Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Σεπ 2019

Μετά τους φόνους η εγκατάλειψη. Μετά την μέθη τα ψέμματα.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς του συνηγόρου υπεράσπισης  του δράστη του διπλού φονικού, αξιωματικού του Π. Ναυτικού με την BMW, στις Καμάρες Αιγίου, ο οδηγός δεν ήταν μεθυσμένος. Είχε είπε αλκοόλ 1,71 gr/L που είναι «ελάχιστη ποσότητα πέραν του επιτρεπομένου. 
Το επιτρεπόμενο είναι 1.10 και βρέθηκε 1.71 που αυτό σημαίνει ότι αυτή η παραφιλολογία περί ακραίας μέθης καταρρέει»




Το επιτρεπόμενο όριο συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα οδηγών στην Ελλάδα δεν είναι 1.10 gr/L αλλά 0.50 gr/L.  Το όριο αυτό είναι αρκετά υψηλότερο απ ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου είναι 0.20gr/L. Ο δράστης των συγκεκριμένων εγκλημάτων είχε υπερτριπλάσια της νόμιμης συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα την στιγμή που του έγινε η αιμοληψία. 
Αν η αιμοληψία καθυστέρησε η συγκέντρωση κατά τη στιγμή του συμβάντος ήταν ακόμα μεγαλύτερη.
Σύμφωνα με την αποδεκτή απο τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας μελέτη της NHTSA (υπηρεσία Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ) μελέτη η οδήγηση με συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 1.70 gr/L σημαίνει 40 φορές αύξηση της πιθανότητας εμπλοκής σε τροχαία σύγκρουση σε σχέση με ένα νηφάλιο οδηγό.




Αναρωτιέται κανείς γιατί τόσα ψέμματα στη συγκεκριμένη υπόθεση; 
Πρέπει οι συνήγοροι να ταυτιστούν με το ηθικό ανάστημα του πελάτη τους; Για ένα άνθρωπο που σκότωσε και εγκατέλειψε τα θύματα του με 1.71 gr/L αλκοόλ στο αίμα την μια να λένε πως προθυμοποιούνται να δοθεί λύση εξωδικαστικά, σε μια υπόθεση που διώκεται αυτεπάγγελτα άρα ακόμα και η οικογένεια να θέλει να παραιτηθεί η δίκη θα γίνει, και στη συνέχεια με τον ισχυρισμό ότι ο ολομέθυστος πελάτης τους είναι θύμα παραφιλολογίας.

Επειδή με βάση την δικαστική του εμπειρία αποκλείουμε ο κ. Κούγιας να μη γνωρίζει ποιο είναι το νόμιμο όριο συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα και επειδή δεν πιστεύουμε ότι ψεύδονταν συνειδητά όταν έκανε αυτές τις δηλώσεις στα κανάλια αναρωτιόμαστε   μήπως και ο ίδιος είχε πιει «ένα ποτηράκι» παρά πάνω.

Αλκοόλ και Οδήγηση: 
Οι θέσεις της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας : ΕΔΩ 

Οι θέσεις του ΕΚΑΒ: ΕΔΩ

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: