governance Project Transnational Institute

Jos Dings, Director European Federation for Transport and Environment 

Chantal Van den Bossche, Communications Manager WECF (Women in Europe for a Common Future) Geneviève Pons-Deladrière, Director WWF European Policy Office 

Doz. Dr. Hanns Moshammer, Co-Chair AeGU & Head of Inst. Austrian Doctors for the Environment (AeGU, ISDE) & Institute for Environmental Health, Medical Uni. of Vienna

Dr. Andreas Missbach, Head of Commodities, Trade and Finance Department Joint Managing Director Berne Declaration

Natasa Crnkovic, President Center for Environment/FoE Bosnia and Herzegovina

Alain Braillon, M.D.,Ph.D. Chief of Alcohol Treatment Unit University Hospital

András Lukács, President Clean Air Action Group Hungary

Francisco Segura Castro, Coordinador Confederación de Ecologistas en Acción

Kjeld A. Larsen, chairman Council for Sustainable Transportation

Reinhard Uhrig, Head of Campaigns GLOBAL 2000 / Friends of the Earth Austria

Jelena Berkovic, Executive Director GONG (Croatia)

M.R. Rutgers, MSc Managing Director Longfonds (Lung Foundation, Netherlands)

Nelke Manders, Acting Director Milieudefensie/Friends of the Earth Netherlands

Paul Polfer, Board member Mouvement Ecologique (Luxembourg)

Raluca Mănăilă, President EAPN  Executive Manager Romanian Association of Human Resources Specialists (AUR)

Senka Vrbica, Head of environmental dep. Pravno-informacijski center nevladnih organizacij – PIC (Legal-info centre for NGOs Slovenia

Bertrand Sansonnens, International coordinator Pro Natura / Friends of the Earth Switzerland

Klaus Heidel, Werkstatt Ökonomie e.V.

Conan Connolly, Environment & Climate Justice Activist Young Friends of the Earth Ireland

Bernard Ivčić,  President Zelena akcija Friends of the Earth Croatia

Jeannot Mersch, President European Federation of Road Traffic Victims (FEVR)

Dan Smyth, Chair  European Lung Foundation

Prof. Bert Brunekreef, Chair of the Environment and Health Committee European Respiratory Society   Marie-Bernard Lefebvre-Dumont, Présidente Fédération Française Union Touristique les Amis de la Nature (FFUTAN)

Konstantine Foteinakis, President Naturefriends Greece

Ron Manue, Directeur Nivon Natuurvrienden 4.1



Η επιστολή σε PDF: Dieselgate  

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: