Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Ιουλ 2025

Χρήση κινητού στο αυτοκίνητο: Τι αλλάζει ο νέος ΚΟΚ

 

Τι ισχύει για ακουστικά, GPS και οθόνη αφής; Τι επιτρέπει και τι όχι ο νέος ΚΟΚ; Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, τον εξειδικεύει στην «Κ» μέσα από 10 ερωτοαπαντήσεις  

ον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κινητό τηλεφώνο οι οδηγοί, αλλάζει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας  εισάγοντας πιο αυστηρές ποινές τόσο στη χρήση χωρίς πρόκληση ατυχήματος όσο και στη χρήση του με ατύχημα/τροχαίο

Με τον νέο ΚΟΚ να εγκρίνεται με ευρύτατη πλειοψηφία από τη Βουλή την Τετάρτη 11 Ιουνίου, αναμένεται η εφαρμογή του να καθιερώσει ένα κλιμακωτού χαρακτήρα ποινολόγιο, ώστε να επιβάλλονται αυστηρότερες κυρώσεις σε υπότροπους.

Η έναρξη ισχύος ως προς τα πρόστιμα για τη χρήση κινητού, χρήση ζώνης και παραβίαση κόκκινου θα ισχύσει άμεσα μετά τη δημοσίευση ΦΕΚ. Επίσης, τα πρόστιμα σε περίπτωση υποτροπής (1η και 2η υποτροπή) θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο του 2025, ενώ η αλλαγή στο όριο ταχύτητας θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Κι ενώ το σχέδιο νόμου που έχει δοθεί στη δημοσιότητα αναφέρει αναλυτικά την επιβολή προστίμου αλλά και το τι απαγορεύεται στη χρήση της τηλεφωνικής συσκευής, προκύπτουν κάποια πιο εξειδικευμένα ερωτήματα που ένας οδηγός θα πρέπει να γνωρίζει ώστε να αποφύγει πρόστιμα και βεβαιώσεις παραβάσεων.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ


📵Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς πρόκληση συμβάντος

Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες και πινακίδων για 60 ημέρες.

Τι θα ισχύει
: Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

Υποτροπές:
1η υποτροπή: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες.
2η υποτροπή: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος.


📵Χρήση κινητού με πρόκληση συμβάντος

Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες και πινακίδων για 60 ημέρες – Καμία ποινική κύρωση για πρόκληση τροχαίου από τη χρήση κινητού.

Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

Υποτροπές:
1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη.
2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 8 έτη.


Ποινικοποίηση: Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει εφαρμογή του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση που περιλαμβάνουν ποινές κάθειρξης.

O Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, απαντά στην «Κ» σε 10 ερωτήσεις σχετικά με το τι επιτρέπει και τι όχι ο νέος ΚΟΚ για τη χρήση κινητού σε μέσο μεταφοράς. 

Ο ίδιος εξηγεί με μια φράση τη γενική φιλοσοφία πίσω από τις απαγορεύσεις στη χρήση κινητού κατά την ώρα της οδηγήσης: «Ο,τι αποσπά την προσοχή του οδηγού είναι επικίνδυνο». Τονίζει μάλιστα πως έρευνες έχουν αποδείξει ότι η επικινδυνότητα για πρόκληση ατυχήματος κατά την οδήγηση αυξάνεται κατακόρυφα με τη χρήση του κινητού.

«Σε περίπτωση που στέλνει κάποιος μήνυμα ενώ οδηγεί έχει 24 φορές περισσότερες πιθανότητες να κινδυνεύσει. Ηδη έχουμε πάρα πολλά ατυχήματα από απόσπαση προσοχής, από πολύ μικρά έως σοβαρά», προσθέτει. 

Εκτός όμως των ατυχημάτων που μπορεί να προκαλέσει η χρήση κινητού στο τιμόνι, οι συγκοινωνιολόγοι έχουν βρει συσχέτιση και με την επιδείνωση του κυκλοφοριακού. «Σε μετρήσεις που έγιναν σε κορεσμένους οδικούς άξονες, διαπιστώθηκε πως τα οχήματα που περνούν από αυτούς είναι λιγότερα σε σχέση με παλαιότερα. Αυτό συμβαίνει διότι πολλοί αφαιρούνται με τη χρήση του κινητού, αργούν να κινηθούν εντός των οδικών αξόνων και έτσι σημειώνονται μεγαλύτερες καθυστερήσεις», προσθέτει.

10 ερωτοαπαντήσεις για τη χρήση κινητού με τον νέο ΚΟΚ

1. Μπορώ να στείλω ή να διαβάσω ένα μήνυμα όταν είμαι σταματημένος στο φανάρι;

Οχι, δεν επιτρέπεται καθόλου η χρήση κινητού είτε το όχημα βρίσκεται σε κίνηση είτε είναι σε προσωρινή στάση.

2. Αν χρησιμοποιώ το κινητό μόνο για πλοήγηση (GPS), είναι νόμιμο; 

Η χρήση GPS επιτρέπεται εφόσον το κινητό είναι τοποθετημένο σε βάση.

3. Μπορώ να απαντήσω σε κλήση με hands-free;

Η εν κινήσει χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας. Οπότε ουσιαστικά η χρήση handsfree επιτρέπεται αρκεί να μην έχει καλώδιο. 

4. Μπορώ να βάλω το κινητό να γράφει βίντεο (dash cam) ενώ οδηγώ;

Ναι, μπορεί να υπάρξει βιντεοσκόπηση ή ακόμη και ζωντανή μετάδοση από τη θέση του οδηγού μόνο όταν η συσκευή έχει τοποθετηθεί σε ειδική θέση.

5. Επιτρέπεται η χρήση smartwatch στο τιμόνι;

Οχι, δεν επιτρέπεται η χρήση του. 

6. Μπορεί να ζητηθεί άρση απορρήτου για να αποδειχθεί ότι χρησιμοποιούσα κινητό πριν από ένα τροχαίο;

Ναι, επιτρέπεται. Μάλιστα ο συγκεκριμένος ΚΟΚ εισάγει την άρση του απορρήτου όταν υπάρξει πρόκληση συμβάντος.

7. Ισχύουν τα ίδια για τη χρήση κινητού για οδηγούς ταξί, φορτηγών ή επαγγελματιών;

Ναι, οι κανόνες για τη χρήση τηλεφώνου ισχύουν για όλους τους οδηγούς δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Χ. αλλά και για όσους οδηγούν εν ώρα εργασίας (π.χ. delivery, ταξί).

8. Μπορώ να πατάω/κοιτάω την ενσωματωμένη οθόνη αφής του Ι.Χ. μου ενώ οδηγώ;

Οχι, δεν επιτρέπεται η πληκτρολόγηση και η οπτική επαφή με την οθόνη αφής του ΙΧ την ώρα της οδήγησης (εκτός και αν είναι GPS). Μάλιστα ήδη σε πολλά αμάξια επιτρέπονται μόνο οι φωνητικές εντολές, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

9. Αν είμαι κολλημένος στην κίνηση, στην Κηφισίας, μπορώ να δω το κινητό;

Όχι, δεν επιτρέπεται.

10. Αν σταματήσω δεξιά για λίγο και με alarm, μπορώ να στείλω μήνυμα;

Μόνο σε σημεία που επιτρέπεται η στάση, μπορεί ο οδηγός να κάνει χρήση του κινητού του.  

Πηγή:  https://www.kathimerini.gr

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: