Οι συγκρούσεις που προκαλούνται από οδηγούς οινοπνευματωδών ποτών που χρησιμοποιούν μόνο αλκοόλ και οι οδηγοί ναρκωτικών διαφέρουν ως προς το χρόνο και τους τύπους ατυχημάτων και είναι σύνηθες για τους χρήστες ναρκωτικών να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλά μεθυστικά σύμφωνα με νέα έρευνα του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δεδομένων Συντριβής (OTI ), μέλος του ETSC.
Η τελευταία έκθεση κατάχρησης ουσιών, σύμφωνα με νέα έρευνα του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δεδομένων Συντριβής (OTI ), εξέτασε θανατηφόρες συγκρούσεις που διερευνήθηκαν στη Φινλανδία κατά την περίοδο 2014-2018 και σε οδηγούς που οδήγησαν υπό την επήρεια αλκοόλ, ή ναρκωτικών, ή και τα δύο.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πλειονότητα των οδηγών οινοπνευματωδών ποτών που προκάλεσαν θανατηφόρο σύγκρουση δεν είχαν χρησιμοποιήσει άλλα φάρμακα εκτός από το αλκοόλ.
Ήταν πιο συνηθισμένο στους οδηγούς ναρκωτικών να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και αλκοόλ μαζί με ναρκωτικά που επηρεάζουν την ικανότητά τους να οδηγούν.
Το 65% αυτών που οδήγησαν υπό την επήρεια ναρκωτικών ήταν μικτοί χρήστες. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, οι συγκρούσεις που αφορούσαν μόνο οδηγούς που χρησιμοποιούν αλκοόλ επικεντρώθηκαν στα σαββατοκύριακα και τη νύχτα: οι μισές συγκρούσεις που οδήγησαν στο ποτό σημειώθηκαν μεταξύ Παρασκευής βράδυ και Κυριακής το πρωί.
Ωστόσο, οι συγκρούσεις που προκλήθηκαν από οδηγούς υπό την επήρεια ναρκωτικών κατανεμήθηκαν πιο ομοιόμορφα καθ 'όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και δεν επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένες ώρες.
Υπάρχουν σαφείς διαφορές στα στατιστικά στοιχεία μεταξύ των λεγόμενων «παραδοσιακών» οδηγών ποτών και των οδηγών ναρκωτικών. Οι οδηγοί οινοπνευματωδών ποτών εμπλέκονταν συνήθως σε συγκρούσεις με ένα όχημα, μόνο στο δρόμο τη νύχτα χωρίς άλλα άτομα που εμπλέκονταν στη σύγκρουση, εκτός από άλλους επιβάτες στο όχημά τους.
Οι οδηγοί ναρκωτικών προκάλεσαν περισσότερα σφάλματα. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι οδηγοί ναρκωτικών οδηγούν στους δρόμους πιο συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν υπάρχει περισσότερη κίνηση, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Το 2014-2018, 320 άνθρωποι πέθαναν σε συγκρούσεις μηχανοκίνητων οχημάτων που προκλήθηκαν από μεθυσμένους οδηγούς. Από αυτούς, 248 ήταν μεθυσμένοι οδηγοί, 54 ήταν επιβάτες με μεθυσμένο οδηγό και 18 ήταν σε άλλο όχημα.
Εκτός από αυτές τις συγκρούσεις μηχανοκίνητων οχημάτων τέσσερις πεζοί και ένας ποδηλάτης σκοτώθηκαν σε συγκρούσεις που προκλήθηκαν από μεθυσμένους οδηγούς το 2014-2018.
Συνολικά 18 ποδηλάτες που είχαν οδηγήσει ενώ ήταν μεθυσμένοι πέθαναν από το 2014 έως το 2018.
Συνήθως, το επίπεδο δηλητηρίασης ήταν υψηλό, τουλάχιστον 1,2 g / l.
Οι εθισμένοι οδηγοί ήταν επίσης πιο πιθανό να μην έχουν ζώνη.
Οι συγγραφείς προτείνουν τη χρήση αλληλεπιδράσεων αλκοόλ, τα οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη μείωση των ποσοστών επαναπροσφοράς μεταξύ των οδηγών ποτών.
Αναδημοσίευση από ETSC
Για περισσότερες πληροφορίες: https://www.lvk.fi/fi/liikennevakuutuskeskus/ajankohtaista/30.4.2020-oti-huumeiden-vaikutuksen-alaisena-kuolemaan-johtaneita-onnettomuuksia-aiheuttaneet-kuljettajat-usein-paihteiden-sekakayttajia/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου