Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Ιουλ 2025

Αλάρμ και φλας -Πότε επιτρέπεται η χρήση τους, ποιο είναι το πρόστιμο.

 

 

 

 

 Τα αλάρμ δεν είναι "πάσο" για να διπλοπαρκάρισμα και τα φλας δεν υπάρχουν για ομορφιά, με τον ΚΟΚ να είναι ξεκάθαρος πότε και πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται, καθώς και ποιο είναι το πρόστιμο για κάθε παράβαση.

Η σωστή χρήση των αλάρμ και των φλας αποτελεί βασική γνώση για κάθε οδηγό, ειδικά σε περιπτώσεις στάθμευσης σε πολυσύχναστους δρόμους ή ελιγμών μέσα στην πόλη. Παρόλα αυτά, η καθημερινότητα στους ελληνικούς δρόμους αποκαλύπτει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα, όπου τα αλάρμ ή όπως αναφέρονται στο ΚΟΚ συστήματα φωτεινού συναγερμού, ανάβουν σχεδόν από συνήθεια και τα φλας ενεργοποιούνται μόνο την τελευταία στιγμή ή όχι καθόλου.

Σε μια πόλη όπου η εύρεση θέσης στάθμευσης είναι άθλος, πολλοί οδηγοί ανάβουν τα αλάρμ και αφήνουν το όχημά τους διπλοπαρκαρισμένο, θεωρώντας, λανθασμένα, πως έτσι "νομιμοποιούν" την ενέργειά τους.

 


 Η αλήθεια είναι πως η πλειοψηφία των οδηγών έχει παρεξηγήσει τη χρήση των συγκεκριμένων φωτεινών ενδείξεων. Για πολλούς, τα αλάρμ λειτουργούν σαν ένα άτυπο σήμα "κάνω ό,τι θέλω για λίγο", ενώ τα φλας περιορίζονται μόνο στις στροφές. Όμως ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει διαφορετική άποψη.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα αλάρμ (ή φώτα έκτακτης ανάγκης) επιτρέπεται να ενεργοποιούνται μόνο όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και αποτελεί κίνδυνο για την κυκλοφορία. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εν κινήσει μόνο σε περίπτωση που παρουσιάσει πρόβλημα το όχημά μας και απειλείται η ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου. 


 Σε κάθε άλλη περίπτωση, η χρήση των αλάρμ είναι παράνομη και σύμφωνα με το άρθρο 41 παράγραφος 5 επισύρει πρόστιμο 30 ευρώ και δέκα μέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης

Από την άλλη, τα φλας είναι υποχρεωτικά σε κάθε ελιγμό αλλαγής πορείας, στάσης ή στάθμευσης. Πριν όμως ενεργοποιηθούν, ο οδηγός πρέπει να έχει βεβαιωθεί ότι ο ελιγμός μπορεί να γίνει με ασφάλεια, χωρίς να εμποδίσει την κυκλοφορία.

 

 

Είναι αλήθεια πως αν επιχειρήσετε να παρκάρετε χρησιμοποιώντας μόνο το φλας, υπάρχει κίνδυνος ο επερχόμενος οδηγός να νομίσει ότι πρόκειται να στρίψετε και να μην σας επιτρέψει τον ελιγμό. Όμως, το νόμιμο είναι να ενεργοποιείτε το κατάλληλο φλας όταν θέλετε να σταθμεύσετε κι όχι τα αλάρμ.

Το πρόστιμο για τη μη χρήση των φλας φτάνει τα 30 ευρώ και δέκα μέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, ενώ αν δεν λειτουργούν σωστά ή λείπουν εντελώς, το προβλεπόμενο πρόστιμο ανεβαίνει στα 150 ευρώ.

 

Πηγή:  https://www.carandmotor.gr



 

 

 

  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: