Κάρης Κ. ΑΥΓΗ/ONLINE
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/07/2010
Θα το έχετε σημειώσει, τις μεγάλες πληγές μας δεν τις συζητούμε.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/07/2010
Θα το έχετε σημειώσει, τις μεγάλες πληγές μας δεν τις συζητούμε.
Τις αποφεύγουμε, φτιάχνουμε υποκατάστατα θέματα και συγκρούσεις.
Και τα σημαντικά και δύσκολα νομίζουμε πως θα τα κρύψουμε κάτω από το χαλί.
Την περασμένη εβδομάδα οι ευρωπαϊκές στατιστικές μάς έδωσαν πάλι την πρωτιά μας. Πρώτη η Ελλάδα σε νεκρούς από οδικά ατυχήματα και το 2009. Με 130 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος στις “27” της Ευρώπης έχει πέσει στους 69 - που θεωρούνται και πολλοί.
Στατιστικές... Αν κάνουμε τις διαιρέσεις, κάθε μέρα στην Ελλάδα σκοτώνονται -κατά μέσο όρο- τέσσερις συνάνθρωποί μας. Και οι βαριά τραυματίες είναι πολλαπλάσιοι.
Η πολυετής ανικανότητα κράτους και κοινωνίας να παρέμβουν δραστικά στα αίτια των τακτικών θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων αποδεικνύει με εξόχως οδυνηρό τρόπο τις βαθύτερες αδυναμίες.
Στα λόγια όλοι είναι πρώτοι. Στα έργα λίγοι. Χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, με αδυναμία να εφαρμόσουν ρεαλιστικά και αποτελεσματικά μέτρα, οι αρμόδιοι σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν συναίσθηση για το ανθρώπινο δράμα που “μετράνε” οι στατιστικές. Για το τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος.
Οι οργανωμένες κοινωνικές, επαγγελματικές οργανώσεις -με ελάχιστες και γι' αυτό αξιέπαινες εξαιρέσεις πρωτοβουλιών- ασχολούνται με το εισόδημα και τις φοροαπαλλαγές και ποτέ με το πού δαπανώνται τα κρατικά χρήματα, το πόσο μας κοστίζει πραγματικά ο φόρος αίματος στην άσφαλτο.
Οι πολλοί πολίτες οδηγοί, πεζοί και μοτοσυκλετιστές μπορεί να προσέχουν στον δρόμο, αλλά αυτό δεν αρκεί. Οι κίνδυνοι δεν είναι πάντα ατομικά προβλέψιμοι - πόσοι δεν έχουν χαθεί στους δρόμους χωρίς να φταίνε οι ίδιοι;
Περιμένουμε από τα υπουργεία προτάσεις, μέτρα, λύσεις; Μα το αρμόδιο υπουργείο ήδη... έδρασε. Αποσιώπησε για άλλη μια φορά την ευρωπαϊκή πρωτιά της χώρας σε θανάτους και εξήγγειλε τη λύση: δημιουργείται νέα αρμόδια διεύθυνση οδικής ασφάλειας στο υπουργείο! O κ. Ρέππας τα είπε στο Υπουργικό Συμβούλιο και συμφώνησαν αμέσως όλοι. Ούτε συζήτηση για τη βαρύτητα του θέματος, ούτε ανησυχία για τη δραματική αποτυχία.
Το πολιτικό σύστημα που έχει κτιστεί δεν μπορεί να κάνει τις αναγκαίες ιεραρχήσεις. Όπως επί σειρά ετών διογκωνόταν το έλλειμμα και το χρέος και δεν έκαναν τίποτα, έτσι δεν κάνουν τίποτα για τους νεκρούς της ασφάλτου, έτσι δεν μπορούν να σταματήσουν τις πυρκαγιές και τις χωματερές που καταστρέφουν το φυσικό μας περιβάλλον.
Η ελληνική πολιτεία, η κοινωνία μας έχει ανάγκη από νέες διαδικασίες προγραμματισμού και εφαρμογής των πολιτικών προτεραιοτήτων.
Την περασμένη εβδομάδα οι ευρωπαϊκές στατιστικές μάς έδωσαν πάλι την πρωτιά μας. Πρώτη η Ελλάδα σε νεκρούς από οδικά ατυχήματα και το 2009. Με 130 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος στις “27” της Ευρώπης έχει πέσει στους 69 - που θεωρούνται και πολλοί.
Στατιστικές... Αν κάνουμε τις διαιρέσεις, κάθε μέρα στην Ελλάδα σκοτώνονται -κατά μέσο όρο- τέσσερις συνάνθρωποί μας. Και οι βαριά τραυματίες είναι πολλαπλάσιοι.
Η πολυετής ανικανότητα κράτους και κοινωνίας να παρέμβουν δραστικά στα αίτια των τακτικών θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων αποδεικνύει με εξόχως οδυνηρό τρόπο τις βαθύτερες αδυναμίες.
Στα λόγια όλοι είναι πρώτοι. Στα έργα λίγοι. Χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, με αδυναμία να εφαρμόσουν ρεαλιστικά και αποτελεσματικά μέτρα, οι αρμόδιοι σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν συναίσθηση για το ανθρώπινο δράμα που “μετράνε” οι στατιστικές. Για το τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος.
Οι οργανωμένες κοινωνικές, επαγγελματικές οργανώσεις -με ελάχιστες και γι' αυτό αξιέπαινες εξαιρέσεις πρωτοβουλιών- ασχολούνται με το εισόδημα και τις φοροαπαλλαγές και ποτέ με το πού δαπανώνται τα κρατικά χρήματα, το πόσο μας κοστίζει πραγματικά ο φόρος αίματος στην άσφαλτο.
Οι πολλοί πολίτες οδηγοί, πεζοί και μοτοσυκλετιστές μπορεί να προσέχουν στον δρόμο, αλλά αυτό δεν αρκεί. Οι κίνδυνοι δεν είναι πάντα ατομικά προβλέψιμοι - πόσοι δεν έχουν χαθεί στους δρόμους χωρίς να φταίνε οι ίδιοι;
Περιμένουμε από τα υπουργεία προτάσεις, μέτρα, λύσεις; Μα το αρμόδιο υπουργείο ήδη... έδρασε. Αποσιώπησε για άλλη μια φορά την ευρωπαϊκή πρωτιά της χώρας σε θανάτους και εξήγγειλε τη λύση: δημιουργείται νέα αρμόδια διεύθυνση οδικής ασφάλειας στο υπουργείο! O κ. Ρέππας τα είπε στο Υπουργικό Συμβούλιο και συμφώνησαν αμέσως όλοι. Ούτε συζήτηση για τη βαρύτητα του θέματος, ούτε ανησυχία για τη δραματική αποτυχία.
Το πολιτικό σύστημα που έχει κτιστεί δεν μπορεί να κάνει τις αναγκαίες ιεραρχήσεις. Όπως επί σειρά ετών διογκωνόταν το έλλειμμα και το χρέος και δεν έκαναν τίποτα, έτσι δεν κάνουν τίποτα για τους νεκρούς της ασφάλτου, έτσι δεν μπορούν να σταματήσουν τις πυρκαγιές και τις χωματερές που καταστρέφουν το φυσικό μας περιβάλλον.
Η ελληνική πολιτεία, η κοινωνία μας έχει ανάγκη από νέες διαδικασίες προγραμματισμού και εφαρμογής των πολιτικών προτεραιοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου