Η εκπαίδευση του οδηγού αυτοκινήτου κατά το πλείστον είναι ξεκάθαρη. Ο υποψήφιος οδηγός θα μάθει τον τεχνικό χειρισμό του οχήματος με δεξιοτεχνία, ενώ συγχρόνως αφού κατανοήσει τους νόμους και τους κανόνες που καθορίζουν την κίνηση στο οδικό δίκτυο, θα μπορεί να τους εφαρμόζει. Στην περίπτωση αυτή ο δάσκαλος έχει ξεκάθαρους κανόνες που στηρίζουν το έργο του. Και έτσι στον υποψήφιο οδηγό θα δοθούν οι απαραίτητες γνώσεις για το ρόλο που καλείται να παίξει ως οδηγός, καθώς και τη σχέση εξάρτησης του από τους άλλους χρήστες. Στον τομέα αυτό τον εξειδικευμένων γνώσεων, ωστόσο, υπάρχει περιορισμένος αριθμός δοσμένων κανόνων. Έτσι, μια εκπαίδευση σωστής συμπεριφοράς του υποψήφιου οδηγού απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από το δάσκαλο.
Ο δάσκαλος προκειμένου να δουλέψει πάνω στη συμπεριφορά του υποψήφιου οδηγού πρέπει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει το περιεχόμενο μερικών βασικών ψυχολογικών όρων, αφού έπειτα από σχετική προετοιμασία έχει ανακαλύψει το δικό του τρόπο και μέθοδο χρησιμοποίησης τους στην εκπαίδευση.
Η διδαχή πραγματεύεται σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο μεταφοράς των προσωπικών εμπειριών.
Το πρώτο μέρος από αυτό το εγχειρίδιο περιέχει περιληπτικά την περιγραφή μερικών προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την εκμάθηση και την επιβολή αλλαγής στάσεων. Στη συνέχεια ακολουθεί ένα μεθοδευμένο πέρασμα, με άμεση σύνδεση, στο κεφάλαιο "Άνθρωπος και Οδήγηση" από το βιβλίο "ΟΔΗΓΗΣΗ... οι "κανόνες" του παιχνιδιού!".
Στην ψυχολογία υπάρχει πληθώρα όρων και αφηρημένων εννοιών.
Ο δάσκαλος προκειμένου να δουλέψει πάνω στη συμπεριφορά του υποψήφιου οδηγού πρέπει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει το περιεχόμενο μερικών βασικών ψυχολογικών όρων, αφού έπειτα από σχετική προετοιμασία έχει ανακαλύψει το δικό του τρόπο και μέθοδο χρησιμοποίησης τους στην εκπαίδευση.
Η διδαχή πραγματεύεται σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο μεταφοράς των προσωπικών εμπειριών.
Το πρώτο μέρος από αυτό το εγχειρίδιο περιέχει περιληπτικά την περιγραφή μερικών προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την εκμάθηση και την επιβολή αλλαγής στάσεων. Στη συνέχεια ακολουθεί ένα μεθοδευμένο πέρασμα, με άμεση σύνδεση, στο κεφάλαιο "Άνθρωπος και Οδήγηση" από το βιβλίο "ΟΔΗΓΗΣΗ... οι "κανόνες" του παιχνιδιού!".
Στην ψυχολογία υπάρχει πληθώρα όρων και αφηρημένων εννοιών.
Δεν αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του δασκάλου να μεταφέρει αυτούς τους όρους στους μαθητές του, μπορεί όμως τους περίπλοκους όρους, εφόσον τους κατέχει σε βάθος, να τους αποσαφηνίσει, φέρνοντας παραδείγματα ώστε να γίνονται κατανοητοί από όλους. Με το παρόν εκπαιδευτικό υλικό ελπίζουμε να συμβάλουμε στην κατεύθυνση μιας τέτοιας παιδαγωγικής, απαραίτητης στις μέρες μας.
Κατά τη διάρκεια όλης της εκπαίδευσης ο υποψήφιος οδηγός είναι το κύριο πρόσωπο.
Κατά τη διάρκεια όλης της εκπαίδευσης ο υποψήφιος οδηγός είναι το κύριο πρόσωπο.
Ο ρόλος του δασκάλου είναι το κλειδί που ανοίγει τις μεγάλες δυνατότητες να επηρεάσει το μελλοντικό οδηγό.
Και δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι η προσφορά μιας ποιοτικής εκπαίδευσης στον υποψήφιο οδηγό μπορεί να σώσει ζωές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου