Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Ιαν 2010

ΔΡΟΜΟΙ- ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Γιά πολλούς οδηγούς οι κακοί δρόμοι είναι υπεύθυνοι για μεγάλο μέρος των ατυχημάτων. Αντίθετα άλλοι λένε ότι εφ’ όσον οι κακοί δρόμοι είναι γνωστοί εκ των προτέρων, είναι ευθύνη των οδηγών να αποφύγουν τίς κακοτοπιές και το ατύχημα.
Γύρω από αυτό το θέμα έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται πολύ έντονες αντιπαραθέσεις σε συζητήσεις, αφού, και οι δύο απόψεις είναι σωστές, απλά βλέπουν το πρόβλημα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, μιά και όλοι μας έχουμε ταυτόχρονα και τήν ιδιότητα του οδηγού, αλλά και του φορολογούμενου πολίτη. Σαν οδηγός εφ’ όσον γνωρίζεις την κακή κατάσταση των δρόμων πρέπει να προσαρμόσεις ανάλογα την συμπεριφορά σου, αλλά είναι επίσης σίγουρο ότι μία χώρα με κακής ποιότητας οδικό δίκτυο, στατιστικά, θα έχει μεγαλύτερο δείκτη ατυχημάτων, άρα χρειαζόμαστε καλύτερους δρόμους.
Οι δρόμοι, είναι ο ακριβότερος από τους πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια και αυτός που απαιτεί τον περισσότερο χρόνο και κρατική προσπάθεια για να υπάρξει βελτίωση. Ένας αυτοκινητόδρομος μπορεί να κοστίζει από 6,000,000 € έως 12,000,000 € για να κατασκευασθεί, χαρακτηριστικά, για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, θα έπρεπε να δαπανηθούν όλα τα διόδια της χώρας, για 12 περίπου χρόνια, μόνον για έναν αυτοκινητόδρομο και για κανένα άλλο έργο ! Τα ποσά είναι τεράστια και οι διαδικασίες απίστευτα χρονοβόρες, η Εγνατία π.χ. φτιάχνεται για περισσότερα από 35 χρόνια.
Ιστορικά στην Ελλάδα, σχεδόν πάντοτε συνέβαινε η υποδομή να ακολουθεί την ανάγκη και όχι το αντίθετο. Έτσι οι δρόμοι μας καθυστέρησαν πολύ να αρχίσουν να ικανοποιούν τίς ανάγκες μετακίνησής μας. Εδώ έχουμε μιά πληρέστερη περιγραφή της κατάστασης των Ελληνικών δρόμων και που βρισκόμαστε σήμερα. Το καλό είναι ότι, έστω με μεγάλη καθυστέρηση, η κατάσταση πλέον αλλάζει δραματικά και σε 3 με 5 χρόνια από σήμερα θα υπάρξει σημαντική καλυτέρευση.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • Ορθολογισμός των ορίων ταχύτητας. Στους αυτοκινητόδρομους ηλεκτρονικοί πίνακες με μεταβαλλόμενα όρια ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
  • Περιοδικό πρόγραμμα συντήρησης δρόμων. Δημοσίευση του και συνεχής ενημέρωση από Δήμους, Νομαρχίες κλπ
  • Βελτίωση φωτισμού, σήμανσης, καθαριότητας.
  • Καθιέρωση Εθνικού προγράμματος αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν οι δρόμοι. Μόνον με βάση αυτή την αξιολόγηση να συντάσσεται το πρόγραμμα επισκευών-συντηρήσεων.
  • Αξιολόγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχιών, Δήμων κλπ βάσει των πολλών η λίγων οδικών ατυχημάτων της περιοχής ευθύνης τους. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων ανά περιοχή.
  • Λειτουργία συστήματος ραδιοφωνικής ενημέρωσης των οδηγών (TA, RDS), για κυκλοφοριακά προβλήματα, ή ατυχήματα.

SAFEDRIVER

Δεν υπάρχουν σχόλια: