Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Σεπ 2019

Ούτε «Αμέλεια», Ούτε «Πλημμέλημα»!!! Διπλό φονικό με συνεργό το κράτος.

Θλίψη για τα θύματα.
Οργή για τους φονιάδες και τους προστάτες τους!
Το τραγικό χθεσινό συμβάν στις Καμάρες Αιγίου με θύμα ένα βρέφος και τη γιαγιά του που βρίσκονταν πάνω στο πεζοδρόμιο, σε κατοικημένη περιοχή, όταν 28χρονος οδηγός ΙΧ,αξιωματικός του Π. Ναυτικού, επέδραμε εναντίον τους (σύμφωνα με όλες τις μαρτυρίες έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου το οποίο οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα) και αφού τους τραυμάτισε θανάσιμα τους εγκατέλειψε ξαναθέτει επιτακτικά το ζήτημα της ριζικής αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., αν πραγματικά θέλουμε να περιορίσουμε τις τροχαίες συγκρούσεις.
  • Με τον νόμο 4530/2018 η ταχύτητα εξαιρέθηκε από τις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις με αποτέλεσμα για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας σε κατοικημένες και μη περιοχές να επιβάλλονται χαμηλότερα πρόστιμα και να μην συνοδεύονται από τις μεγαλύτερες βαρύτητας κυρώσεις που αφορούν άλλες παραβάσεις. Παρά το γεγονός πως η παραβίαση των ορίων ταχύτητας (που στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα υψηλά) είναι η συχνότερη και η πιο επικίνδυνη παράβαση για την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου.
  • Με το άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ. έχει χαρακτηριστεί ως πλημμέλημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου από τους δράστες οδηγούς, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους οι οποίοι αν εγκαταλείψουν κάποιον που τραυμάτισαν (όχι οδηγώντας) διώκονται για κακούργημα.
Είναι προφανές ότι οι παραλήψεις και οι ευνοικές ρυθμίσεις αυτές ενθαρρύνουν την εγκληματική  συμπεριφορά στο οδικό δίκτυο και εκπέμπουν ένα πρωτοφανές μήνυμα ανηθικότητας, επιβράβευσης της ιδιοτέλειας και του φιλοτομαρισμού.
Είναι ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ να τελειώνουμε και με τα δύο αυτά ζητήματα.
Το Υπουργείο Μεταφορών, στην πρώτη του νομοθετική παρέμβαση, απέναντι σε δεκάδες υπάρχουσες ανθρωποκτόνες ρυθμίσεις , θεώρησε ως προτεραιότητα το θέμα της άδειας οδήγησης των 74χρονων, και εισάγει κατεπείγον νομοσχέδιο γι αυτό στη Βουλή.
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του.
Ζητάμε με το σχετικό νομοσχέδιο:
– να ψηφιστεί αμέσως η ένταξη της παραβίασης των ορίων ταχύτητας στις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις με όλες τις σχετικές συνέπειες.
-να ψηφιστεί η άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ και οι εγκληματίες οδηγοί που εγκαταλείπουν τα θύματα τους να δικάζονται όπως οι κοινοί θνητοί με βάση τον Ποινικό Κώδικα.
Επειδή αυτές τις ημέρες συζητείται επίσης νομοσχέδιο σε σχέση με τα περίφημα προσωπικά δεδομένα και επειδή καμιά εταιρία κινητής τηλεφωνίας δεν δίνει ούτε με εισαγγελική εντολή τα στοιχεία που αφορούν στο εάν τα τηλέφωνα των εμπλεκομένων σε σύγκρουση βρίσκονταν σε λειτουργία εκείνη τη στιγμή, αλλά απαιτεί απόφαση Δικαστικού Συμβουλίου, ζητάμε:
-να ψηφιστεί άμεσα διάταξη που να ορίζει πως τα στοιχεία λειτουργίας ή όχι των κινητών όλων των εμπλεκομένων σε σύγκρουση να κατατίθενται αμέσως και να συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία όπως ακριβώς συμβαίνει με τα στοιχεία για χρήση ή όχι αλκοόλ και ουσιών.
26 Αυγούστου 2019
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΤΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
 ΥΓ. Αξίζει ένα μπράβο στην κα εισαγγελέα του Ναυτοδικείου Πειραιά που έδωσε ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ  εντολή να αφεθεί ελεύθερος ο δράστης. Τιμά την παράδοση μια και τα ίδια ακριβώς είχαν κάνει και στο τροχαίο με βαρύτατους τραυματισμούς και εγκατάλειψη των δυο επτάχρονων διδύμων και της μητέρας τους στο κέντρο της Αθήνας το 2012 πάλι από στέλεχος του Π.Ν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: