Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Ιουν 2025

Τέλος στην υπερβολική ταχύτητα -Κατάσχεση αυτοκινήτου για όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι!

 

Ο νέος πιο αυστηρός ΚΟΚ που θα ισχύσει στη χώρα μας αυξάνει κατακόρυφα τα πρόστιμα σε όσους παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας, ακολουθώντας εν μέρη τους νόμους της Αυστρίας που επιφέρουν μέχρι κατάσχεση αυτοκινήτου. 

Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει μία από τις κύριες αιτίες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, με τις αρχές κάθε χώρας να αναζητούν συνεχώς τρόπους περιορισμού της. Πρόσφατα, η Αυστρία αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα ιδιαίτερα αυστηρό μέτρο, καθώς οι στατιστικές των τελευταίων ετών έδειχναν ανησυχητική αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία. Η χώρα νομοθέτησε την κατάσχεση των αυτοκινήτων -και την πώλησή τους από την κυβέρνηση- των οδηγών που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας κατά 60 χλμ./ώρα ή άνω. 

 

 

Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος νόμος εφαρμόζεται όταν ο οδηγός ξεπερνάει το όριο ταχύτητας κατά 60 χλμ./ώρα και άνω εντός της πόλης, και κατά 70 χλμ./ώρα και άνω εκτός της πόλης. Σε αυτές τις περιπτώσεις το όχημα κατάσχεται για διάστημα δύο εβδομάδων. 

Στους κατά συρροή παραβάτες, όπως και σε αυτούς που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας κατά 80 χλμ./ώρα εντός του αστικού αστού, και κατά 90 χλμ./ώρα εκτός της πόλης, το όχημα κατάσχεται μόνιμα και στη συνέχεια διατίθεται προς πώληση. Όπως είχε δηλώσει προ ολίγων μηνών στο Bloomberg η Γενική Διευθύντρια Μεταφορών της Αυστρίας, Vera Hofbauer, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας είναι 130 χλμ./ώρα, κάτι που σημαίνει ότι για τη μόνιμη κατάσχεση του αυτοκινήτου αυτό πρέπει να κινείται με 220 χλμ./ώρα. 

Ξεκαθάρισε, λοιπόν, ότι πρόκειται ένα μέτρο που έχει ως στόχο να τιμωρήσει όσους δεν βάζουν μυαλό. 

 

Το Bloomberg επισημαίνει ότι σύμφωνα με Αυστριακούς αξιωματούχους, για την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου αντλήθηκε έμπνευση από τη γειτονική Ελβετία, η οποία εφαρμόζει το μέτρο της κατάσχεσης τα αυτοκίνητα των γκαζιάρηδων οδηγών εδώ και πάνω από μία δεκαετία. Προσθέτει δε ότι το πρόβλημα της υπερβολικής ταχύτητας έχει απασχολήσει και τη Φινλανδία, η οποία εφαρμόζει κλιμακωτά πρόστιμα ανάλογα με το εισόδημα των παραβατών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2002, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Nokia τιμωρήθηκε με πρόστιμο 116.000 ευρώ αφού συνελήφθη να τρέχει με 75 χλμ./ώρα με τη Harley-Davidson του σε ζώνη 50 χλμ./ώρα. 

 

Στη χώρα μας, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει την κατάσχεση οχήματος σε περίπτωση που σοβαρές τροχαίες παραβάσεις συνδέεονται άμεσα με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και εμπίπτουν στις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα. 

Συγκεκριμένα η κατάσχεση οχήματος προβλέπεται από διατάξεις του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και μπορεί να επιβληθεί κυρίως όταν το όχημα χρησιμοποιείται για τη διάπραξη του αδικήματος της επικίνδυνης οδήγησης (όπως η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες ή η επίδειξη επικίνδυνων ελιγμών), φέρει σοβαρές παράνομες μετατροπές που το καθιστούν επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια ή ο οδηγός του συλλαμβάνεται για επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, από την οποία είτε προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπινή ζωή, είτε θα μπορούσε να προκύψει δυνητικά (π.χ οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή ναρκωτικών ουσιών και υπερβολική ταχύτητα). 

Η κατάσχεση γίνεται από την αρμόδια προανακριτική Αρχή (Υπηρεσία Τροχαίας), επικυρώνεται από την Εισαγγελική Αρχή (με άσκηση ποινικής δίωξης) και επακολουθεί η οριστική απόφαση του Δικαστηρίου (περί δημεύσεως).

Δεν υπάρχουν σχόλια: