Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Σάββατο 17 Ιουλίου 2010
ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ
Υπουργοί άξιοι για ...συγχαρητήρια
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΒΙΔΗ*
Το Σάββατο 3 Ιουνίου, ύστερα από καταδίωξη από περιπολικό «για παράβαση υπερβολικής ταχύτητας και παραβίαση διπλής διαχωριστικής γραμμής, συνελήφθη επ' αυτοφώρω στη Λάρισα ο... υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης».
Η απίστευτη αυτή είδηση («Ελευθεροτυπία» 7/7/2010) συμπληρώνεται με τον εκπληκτικό ισχυρισμό του υπουργού ότι παρανόμησε για να ελέγξει την ετοιμότητα των οργάνων της Τροχαίας, τους οποίους και συνεχάρη. Δεν ξέρουμε πόσοι πίστεψαν αυτή την εκδοχή, γεγονός είναι ότι πολλοί θα έμειναν ικανοποιημένοι με τον τρόπο που ο υπουργός βγήκε και από πάνω. Είναι αυτά που προκαλούν τον θαυμασμό του μέσου Ελληνα και που του δίνουν ερεθίσματα για να νομιμοποιεί την αυθαιρεσία και την επιθετική συμπεριφορά του στον δρόμο. Φαντάζεται κανείς τι θα γινόταν αν παρόμοιους τρόπους ελέγχου υιοθετούσαν και άλλοι υπουργοί ή κρατικοί αξιωματούχοι: «έκλεψα για να δω αν λειτουργεί το ΣΔΟΕ», «έκτισα αυθαίρετο για να δω αν λειτουργεί η Πολεοδομία», «παραβίασα τον μισό Ποινικό Κώδικα για να δω αν λειτουργεί η Δικαιοσύνη», θα 'ταν κάποια που θα ακούγαμε, αλλά, δυστυχώς, ή ο κ. Χρυσοχοΐδης δεν έχει μιμητές ή οι άλλες υπηρεσίες δεν είναι άξιες συγχαρητηρίων.
Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης είναι ο Νο 2 στη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, για την οποία τόσο ο ίδιος όσο και ο υφυπουργός του κ. Βούγιας δεν χάνουν ευκαιρία να αναφέρονται στη «μηδενική ανοχή».
Τι θα συνέβαινε άραγε σε κάποια άλλη χώρα αν ένας ανάλογος αξιωματούχος επεδείκνυε παρόμοια συμπεριφορά; Αλλά ας μείνουμε καλύτερα στη δική μας χώρα.
Στις 31 Ιανουαρίου 2010, μία βδομάδα μετά τη συγκρότηση της ίδιας επιτροπής, η υπουργός κ. Μπατζελή δήλωνε: «Μ' αρέσουν δυο πράγματα για να ξεκουράζομαι, να ασχολούμαι με τον κήπο ή να παίρνω το αυτοκίνητο μόνη μου και να πηγαίνω στην εθνική οδό, σε αουτοστράντες, να μην έχει φανάρια, με μουσική διαπασών και να μην αφήνω ούτε τηλέφωνα να με ενοχλούν ούτε κανένας. Μπορώ να κάνω δέκα - δεκαπέντε χιλιόμετρα να ξαναγυρίσω, πραγματικά εκεί αισθάνομαι ότι έχω με την ταχύτητα μια πάρα πολύ καλή σχέση και πραγματικά με ξεκουράζει.
- Εντός ορίων;
- Οταν τρέχεις δεν υπάρχουν όρια!
- Κι όταν λέμε μουσική;
- Δυνατή μουσική, έντονη.
- Ελληνικά;
- Οχι, ξένη, αλλά έντονη μουσική, να πηγαίνει με την ταχύτητα, αυτό είναι σημαντικό!» (Δες: www.youtube.com/watch?v=3owNBRSVAqw&feature=related)
Οι δύο παραπάνω κρατικοί αξιωματούχοι συνεχίζουν μια μακρά παράδοση στο ίδιο μοτίβο: ας θυμηθούμε ενδεικτικά τον πρώην υπουργό Μεταφορών κ. Στυλιανίδη να οδηγεί μηχανή μεγάλου κυβισμού χωρίς κράνος, τον πρώην υπουργό Μεταφορών κ. Χατζηδάκη να εγκαινιάζει την έκθεση «φτιαγμένων» αυτοκινήτων στο Ελληνικό το 2007. Ολοι αυτοί αγωνίστηκαν για την οδική ασφάλεια. Δεν είναι ν' απορεί κάνεις για τα αποτελέσματα αυτών των αγώνων.
Είναι σύνηθες οι παραπάνω λόγω της θέσεώς τους να εγκαλούν τη νεολαία για την οδηγική της συμπεριφορά και να την καλούν στον δρόμο του καλού. Παραβάτες υπουργοί, μαζί με όλο τον καλό κόσμο, ποδοσφαιριστές κομπάζοντες για την τελική του αυτοκινήτου τους , μοντέλα με αγορασμένα διπλώματα κ.λπ. δείχνουν τον δρόμο...
Δεν είναι ούτε μοιραίο ούτε τυχαίο ότι βρισκόμαστε σταθερά στην πρώτη θέση των τροχαίων εγκλημάτων (και όχι ατυχημάτων) ανάμεσα στις χώρες της παλιάς Ε.Ε.
Στη σημερινή περίοδο, με τα όσα αντιμετωπίζει η κοινωνία μετά την έλευση του ΔΝΤ, μέσα στο μπαράζ αριθμών και ποσοστών που εκτοξεύονται απειλητικά εναντίον μας, οι 6 νεκροί και οι υπερδιπλάσιοι βαριά τραυματίες καθημερνά τείνουν να εξαφανιστούν.
Ομως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με αριθμούς, αλλά με ανθρώπους με ονοματεπώνυμο, που τους στερούν βίαια τη ζωή, και που αφήνουν μ' ένα μόνιμο ανοιχτό τραύμα τους δικούς τους.
Η σημερινή άρχουσα ελίτ αλλά και η γένια της συνολικότερα ταύτισε την πρόοδο και τον πολιτισμό με το Ι.Χ. Αναπόφευκτα αποδέχτηκε τον θάνατο από τα τροχαία σαν παράπλευρη απώλεια αυτού που θεωρεί ανάπτυξη. Αυτός ο κόσμος, αυτές οι γενιές είναι εθισμένες στον θάνατο στον δρόμο. Και οι καταστροφικές τους συνέπειες απέναντι στη νεολαία δεν εξαντλούνται μόνο στο ότι είναι οι ίδιοι οι προπαγανδιστές -πωλητές του Ι.Χ. ούτε μόνο στα σχιζοφρενογόνα μηνύματα για τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας από ανθρώπους που οι ίδιοι τους παραβιάζουν Είναι κυρίως το ότι είναι υπεύθυνοι για την πλήρη ασυδοσία που κυριαρχεί σ' όλα τα επίπεδα στο οδικό δίκτυο.
Είναι κανόνας οι νεότερες γενιές να αμφισβητούν τα πρότυπα που αντιπροσωπεύουν οι παλαιότερες, μια τέτοια αμφισβήτηση έχει να κάνει κύρια με τον συντηρητισμό, την ηθικολογία, τη νομολατρία κ.λπ. Ποιες είναι οι ψυχολογικές ταυτίσεις και αμφισβητήσεις που αναπόφευκτα κάθε νεότερος κάνει όταν η παλαιότερη γενιά είναι ταυτισμένη με την παραβατικότητα; Γιατί οι κ.κ. Χρυσοχοΐδης, Μπατζελή, Στυλιανίδης, Χατζηδάκης είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. Αυτά τα «πρότυπα» υποθάλπουν όλους όσους τους στενεύει η ζώνη ασφαλείας και το κράνος, θεωρούν τα όρια ταχύτητας παλιομοδίτικα, δεν θα βάλουν σε ειδικό κάθισμα τα παιδιά τους, «δεν μπορούν» να αποχωριστούν το κινητό, «αντέχουν» το αλκοόλ, «προλαβαίνουν» να περάσουν με κόκκινο κ.λπ. Ολους αυτούς που όταν θα συμβάλουν στη δημιουργία μιας σύγκρουσης, συνήθως με οδυνηρές συνέπειες για τους άλλους, θα σπεύσουν να επικαλεστούν την τύχη, την κακιά στιγμή, τη μοίρα, την αμέλεια.
Και φυσικά αυτό θα επικυρωθεί και δικαστικά.
Ελπίζουμε ο και ποδηλάτης πρωθυπουργός, αν ποτέ συναντήσει τους υπουργούς του στον δρόμο, να προλάβει να τους δώσει συγχαρητήρια.
youarewhatudokk@gmail.com
* Ο Γ. Κουβίδης έχει χάσει τον γιο του Κώστα από παραβάτη ορίου ταχύτητας και ερυθρού σηματοδότη.
Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:
-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.
Ποιοι είναι οι σκοποί :
+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.
Ποιοι είναι οι σκοποί :
+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).
+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).
+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).
Ποιο είναι το Δυναμικό της:
+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).
Ποιο είναι το Δυναμικό της:
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).
Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.
Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.
Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.
Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.
Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.
Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.
http://www.efhtita.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου