Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Ιουλ 2010

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ " ΝΕΟΥ" ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΗΝΟΥΔΗΣ

Η εκπαίδευση του οδηγού αυτοκινήτου κατά το πλείστον είναι ξεκάθαρη. Ο υποψήφιος οδηγός θα μάθει τον τεχνικό χειρισμό του οχήματος με δεξιοτεχνία, ενώ συγχρόνως αφού κατανοήσει τους νόμους και τους κανόνες που καθορίζουν την κίνηση στο οδικό δίκτυο, θα μπορεί να τους εφαρμόζει. Στην περίπτωση αυτή ο δάσκαλος έχει ξεκάθαρους κανόνες που στηρίζουν το έργο του. Και έτσι στον υποψήφιο οδηγό θα δοθούν οι απαραίτητες γνώσεις για το ρόλο που καλείται να παίξει ως οδηγός, καθώς και τη σχέση εξάρτησης του από τους άλλους χρήστες. Στον τομέα αυτό τον εξειδικευμένων γνώσεων, ωστόσο, υπάρχει περιορισμένος αριθμός δοσμένων κανόνων. Έτσι, μια εκπαίδευση σωστής συμπεριφοράς του υποψήφιου οδηγού απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από το δάσκαλο.
Ο δάσκαλος προκειμένου να δουλέψει πάνω στη συμπεριφορά του υποψήφιου οδηγού πρέπει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει το περιεχόμενο μερικών βασικών ψυχολογικών όρων, αφού έπειτα από σχετική προετοιμασία έχει ανακαλύψει το δικό του τρόπο και μέθοδο χρησιμοποίησης τους στην εκπαίδευση.
Η διδαχή πραγματεύεται σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο μεταφοράς των προσωπικών εμπειριών.
Το πρώτο μέρος από αυτό το εγχειρίδιο περιέχει περιληπτικά την περιγραφή μερικών προϋποθέσεων που είναι απαραίτητες για την εκμάθηση και την επιβολή αλλαγής στάσεων. Στη συνέχεια ακολουθεί ένα μεθοδευμένο πέρασμα, με άμεση σύνδεση, στο κεφάλαιο "Άνθρωπος και Οδήγηση" από το βιβλίο "ΟΔΗΓΗΣΗ... οι "κανόνες" του παιχνιδιού!".
Στην ψυχολογία υπάρχει πληθώρα όρων και αφηρημένων εννοιών.
Δεν αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του δασκάλου να μεταφέρει αυτούς τους όρους στους μαθητές του, μπορεί όμως τους περίπλοκους όρους, εφόσον τους κατέχει σε βάθος, να τους αποσαφηνίσει, φέρνοντας παραδείγματα ώστε να γίνονται κατανοητοί από όλους. Με το παρόν εκπαιδευτικό υλικό ελπίζουμε να συμβάλουμε στην κατεύθυνση μιας τέτοιας παιδαγωγικής, απαραίτητης στις μέρες μας.
Κατά τη διάρκεια όλης της εκπαίδευσης ο υποψήφιος οδηγός είναι το κύριο πρόσωπο.
Ο ρόλος του δασκάλου είναι το κλειδί που ανοίγει τις μεγάλες δυνατότητες να επηρεάσει το μελλοντικό οδηγό.
Και δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι η προσφορά μιας ποιοτικής εκπαίδευσης στον υποψήφιο οδηγό μπορεί να σώσει ζωές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: