Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















4 Ιουν 2025

Προσοχή: Αυτά τα χαρτιά πρέπει να έχουμε πάνω μας όταν οδηγούμε!

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι προ των πυλών και μεταξύ άλλων θέτει νέα δεδομένα για τι πρέπει να φέρει ο οδηγός στο αυτοκίνητό του… Μεγάλα πρόστιμα Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τη νομοθεσία που διέπει την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους. Στο άρθρο 103 του νομοσχεδίου ορίζονται ρητά οι υποχρεώσεις του οδηγού σχετικά με τα έγγραφα που πρέπει να έχει μαζί του κατά την οδήγηση. Εδώ, όμως, μπαίνει και το ερώτημα που απασχολεί πολλούς οδηγούς: πρέπει να κουβαλάμε μαζί μας φυσικά έγγραφα ή πλέον όλα αυτά καλύπτονται ψηφιακά;

Σύμφωνα με την επίσημη διατύπωση:

Ο οδηγός οδικού οχήματος πρέπει, όταν οδηγεί, να φέρει πάνω του:

  • την άδεια ικανότητας οδήγησης (δίπλωμα),
  • την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος,
  • την απόδειξη ασφάλισης του οχήματος και
  • το δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), εφόσον απαιτείται. 

 

Αυτά είναι τα τέσσερα βασικά έγγραφα που πρέπει να έχει ο οδηγός σε κάθε μετακίνηση. Όμως, η λέξη-κλειδί εδώ είναι το ρήμα «φέρει» — χωρίς να διευκρινίζεται αν πρόκειται για φυσικά ή ψηφιακά αντίγραφα.

Τι ισχύει σήμερα για την ψηφιακή μορφή;
Η ελληνική πολιτεία έχει κάνει σημαντικά βήματα ψηφιοποίησης των δημόσιων εγγράφων. Μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, κάθε πολίτης μπορεί να έχει αποθηκευμένα στο κινητό του:

  • Ψηφιακή ταυτότητα (νέα μορφή δελτίου ταυτότητας),
  • Ψηφιακή άδεια οδήγησης,
  • Ψηφιακή άδεια κυκλοφορίας,
  • Ασφαλιστική κάλυψη, η οποία διασταυρώνεται πλέον αυτόματα από τις Αρχές,
  • Στοιχεία ΚΤΕΟ, που επίσης διασταυρώνονται ηλεκτρονικά.

Πρακτικά, τι πρέπει να έχει μαζί του ο οδηγός;
Αν ο οδηγός έχει εγκατεστημένη και ενεργή την εφαρμογή Gov.gr Wallet, τότε δεν απαιτείται να έχει τα παραπάνω έγγραφα σε φυσική μορφή. 

Η Αστυνομία και οι λοιπές αρμόδιες αρχές μπορούν να ελέγξουν τα πάντα μέσω του QR και της online επικύρωσης. Επομένως: Δεν χρειάζεται να κουβαλάει χαρτιά, αρκεί να έχει το κινητό του και να λειτουργεί σωστά η εφαρμογή. Αν όμως δεν έχει την εφαρμογή ή το κινητό του δεν λειτουργεί (π.χ. άδεια μπαταρία), τότε θεωρείται ότι δεν φέρει τα απαιτούμενα έγγραφα και ενδέχεται να του επιβληθεί πρόστιμο, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.

Τι να προσέξουν οι οδηγοί:

  • Ενημερωθείτε αν τα ψηφιακά σας έγγραφα είναι επικυρωμένα και ενεργά στην εφαρμογή.
  • Βεβαιωθείτε ότι το κινητό σας έχει μπαταρία και σύνδεση όταν οδηγείτε.
  • Σε περιπτώσεις ελέγχου από τις Αρχές, η έγκυρη παρουσίαση μέσω Gov.gr Wallet θεωρείται ισοδύναμη με τη φυσική επίδειξη.

Ο νέος Κώδικας δεν αλλάζει τα βασικά: ο οδηγός πρέπει να μπορεί να αποδείξει ότι έχει άδεια οδήγησης, το όχημα είναι νόμιμα κυκλοφορούν, ασφαλισμένο και έχει περάσει ΚΤΕΟ. Όμως, πλέον δεν απαιτείται να έχει μαζί του φυσικά έγγραφα, αρκεί να τα έχει σε ψηφιακή μορφή και να είναι σε θέση να τα επιδείξει ανά πάσα στιγμή. Αυτό είναι και ένα από τα πιο θετικά βήματα προς τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού οδικού πλαισίου.
Τα πρόστιμα
Η μη κατοχή αυτών των εγγράφων κατά τη διάρκεια οδήγησης μπορεί να επιφέρει τις ακόλουθες κυρώσεις:

  1. Οδήγηση χωρίς άδεια οδήγησης: Εάν κάποιος οδηγεί χωρίς να κατέχει άδεια οδήγησης ή με άδεια που έχει λήξει, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 200 ευρώ. Επιπλέον, η άδεια αφαιρείται και αποστέλλεται στην αρμόδια Υπηρεσία Συγκοινωνιών.
  2. Οδήγηση χωρίς άδεια κυκλοφορίας: Η κυκλοφορία οχήματος χωρίς άδεια κυκλοφορίας ή με άδεια που έχει αφαιρεθεί τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
  3. Οδήγηση χωρίς ασφαλιστήριο συμβόλαιο: Η οδήγηση ανασφάλιστου οχήματος επιφέρει πρόστιμο 500 ευρώ.
  4. Οδήγηση χωρίς δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ): Η κυκλοφορία οχήματος που δεν έχει υποστεί εμπρόθεσμο τεχνικό έλεγχο τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
  5. Συνολικά, η απουσία όλων των παραπάνω εγγράφων μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα που αθροιστικά φτάνουν τα 1.100 ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: