Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Απρ 2015

Γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα.


Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν ένα ταχέως ανερχόμενο αίτιο θανάτου και αναπηρίας των παιδιών.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 2010 τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούσαν παγκόσμια την  8η αιτία θανάτου, ενώ σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας το ΙΧ το 2010 αποτέλεσε το 6ο  αίτιο θανάτου παγκόσμια για όλες τις ηλικίες αν στα  θύματα των τροχαίων συγκρούσεων προσθέσουμε και τα θύματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων.

Σ όλους αυτούς τους θανάτους θα πρέπει να προσθέσουμε εκατομμύρια τραυματισμούς που οδηγούν σε αναπηρίες καθώς και την έκρηξη σε αριθμό ασθενών με αναπνευστικά και καρδιαγγειακά κα προβλήματα στα οποία συμβάλει το ΙΧ.

Είναι απίστευτα προκλητικό ότι για αυτό το τρομακτικών διαστάσεων πρόβλημα Δημόσιας Υγείας τα Ευρωπαϊκά Υπουργεία Υγείας (όπως και σχετικός επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης) δεν ασχολούνται. Η Διαχείριση του ανήκει πλήρως και αποκλειστικά στα υπουργεία Μεταφορών. Από τα χιλιάδες αίτια θανάτου των ανθρώπων αυτό είναι το μοναδικό που δεν πρέπει να απασχολεί τις υπηρεσίες υγείας. Θα το λύσουν αυτοί που το γέννησαν,  η αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευαστικές, οι πετρελαϊκές και οι φίλοι, ενώ πρόθυμοι δημοσιογράφοι θα βοηθούν να διαδίδονται συνεχώς τα καλά νέα.

Στο μεταξυ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προβλέπει ότι αν δεν ληφθούν ριζικά μέτρα τα τροχαία το 2030 θα αποτελούν την 5η αιτία θανάτου. Από τους 1.300.000 νεκρους κάθε χρόνο σήμερα θα περάσουμε στους 2. 400.000 με το 85% της αύξησης να αφορά στις φτωχές και τις μέσου εισοδήματος χώρες.

Υπερασπίσου το παιδί…

500 παιδιά κάθε μέρα χάνονται στους δρόμους  του κόσμου από τροχαία εγκλήματα και υπερδιπλάσια τραυματίζονται και θα μείνουν ανάπηρα.

Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ανίσχυρα στην κυκλοφορία, βιώνουν καθημερνά την απειλή θανάτου και την τρομοκρατία των μηχανοκίνητων μέσων.

Ήδη το 2010 τα τροχαία εγκλήματα με θύματα παιδιά αποτέλεσαν:

Για τα  Αγόρια:        1-4 ετών το  8ο αίτιο θανάτου

5-14 ετών το  1ο αίτιο θανάτου

15-29 ετών το  1ο αίτιο θανάτου

Για τα  Κορίτσια:      1-4 ετών, το 10ο αίτιο θανάτου

5-14 ετών, το 5ο αίτιο θανάτου

15-29 ετών, το 4ο αίτιο θανάτου

Αν και από τη μεριά μας δεν χρησιμοποιούμε τον όρο «ατυχήματα» για τα τροχαία, ειδικά για τα τροχαία με θύματα παιδιά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για προφανή εγκλήματα. Η παγίδευση των παιδιών στο κυκλοφοριακό δίκτυο και στα μέσα μεταφοράς που σχεδιάζουν και ελέγχουν οι ενήλικες και πολύ περισσότερο η παραβίαση από τους ίδιους τους ενήλικες των κανόνων που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει με θύματα τα παιδιά εμπεριέχει όχι απλα μια ανισότιμη σχέση αλλά την ουσιαστική ύπαρξη δόλου αφού ένα μικρό παιδί εμπιστεύεται ή και πειθαρχεί στους ενήλικες και τα έργα τους. Ωστόσο και στις περιπτώσεις θυμάτων παιδιών το ίδιο καθεστώς αμνήστευσης του τροχαίου εγκλήματος ισχύει για τους δράστες όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση, γεγονός που δεν φαίνεται να απασχολεί και να προβληματίζει κανένα.

Στον πίνακα που παραθέτουμε απεικονίζονται τα ποσοστά θανάτου των παιδιών στην Ευρώπη με βαση τη θέση τους στο δίκτυο της κυκλοφορίας.ase - Αντίγραφο

Για την ηλικιακή ομάδα μέχρι 14 ετών βλέπουμε πως οι μισοί θάνατοι αφορούν παρασύρσεις πεζών παιδιών, ενδεικτικό γεγονός για τα δικαιώματα που έχουν στην πόλη, ενώ το 32% επιβάτες αυτοκινήτων.

Για την ηλικιακή ομάδα 15-17 ετών η εισβολή της μοτοσικλέτας με τα παιδιά οδηγούς αλλάζει τα δεδομένα με το ένα τρίτο το θανάτων να προκαλείται απ αυτήν, ενώ ακόμα ψηλότερα (40%) ανεβαίνει το αυτοκίνητο.

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα με αφορμή και την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας αφιερωμένη στα Παιδιά (4-10 Μαΐου) που οργανώνει ο ΟΗΕ σε συνεργασία με τον Π.Ο.Υγείας καλεί το Υπουργείο Υγείας να σπάσει την σιωπή που του έχει επί δεκαετίες επιβληθεί και να ξεκινήσει μια μακρόχρονη συστηματική παρέμβαση μακριά από σκοπιμότητες και συμφέροντα για την προστασία της Ζωής, της αρτιμέλειας και της Χαράς των παιδιών. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Υπουργείο Δικαιοσύνης πολλά επίσης θα μπορούσαν να κάνουν, αν το επιθυμούσαν…

2012 μεταφορά μαθητών στη Θεσπρωτία


2012 μεταφορά μαθητών στη Θεσπρωτία.

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: