Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Σεπ 2019

Πώς μπορείς να κρατήσεις το συμπλέκτη σου για 200.000χλμ.;



Έχει αλλάξει δίσκο-πλατό πάνω από 1 φορά; Κάτι κάνεις λάθος και τη πληρώνει το αμάξι αλλά και η τσέπη σου. Δες 6 τρόπους για να μην ξανασχοληθείς με τον συμπλέκτη για 200.000χλμ.

Υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί ποτέ αλλαγή ο δίσκος; Όχι. Γιατί όμως να μην πάτε συνεργείο στις 200.000 χλμ. και όχι στις 60.000χλμ.; Οι παράγοντες που θα το κρίνουν αυτό, είναι πολλοί με βασικότερους τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης. Δείτε εδώ τι πραγματικά μειώνει τη ζωή του αλλά και χρήσιμες συμβουλές για την συντήρηση του.


1. Ποτέ πατημένος συμπλέκτης στο φανάρι. Είναι η πιο επιβλαβής αλλά και συνηθισμένη συνήθεια που φθείρει παντελώς άσκοπα τον δίσκο. Πολλοί, λόγω βαρεμάρας, ή και συνήθειας ή ακόμα και για να ξεκινήσουν πιο γρήγορα, κρατάνε πατημένο τον συμπλέκτη σε όλη τη διάρκεια του κόκκινου φαναριού. Αποδεδειγμένα, θα πάτε συνεργείο πιο γρήγορα από όσο νομίζετε.

2. Πατήστε το συμπλέκτη μέχρι τέρμα. Όσο μεγάλη και αν είναι η διαδρομή του, όσο κουρασμένοι και αν νιώθετε, πατήστε το πεντάλ μέχρι το τέλος της διαδρομής του. Η αλλαγή ταχύτητας με τον συμπλέκτη να μην έχει ολοκληρώσει την διαδρομή του, είναι φοβερά επιζήμια.

3.Προσοχή στο πατάκι. Σε συνεχεία της από πάνω συνήθειας, προσέξτε μην το πατάκι έχει μετατοπιστεί ανάμεσα στο πάτωμα και το πεντάλ, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδρομής. Έστω και ακούσια, φθείρετε τον δίσκο.

4. Η ρυμούλκηση. Είναι μια από τις βασικές αιτίες φθοράς του δίσκου. Όσοι "τραβούν" τρέιλερ με σκάφος, τροχόσπιτο ή ακόμα και μπαγκαζιέρα αντιμετωπίζουν συχνά το πρόβλημα της γρήγορης φθοράς.

5.Προσοχή στην όπισθεν. Μην «κουμπώσετε» ποτέ την όπισθεν όσο το όχημα κινείται εμπρός. Περιμένετε την πλήρη ακινητοποίηση και τότε εκτελέστε την μανούβρα.

6.Χέρι. Μην ξεκουράζεται το χέρι σας επάνω στον επιλογέα. Η πίεση που ασκείται, μεταφέρετε στο κιβώτιο και αυτό μακροχρόνια φθείρει υπερβολικά το κιβώτιο.



Συνέπειες και ενδείξεις φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη
• Μια πρώτη ένδειξη του φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη έρχεται από το αμπραγιάζ το οποίο έχει σαφώς πιο σκληρή αίσθηση απ ό,τι όταν ο δίσκος δεν έχει φθαρεί. Η εμπλοκή των ταχυτήτων γίνεται πιο δύσκολα όταν ο δίσκος είναι φθαρμένος. Ο λεβιές γίνεται πιο σκληρός και μεγαλύτερη δυσκολία στην εμπλοκή εμφανίζουν η 1η και η όπισθεν. Όταν ο δίσκος είναι εντελώς φθαρμένος, η εμπλοκή των ταχυτήτων είναι σχεδόν αδύνατη.
• Με φθαρμένο δίσκο εμφανίζεται απώλεια στη μεταφορά ισχύος. Το αυτοκίνητο με φθαρμένο συμπλέκτη χάνει μεγάλο μέρος της επιτάχυνσης που είχε με άφθαρτο δίσκο συμπλέκτη.
• Ο φθαρμένος δίσκος συμπαρασύρει στη φθορά και άλλα τμήματα που σχετίζονται με αυτόν: α) Το πλατό του συμπλέκτη που επίσης φθείρεται και β) το ρουλεμάν του πλατό.

Κόστος
Η δουλειά που αναλαμβάνει ο δίσκος συμπλέκτη μαζί με το πλατό είναι μια από τις σημαντικότερες στο αυτοκίνητο καθώς έχουν την πλήρη ευθύνη να μεταφέρουν ή να διακόψουν τις στροφές και τη ροπή στρέψης του κινητήρα προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν αλλάζουμε δίσκο συμπλέκτη, μαζί αντικαθίστανται το πλατό και το ρουλεμάν του πλατό. Το κόστος της αλλαγής μαζί με τη εργασία σε ένα μικρό αυτοκίνητο κυμαίνεται μεταξύ 250-300 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: