Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Σεπ 2019

Είναι επικίνδυνα τα κινητά και δεν είναι τα Infotainment?


Οι τεράστιες οθόνες και τα συστήματα infotainment έχουν πραγματικά «κατακτήσει» την αυτοκίνηση στις μέρες μας. Πόσο επικίνδυνος είναι όμως ο χειρισμός τους κατά την διάρκεια της οδήγησης, αν αναλογιστούμε πως η χρήση του κινητού τηλεφώνου είναι μια από τις κυριότερες αιτίες ατυχημάτων στις μέρες μας?

Την τελευταία 10ετια οι αλλαγές στα νέα μοντέλα αυτοκινήτου είναι ραγδαίες. Η ψηφιακή τεχνολογία και οι τεράστιες οθόνες, κατέκτησαν τον χειρισμό συστημάτων «διασκέδασης» αλλά και λειτουργιών των αυτοκινήτων μας. Η εποχή που τα αυτοκίνητα είχαν ένα ραδιόφωνο και αργότερα ένα κασετόφωνο, μοιάζουν με «Αρχαία Ιστορία». Με την πάροδο των ετών, βρεθήκαμε μπροστά στην μόδα του in car entertainment, όπου τα ηχοσυστήματα και οι κάμερες τηλεόρασης, είχαν γίνει must!



Όπως σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, η υπερβολή έκανε και εδώ την εμφάνιση της και φτάσαμε να συναντάμε αυτοκινούμενες «Ντισκοτέκ»… Αμέτρητοι οδηγοί (συνήθως νεαρής ηλικίας) ξόδευαν πολλά χρήματα σε ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων ώστε να προσθέσουν στο αυτοκίνητο τους αναρίθμητα ηχεία και ενισχυτές, αλλά και πιο άνετα οικονομικά οδηγοί, γέμιζαν τα αυτοκίνητα με οθόνες τηλεόρασης σε προσκέφαλα καθισμάτων αλλά και στον ουρανό.

Αλλαγή Φιλοσοφίας


Οι βιομηχανίες κατανόησαν πως υπάρχει ένα τεράστιο κενό στην ικανοποίηση όλων των ιδιοκτήτων αυτοκινήτων, και πως χάνουν χρήματα, αφού οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να αποταθούν σε after market λύσεις, ώστε να κάνουν το αυτοκίνητο τους πιο hi-tech. Κάπου εκεί λοιπόν τα σχεδιαστικά γραφεία πήραν την απόφαση να δώσουν την σημασία που έπρεπε και σε αυτό το τμήμα του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν «πέθανε» το in car entertainment και «γεννήθηκε» το infotainment. Η τάση ήταν σαφής και απαιτούσε οθόνες με πολλές λειτουργίεςαλλά και δυνατότητες διασύνδεσης internet και smartphones. Σήμερα, δεν νοείται σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς όλα αυτά τα στοιχεία στον εξοπλισμό του.



Εδώ λοιπόν, το πιο εύκολο που μπορεί να αναρωτηθεί κανείς, είναι το πόσο ασφαλής είναι ο χειρισμός αυτών των συστημάτων κατά την διάρκεια οδήγησης? Είναι δεδομένο πως σου αποσπούν την προσοχή, όπως και η χρήση του κινητού, που όλοι μας ξέρουμε πόσα ατυχήματα προκαλούνται καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Στην εξίσωση να προσθέσουμε πως πολλά από τα συστήματα infotainment που εξελίσσουν οι εταιρίες, είναι ιδιαιτέρως περίπλοκα, που αυτό κάνει ακόμα πιο επικίνδυνη την χρήση τους, όταν το όχημα είναι σε κίνηση.

Έρευνα
Για να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα, διενεργήθηκε μια έρευνα από το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας, προκειμένου να διαπιστώσει στην πράξη την επικινδυνότητα, στην οποία μετείχαν 130 οδηγοί και 30 ολοκαίνουργια αυτοκίνητα. Για να καταφέρουν να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις ώστε να καταγράψουν το μέγεθος του περισπασμού και της έλλειψης προσοχής. Τα αποτελέσματα ήταν ακριβώς αυτά που θα περιμέναμε, αφού τα σύγχρονα συστήματα τελικά δημιουργούν πολλά και σημαντικά ζητήματα σε ότι αφορά την ασφάλεια. 



Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίστηκε στον προγραμματισμό των συστημάτων πλοήγησης, για τον οποίο κατά μέσο όρο χρειάζονται 40 ολόκληρα δευτερόλεπτα, ενώ τους οδηγούς δυσκόλεψαν και οι λειτουργίες με φωνητικές εντολές (voice commands), αλλά και πιο απλές διαδικασίες, όπως η ρύθμιση του ραδιοφώνου ή η κλήση μέσω κινητού τηλεφώνου. Αν κάπου εδώ υπολογίσουμε και τον φυσιολογικό εκνευρισμό που μπορεί να σου προκληθεί, όταν δεν καταφέρνεις να ενεργοποιήσεις κάποια υπηρεσία από το infotainment, τότε η επικινδυνότητα αυξάνεται.



Συμπέρασμα
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, αν όλες αυτές οι δυνατότητες που έχουν δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στα αυτοκίνητά μας, μέσω των infotainment που αποσπούν την προσοχή του οδηγού και κατά συνέπεια αυξάνουν και τον κίνδυνο, είναι τόσο απαραίτητες... Αυτό που μας κάνει ακόμα πιο επιφυλακτικούς είναι πως η χρήση έστω και λίγο πιο απλών συσκευών όπως το κινητό τηλέφωνο, έχει δημιουργήσει αμέτρητα ατυχήματα… Οι παρατηρήσεις της έρευνας κατέδειξαν πως η απόσπαση της προσοχής λόγω του χειρισμού των συστημάτων είναι δεδομένη.
Επομένως θα προτείναμε η χρήση τους να γίνεται με φειδώ και όταν είμαστε σταματημένοι δεξιά στον δρόμο.

Πηγή:https://www.autoagora.gr
 



Δεν υπάρχουν σχόλια: