Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Ιουλ 2025

Ποιο πρόστιμο πληρώνουν όσοι βυθίζουν το πόδι στο γκάζι -Τι ισχύει για όσους τρέχουν με πάνω από 200 χλμ./ώρα

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τιμωρεί αυστηρά τους παραβάτες που όχι απλά υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, αλλά τρέχουν ακόμη και με διπλάσια ταχύτητα από το υφιστάμενο όριο.

Ο νέος Κ.Ο.Κ. στοχεύει στην πιο αποτελεσματική καταπολέμηση επικίνδυνων συμπεριφορών που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και διαχρονικά για πολλά από τα δυστυχήματα που σημειώνονται στη χώρα μας κάθε χρόνο, ενώ μία από τις πιο συνήθεις είναι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας.

Η Ελλάδα παραμένει δυστυχώς σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, αφού σύμφωνα με τη σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2024, σημειώθηκαν 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων στη χώρα μας, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να περιορίζεται στους 44.

 

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα αυστηρός με την παράβαση της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 24. Εν προκειμένω, σε δρόμους εκτός κατοικημένων περιοχών, και για επιβατηγά οχήματα, το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται στα 130 χλμ./ώρα για αυτοκινητόδρομο, στα 110 χλμ./ώρα για οδούς ταχείας κυκλοφορίας, και τα 90 χλμ./ώρα για άλλο οδικό δίκτυο.

Μέχρι τώρα, βάσει του προηγούμενου Κ.Ο.Κ., αν κάποιος οδηγός πιανόταν να οδηγεί με πάνω από 200 χλμ./ώρα ή να κάνει κόντρες, το πρόστιμο που καλούνταν να πληρώσει ήταν 700 ευρώ, ενώ του αφαιρούνταν η άδεια οδήγησης και οι πινακίδες του οχήματος για 30 ημέρες.

troxaia

Πλέον το κυρωτικό πλαίσιο για τη συγκεκριμένη παράβαση έχει αυστηροποιηθεί, καθώς οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 1 έτος. Ωστόσο αν ο παραβάτης οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, τιμωρείται με πρόστιμο 4.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 2 έτη.

Τέλος, σε περίπτωση 2ης υποτροπής, ο οδηγός χάνει το δίπλωμα οδήγησης για 8 χρόνια και τιμωρείται με πρόστιμο 8.000 ευρώ.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr/






 

BUY NOW

Δεν υπάρχουν σχόλια: