Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Ιουλ 2025

΄Έρχεται υποχρεωτική απόσυρση σε όλη την Ευρώπη - Ποια αυτοκίνητα κινδυνεύουν και πρέπει να εκδόσουν πιστοποιητικό.

 

kinisi-ellada 

 

Οι Βρυξέλλες θέλουν να απαγορεύσουν την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ακόμα και αν περνάνε με επιτυχία τους ελέγχους των Κ.Τ.Ε.Ο.

Η άφιξη της ηλεκτροκίνησης έχει φέρει αλλαγές και ανισορροπίες στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς συνοδεύεται από αύξηση της τιμής των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 40% τα τελευταία πέντε χρόνια, με αποτέλεσμα να έχει μετατρέψει τα αυτοκίνητα σε είδος πολυτέλειας για τους περισσότερους.

Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση της μέσης ηλικίας των αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, που πλέον έχει ξεπεράσει τα 15 έτη και οδεύει στα 20, μιας και ο κόσμος αδυνατεί να αγοράσει ένα καινούργιο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αύξηση των τιμών στην αγορά μεταχειρισμένου, οι περισσότεροι προσπαθούν να διατηρήσουν στη ζωή το αυτοκίνητο που ήδη διαθέτουν.

KTEO 2 

 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται από διάφορες ενώσεις και σωματεία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη, όχι μόνο αυξήθηκαν οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αλλά η ζήτηση για τέτοια έχει εκτοξευθεί σε σημείο να πωλούνται δύο φορές περισσότερο από ότι τα καινούργια.

Στις Βρυξέλλες όμως βλέπουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν κινείται στον ρυθμό που θα ήθελαν, για αυτό και αποφάσισαν πριν από λίγο καιρό να τιμωρήσουν τα καύσιμα, ιδίως το ντίζελ, με σκοπό να εμποδίσουν το υποψήφιο αγοραστικό κοινό να αγοράσει προσιτά αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας. Μάλιστα, ορισμένες χώρες σχεδιάζουν να αυξήσουν την τιμή του συγκεκριμένου καυσίμου.

KINISI KIFISOS 

Καθώς ο οδικός χάρτης των Βρυξελλών συνεχίζει να παραπαίει, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προσπαθεί ξανά να «πολεμήσει» τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή με άλλα λόγια, να τα αποσύρει από την αγορά. Με αυτό ως στόχο, σκοπεύει να εμπλουτίσει την αγορά μεταχειρισμένου με μία νέα ορολογία που θα αναφέρει το τέλος του κύκλου ζωής ενός οχήματος.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο έγγραφο που θα πρέπει να προσκομίσουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων προς πώληση από τα Κ.Τ.Ε.Ο., το οποίο θα πιστοποιεί ότι το αυτοκίνητό τους δεν βρίσκεται στο τέλος της ωφέλιμης ζωής του και μπορεί να εμπλουτίσει την αγορά μεταχειρισμένου.

KTEO 1 

Στην πραγματικότητα, το συγκεκριμένο πιστοποιητικό πρέπει να επισυνάπτεται στα χαρτιά της πώλησης για να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση του οχήματος. Εάν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν λάβει το νέο έγγραφο από τα Κ.Τ.Ε.Ο., έχει μεγάλη πιθανότητα να καταλήξει σε μάντρα. Θα επιτρέψει δηλαδή στα Κ.Τ.Ε.Ο. και σε ορισμένα συνεργεία αυτοκινήτων να πιστοποιούν το τέλος του κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου, για να οδηγηθεί μετά στην απόσυρση και όχι στην αγορά μεταχειρισμένου.

 Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, το σχέδιο των Βρυξελλών είναι να ανανεωθεί ο στόλος οχημάτων της Ευρώπης, μέσω της απόσυρσης δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων από την κυκλοφορία.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: