Η FEVR ενόψει της συζήτησης του ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΘΕΣΗΣ για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 απέστειλε σχετικό έγγραφο με σχετικές προτάσεις για τα επόμενα βήματα προς την κατεύθυνση «VisionZero» (Όραμα Μηδέν) στις εισηγήτριες προκειμένου να ενσωματωθούν στο πλαίσιο πολιτικής της Ε.Ε για την δεκαετία 2021-2030.
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TRAN-PR-689693_EN.html?redirect
Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ- Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, Ελένη Καρύδη ως μέλος του Δ.Σ της FEVR απέστειλε σχετικό έγγραφο τόσο στην κ. Κουντουρά όσο και στην κ. Βοζεμπέρκ και παράλληλα είχε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους στις Βρυξέλλες.
To the attention of:
ElenaKountoura
Elissavet VOZEMBERG-VRIONIDI
Isabel Garcia Munoz
IlhanKyuchyuk
KosmaZlotowski
MEP TRAN Committee
ΘΕΜΑ: ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2021-2030 - Προτάσεις για τα επόμενα βήματα προς την κατεύθυνση «VisionZero» ( Όραμα Μηδέν)
1. 30χλμ/ώρα ως μέσο όριο ταχύτητας στις αστικές περιοχές: Η μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων στο μηδέν έως το 2030 σε κατοικημένες περιοχές είναι δυνατή μόνο με τον ορισμό των ορίων ταχύτητας σε 30χλμ/ώρα. Τα θύματα των τροχαίων δεν γίνεται να δεχτούν έναν στόχο που θα προβλέπουμε και θα επιδιώκουμε, και ακόμα θα είμαστε ικανοποιημένοι, τη μείωση στο 50% των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών. Το «VisionZero» (δηλαδή 0 θάνατοι) θα πρέπει να είναι ο μόνος στόχος στον οποίο θα αποσκοπούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι να πετύχουν– από τους δρόμους στις πόλεις μέχρι σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο.
2. Ασφαλή οχήματα– Προώθηση ενός μοντέλου «Ελαφριού και Ασφαλούς (ΕΛΑΣ)» Αυτοκινήτου που περιορίζει το βάρος, την δύναμη και την ταχύτητα των οχημάτων, όπως και την «επιθετικότητά» τους και ορισμός ενός κανονιστικού πλαισίου που θα κατατείνει σε αυτή την αντίληψη μέχρι το 2030.
3. Ενίσχυση της διασυνοριακής συνεργασία για τη βοήθεια μεταξύ των κυβερνήσεων, ώστε να γίνεται καλύτερη παρακολούθηση των αδικημάτων και να επιτραπεί η διασυνοριακή επιβολή απαγορεύσεων οδήγησης και την έκδοση ποινών.
4. Επέκταση της πρόσβασης στην ήδη ψηφισμένη Καταγραφή Δεδομένων Ατυχημάτων (EDR)σύμφωνα με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας(GSR) ώστε να περιλαμβάνει δεδομένα σχετικά με την ημερομηνία, την ώρα και τον τόπο του ατυχήματος, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έρευνα και η διεξοδική διερεύνηση των τροχαίων δυστυχημάτων και, συνεπώς, η απόδοση
δικαιοσύνης για τα θύματα οδικής κυκλοφορίας. Τα θύματα του δρόμου συχνά πρέπει να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους για χρόνια, συχνά μάταια λόγω ανεπαρκών αποδεικτικών στοιχείων. Επομένως, τα σημαντικά ψηφιακά δεδομένα που περιέχονται στα EDR πρέπει να προσδιορίζονται και να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των θυμάτων. Η πρόσβαση στα δεδομένα πρέπει να ρυθμίζεται δίκαια και έγκαιρα, ώστε να γίνονται οι αποκαταστάσεις των ζημιών. Η προστασία των δεδομένων δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο εάν υπάρχουν νόμιμα συμφέροντα των θυμάτων και ζητήματα οδικής ασφάλειας.
5. Οπωσδήποτε να περιληφθούν οι ακόλουθοι τομείς για την βοήθεια μετά το τροχαίο συμβάν:
Ø Φροντίδα και Αποκατάσταση
Ø Έρευνα και Ποινική ή/και Αστική Νομική Βοήθεια
Ø Υποστήριξη για τα θύματα τροχαίων και των οργανώσεων των θυμάτων.
• Η περίθαλψη μετά το τροχαίο, όπως και η επιβίωση, πρόκειται για πολύ κρίσιμη χρονική στιγμή: καθυστερήσεις λεπτών μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου και η πρόσβαση σε υπηρεσίες αποκατάστασης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αποφυγή μόνιμης αναπηρία τραυματιών τροχαίων. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να δημιουργήσουν, να συντονίσουν και να βελτιώσουν ένα πλήρες σύστημα προ-νοσοκομειακής περίθαλψης και τις εγκαταστάσεις ώστε να διασφαλιστεί η γρήγορη πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες από τους τραυματίες μετά από ένα τροχαίο. Αυτές οι ενέργειες πρέπει να υποστηρίζονται από ευρύτερες πολιτικές που επηρεάζουν την έγκαιρη φροντίδα, όπως η συνδεσιμότητα και η πρόσβαση στον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης (112), νομική προστασία για τους πρώτους ανταποκριτές και προσβασιμότητα στις υπηρεσίες μεταφοράς.
• Η ενδελεχής έρευνα των τροχαίων συμβάντων αποτελεί προϋπόθεση για μια δίκαιη και αποτελεσματική απόδοση δικαιοσύνης, ποινική και αστική. Επομένως, αποτελεί και μια προϋπόθεση για δίκαιους διακανονισμούς και δικαιοσύνη για τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων που έχουν πεθάνει ή τραυματιστεί.
• Σήμερα, σχεδόν όλες οι οργανώσεις για τα θύματα των τροχαίων (συμπεριλαμβανομένων των μελών της FEVR) έχουν δημιουργηθεί από τα ίδια τα θύματα, καθώς δεν υπήρχε καμία μέριμνα από τα κράτη και μέχρι και σήμερα δεν λαμβάνουν σχεδόν καμία κρατική βοήθεια και είναι σχεδόν αδύνατο να παρέχουν τις υπηρεσίες που χρειάζεται. Η επίσημη υποστήριξη θα πρέπει να θεωρηθεί ως αναφαίρετο δικαίωμα των θυμάτων τροχαίων.
6. Προώθηση της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων (WDoR), που είναι κάθε 3η Κυριακή του Νοέμβρη κάθε χρόνο, και προώθηση της υποστήριξης και υιοθέτησης της ημέρας μεταξύ των Κρατών-Μελών – με σκοπό την κατανόηση του πόνου για τους θανάτους ή τους τραυματισμούς από τροχαία, αλλά και ως όργανο των Κυβερνήσεων και των ηθοποιών (με την ευκαιρία να παρουσιάσουν ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν είναι απλά στατιστικές, αλλά θάνατοι και ακρωτηριασμοί αγαπημένων μελών της οικογένειάς μας, σημαντικών ανθρώπων, και κυρίως νέων ανθρώπων, της γενιάς του μέλλοντος)
The Day received a mention in art.12 REPORT on European road safety 2011-2020 (A7-0264/2011)
31.03.2021 Jeannot Mersch
Βρυξέλες /Πρόεδρος/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου