Την μείωση των προστίμων για παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με χαιρετισμό του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, που αναγνώστηκε στο Διεθνές Τεχνικό Συνέδριο «Current Advances in Road Infrastructure Safety Equipment», το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Όπως αναφέρθηκε, στόχος του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος τετραετίας, με προτεραιότητα την βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας. Αυτό θα γίνει μέσα από τα εξής μέτρα, όπως:
- Επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, όπου εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά
- Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους
- Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές
- Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις
- Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών
- Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών
- Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κι ένταξή συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία
- Εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πολίτες
- Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής
Στον χαιρετισμό του κ. Σπίρτζη αναφέρθηκε ότι αποτελεί προσωπική του προτεραιότητα η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, καθώς η Ελλάδα, εν έτει 2015, ακόμη παρουσιάζει έναν από τους χειρότερους δείκτες θνησιμότητας στους δρόμου σε σχέση τόσο με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ε.Ε. όσο και σε με άλλες χώρες της εκτός κοινότητας.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκαλεί τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και στηρίζεται σε βασικές ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών, όπως :
- Χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων,
- Έλλειψη συντονισμού των εμπλεκόμενων αρχών
- Έλλειψη ενός καλού οδικού δικτύου η επαρκής συντήρηση
- Έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για τους υποψήφιους οδηγούς κι αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων
- Απουσία ενός αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά του ατυχήματος, που είναι κρίσιμα για την υγεία και τη ζωή οδηγών κι επιβατών
- Έλλειψη συστηματικής εφαρμογής μέτρων ασφαλείας κι επίβλεψης
- Ανεπάρκεια των κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
- Η ασφυξία της οικονομίας και η προβληματική λειτουργία των θεσμών.
Όπως τονίστηκε, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει μέτρα και προτάσεις που περιέχουν εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές και θα βρίσκονται ευθυγραμμισμένες με την Λευκή Βίβλο της ΕΕ για τις Μεταφορές και θα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάγκη για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Το συνέδριο διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητόδρομων (ERF), σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι έχει ως αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στην οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΣ, κ. Κώστα Αντωνίου χρειάζεται υψηλή ποιότητα στις Υποδομές και δεν είναι τυχαίο ότι η ΕΕ θα χρηματοδοτεί μόνο έργα τα οποία συνάδουν με υψηλά πρότυπα κατασκευής και ασφάλειας.
Ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι η απουσία αποτελεσματικής δομής στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη ενός κεντρικού φορέα οδικής ασφάλειας, η απουσία χρηματοδότησης και η αδυναμία κατανόησης ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί επιστήμη, είναι τα βασικά προβλήματα που καταγράφονται στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, χρειάζεται ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης των συγκεκριμένων δομών, αλλά και καλός σχεδιασμός και στρατηγική βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με τον πρύτανη του ΕΜΠ, κ. Γιάννη Γκόλια, ο στόχος της ΕΕ για μείωση των θανάτων από τροχαία έως το 2020 φέρνει την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καλύτερες υποδομές και κατανόηση των αιτιών των τροχαίων ατυχημάτων, βέλτιστο σχεδιασμό και ευρύτερο εναρμονισμό των κανόνων ασφαλείας. Ο κ. Γκόλιας αναγνώρισε την ύπαρξη μεγάλου περιθωρίου βελτίωσης στη χώρα μας και κι έκανε έκκληση για ανταλλαγή γνώσης, καλών πρακτικών και επιστημονικών δεδομένων με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ε.Ε., κ. Σάμπολτς Σμιτς, η κακή οικονομική κατάσταση αποτελεί εμπόδιο στην οδική ασφάλεια, αναγνωρίζοντας ότι οι περικοπές έχουν επίπτωση στον τελικό χρήστη.
Όπως υπογράμμισε, η καλύτερη οδική ασφάλεια εξαρτάται από τον βαθμό πολιτικής δέσμευσης που αναλαμβάνουν οι κυβερνήσεις και σημείωσε ότι στόχοι της ΕΕ είναι καλύτερη εκπαίδευση, η τήρηση των κανόνων, οι καλύτερες οδικές υποδομές και τα ασφαλέστερα οχήματα, η χρήση των ευφυών συστημάτων μεταφορών, η ταχεία επέμβαση στα πρώτα λεπτά ενός ατυχήματος και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.
Μάλιστα, παρατήρησε ότι η τελευταία περίπτωση αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την Ελλάδα, η οποία καταγράφει υψηλό φόρο αίματος στους μοτοσυκλετιστές.
Πηγή: ΒΗΜΑ
Όπως αναφέρθηκε, στόχος του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος τετραετίας, με προτεραιότητα την βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας. Αυτό θα γίνει μέσα από τα εξής μέτρα, όπως:
- Επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, όπου εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά
- Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους
- Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές
- Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις
- Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών
- Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών
- Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κι ένταξή συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία
- Εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πολίτες
- Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής
Στον χαιρετισμό του κ. Σπίρτζη αναφέρθηκε ότι αποτελεί προσωπική του προτεραιότητα η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς, καθώς η Ελλάδα, εν έτει 2015, ακόμη παρουσιάζει έναν από τους χειρότερους δείκτες θνησιμότητας στους δρόμου σε σχέση τόσο με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ε.Ε. όσο και σε με άλλες χώρες της εκτός κοινότητας.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκαλεί τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και στηρίζεται σε βασικές ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών, όπως :
- Χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων,
- Έλλειψη συντονισμού των εμπλεκόμενων αρχών
- Έλλειψη ενός καλού οδικού δικτύου η επαρκής συντήρηση
- Έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για τους υποψήφιους οδηγούς κι αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων
- Απουσία ενός αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά του ατυχήματος, που είναι κρίσιμα για την υγεία και τη ζωή οδηγών κι επιβατών
- Έλλειψη συστηματικής εφαρμογής μέτρων ασφαλείας κι επίβλεψης
- Ανεπάρκεια των κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
- Η ασφυξία της οικονομίας και η προβληματική λειτουργία των θεσμών.
Όπως τονίστηκε, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει μέτρα και προτάσεις που περιέχουν εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές και θα βρίσκονται ευθυγραμμισμένες με την Λευκή Βίβλο της ΕΕ για τις Μεταφορές και θα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάγκη για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Το συνέδριο διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητόδρομων (ERF), σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι έχει ως αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στην οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΣ, κ. Κώστα Αντωνίου χρειάζεται υψηλή ποιότητα στις Υποδομές και δεν είναι τυχαίο ότι η ΕΕ θα χρηματοδοτεί μόνο έργα τα οποία συνάδουν με υψηλά πρότυπα κατασκευής και ασφάλειας.
Ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι η απουσία αποτελεσματικής δομής στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη ενός κεντρικού φορέα οδικής ασφάλειας, η απουσία χρηματοδότησης και η αδυναμία κατανόησης ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί επιστήμη, είναι τα βασικά προβλήματα που καταγράφονται στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, χρειάζεται ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης των συγκεκριμένων δομών, αλλά και καλός σχεδιασμός και στρατηγική βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με τον πρύτανη του ΕΜΠ, κ. Γιάννη Γκόλια, ο στόχος της ΕΕ για μείωση των θανάτων από τροχαία έως το 2020 φέρνει την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καλύτερες υποδομές και κατανόηση των αιτιών των τροχαίων ατυχημάτων, βέλτιστο σχεδιασμό και ευρύτερο εναρμονισμό των κανόνων ασφαλείας. Ο κ. Γκόλιας αναγνώρισε την ύπαρξη μεγάλου περιθωρίου βελτίωσης στη χώρα μας και κι έκανε έκκληση για ανταλλαγή γνώσης, καλών πρακτικών και επιστημονικών δεδομένων με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ε.Ε., κ. Σάμπολτς Σμιτς, η κακή οικονομική κατάσταση αποτελεί εμπόδιο στην οδική ασφάλεια, αναγνωρίζοντας ότι οι περικοπές έχουν επίπτωση στον τελικό χρήστη.
Όπως υπογράμμισε, η καλύτερη οδική ασφάλεια εξαρτάται από τον βαθμό πολιτικής δέσμευσης που αναλαμβάνουν οι κυβερνήσεις και σημείωσε ότι στόχοι της ΕΕ είναι καλύτερη εκπαίδευση, η τήρηση των κανόνων, οι καλύτερες οδικές υποδομές και τα ασφαλέστερα οχήματα, η χρήση των ευφυών συστημάτων μεταφορών, η ταχεία επέμβαση στα πρώτα λεπτά ενός ατυχήματος και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.
Μάλιστα, παρατήρησε ότι η τελευταία περίπτωση αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την Ελλάδα, η οποία καταγράφει υψηλό φόρο αίματος στους μοτοσυκλετιστές.
Πηγή: ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου