Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιουν 2025

Νέος ΚΟΚ στα μυαλά μας (;)

 

Ανακοινώθηκε, λοιπόν, και κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Ένα εκσυγχρονισμένο, αυστηρότερο, πιο «ψαγμένο» νομικό πλαίσιο, που φιλοδοξεί να αλλάξει την οδηγική μας καθημερινότητα. Αλλά…

 Και, να τα λέμε όλα, είναι μάλλον η πιο σοβαρή απόπειρα που έχει γίνει εδώ και χρόνια. 

Πιο στοχευμένες ποινές, αυστηρότερα πρόστιμα για επικίνδυνες παραβάσεις, ακόμα και κοινωνική εργασία για τους «επικίνδυνους» του δρόμου. Στα χαρτιά, ο νέος ΚΟΚ είναι ό,τι πιο λογικό έχει παρουσιαστεί. 

Μόνο που στην Ελλάδα δεν μας λείπει η λογική των νόμων – μας λείπει η εφαρμογή τους.
 

Διότι, κακά τα ψέματα, το πρόβλημα στους ελληνικούς δρόμους δεν είναι η έλλειψη ποινών. Είναι η έλλειψη συνείδησης. Και πιο συγκεκριμένα, η έλλειψη της αίσθησης ότι η οδήγηση είναι μια κοινωνική πράξη, όχι μια προσωπική επίδειξη ισχύος ή… μαγκιάς.

 Ο Έλληνας οδηγός – ευτυχώς όχι όλοι– μόλις μπει στο αυτοκίνητό του νομίζει ότι απέκτησε το απόλυτο δικαίωμα στην ασυδοσία. Σου κορνάρει χωρίς λόγο, σε προσπερνά από δεξιά, παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο γιατί… “μικρό είναι, ρε αδερφέ”.

Σου κλείνει τον δρόμο, βρίζει, μιλάει στο κινητό λες και είναι σε καφετέρια, οδηγεί μεθυσμένος, με 200 στο κοντέρ, με παιδί στο πίσω κάθισμα χωρίς ζώνη. Και άμα του πεις κάτι, σου απαντά: “Κοίτα τη δουλειά σου”.
Και ερωτώ: ποιος θα του κόψει πρόστιμο; Ποιος θα του πάρει το δίπλωμα; Ποιος θα τον οδηγήσει στο αυτόφωρο; Η Τροχαία προσπαθεί, αλλά δεν αρκεί…
Για να αλλάξει κάτι, δεν φτάνει να αλλάξουμε τον ΚΟΚ. Πρέπει να αλλάξουμε μυαλά. 

Πρέπει να ξαναμάθουμε τι σημαίνει σεβασμός στον διπλανό, στην πόλη, στην κοινωνία. 

Πρέπει να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την οδήγηση ως μέσο επιβολής, επίδειξης και νευρικής εκτόνωσης. Και πρέπει να αρχίσουν επιτέλους να εφαρμόζονται οι νόμοι, σταθερά, οργανωμένα, με διάρκεια.

Όχι με εξορμήσεις κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα για να γράψουμε κάνα δελτίο Τύπου με αριθμούς.Δεν γίνεται να βγαίνει ο άλλος με 180 στην Εθνική και να ανεβάζει stories και να μην τον σταματάει κανείς.
Δεν γίνεται να περνάνε τα μηχανάκια με 100 μέσα από πεζοδρόμους και να μη τους ελέγχει κανείς. Δεν γίνεται να έχουμε τόσους νεκρούς κάθε χρόνο και να μην τρέχει τίποτα.

Ο νέος ΚΟΚ είναι μια αρχή. Αλλά χωρίς κράτος που ελέγχει, χωρίς κοινωνία που πιέζει και – κυρίως – χωρίς πολίτες που σέβονται, δεν θα αλλάξει τίποτα. 

Και δυστυχώς με το νέον ΚΟΚ, θα μιλάμε πάλι για “τροχαία δυστυχήματα” και “χαμένες ζωές στην άσφαλτο”.Μήπως, λοιπόν, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε πρώτα έναν νέο ΚΟΚ στα… μυαλά μας; 

Γιατί αυτός ο δρόμος δεν οδηγεί σε αδιέξοδο. Οδηγεί κατευθείαν στο νεκροταφείο…

ΠΗΓΗ: www.newsauto.gr 



.







   

Δεν υπάρχουν σχόλια: