Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Ιαν 2010

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ -ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Συγκριτικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειές τους, έδωσε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για τα έτη 2009 και 2008.
Όπως προκύπτει, παρουσιάζεται μείωση κατά το έτος 2009, τόσο των τροχαίων, όσο και των συνεπειών τους σε ανθρώπινες ζωές.
Το έτος 2009, σε σύγκριση με το έτος 2008, καταγράφηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας σε όλη την επικράτεια τα ακόλουθα τροχαία ατυχήματα: Θανατηφόρα: 1.315 ατυχήματα έναντι 1.414 το 2008 (μείωση 7%).Βαριά: 1.391 ατυχήματα έναντι 1.542 το 2008 (μείωση 9,8%).Ελαφρά: 12.072 ατυχήματα έναντι 12.035 το 2008 (αύξηση 0,3%). O απολογισμός των ατυχημάτων αυτών είναι:Νεκροί: 1.464 έναντι 1.550 το 2008 (μείωση 5,5%).Βαριά τραυματίες: 1.671 έναντι 1.886 το 2008 (μείωση 11,4%).Ελαφρά τραυματίες: 16.683 έναντι 16.685 το 2008 (μηδενική αυξομείωση)
Οι αιτίες: σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, οι συχνότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι οι "επικίνδυνες παραβάσεις", στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η παραβίαση προτεραιότητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, οι αντικανονικοί ελιγμοί, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, το αντικανονικό προσπέρασμα, οι παραβάσεις ταχύτητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση κράνους, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας κ.λ.π.
Στο πλαίσιο αυτό οι Υπηρεσίες Τροχαίας εφαρμόζουν ολοκληρωμένα προγράμματα τροχονομικής αστυνόμευσης, με στόχο την βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, δίνοντας έμφαση στην αύξηση των στοχευμένων ελέγχων, όσο αφορά τις παραβάσεις αυτές. Οι παραβάσεις το έτος 2009:330.186 παραβάσεις του ορίου ταχύτητας, 78.453 παραβάσεις για τη μη χρήση προστατευτικού κράνους, 77.274 παραβάσεις που αφορούν τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 19.558 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 33.890 παραβάσεις για την χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση Ιδιαίτερα για την καταπολέμηση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, σημειώθηκαν περισσότεροι προληπτικοί έλεγχοι (ελέγχθηκαν 1.660.797 οδηγοί το έτος 2009 έναντι 1.509.092 το έτος 2008 - αύξηση 10%) και βεβαιώθηκαν 45.897 παραβάσεις μέθης έναντι 47.257 το 2008 (μείωση 2,9%).
Υπενθυμίζεται ότι για το έτος 2010 τέθηκε ως πανελλαδικός ποσοτικός στόχος η μείωση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα κατά (100), σε σχέση με τον αριθμό των νεκρών του 2009.
Στην κατεύθυνση αυτή ήδη πραγματοποιείται νέα χαρτογράφηση των σημείων του οδικού δικτύου της Χώρας, όπου παρατηρείται συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων (θανατηφόρα, σοβαρά) και συντάσσονται νέα ειδικά σχέδια αστυνόμευσης
ΝΕΑ.ΕΡΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια: