Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Αυγ 2012

Γυρνώντας τον κόσμο με ένα ποδήλατο…Μήπως καλύτερα να παραλείψεις μιά χώρα; Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις (4)

Κάθε τόσο ένα πουλί σηκώνετε και πετάει προς                                                
κάποιο μέρος που το τραβάει.                                                                                          
Δεν νομιζω ότι μπορεί να σας πεί γιατί,                                                                
αλλά το κάνει όπως και νάχει.                                                                              
 Ian Hibbel, 2005.


Στις 23 Αυγούατου 2008 στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Βαρυμπόμπης ο Ian Hibbel, 74χρονος Βρετανός ποδηλάτης, χτυπήθηκε και εγκαταλείφθηκε από ένα 32χρονο έλληνα οδηγό VW GOLF GTI που σύμφωνα με τις εφημερίδες έκανε κόντρες. Αυτόπτης μάρτυρας συγκράτησε τον αριθμό του και ο δράστης συνελήφθη την επόμενη μέρα στην Κηφισιά.                      Πέρασαν τέσσερα χρόνια από κείνη την μέρα που ο Ian έχασε την ζωή του. Τι τράβηξε στην Ελλάδα τον Ian Hibbel, μια εμβληματική φυσιογνωμία στον χώρο της ποδηλασίας και του εναλλακτικού τρόπου ζωής; Αυτός ο “σύγχρονος Μάρκο Πόλο”που επι σαράντα χρόνια γύριζε τον κόσμο με ποδήλατο παρέμεινε ζωντανός  παρότι πυροβολήθηκε από ληστές, κινδύνεψε να τον φάνε ζωντανό τροπικά μυρμήγκια, έπεσε σε βάλτους, κυνηγήθηκε από ελέφαντες, και μια φορά του επιτέθηκε ένα πεινασμένο λιοντάρι. Δεν είναι και το πιο εύκολο να κάνεις διαδρομές ποδηλατώντας από την Ανταρκτική μέχρι τον Αμαζόνιο και από την Αλάσκα έως την Ινδονησία. Αλλά όλα αυτά αποδείχτηκαν ευχάριστες περιπέτειες όταν ο Ian έφτασε στην Νέα Ερυθραία…                                      Ο θάνατος ενός τόσο γλυκού και θαρραλέου ανθρώπου έκανε το γύρο του κόσμου. Ακόμα και τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης αναφέρθηκαν σ αυτόν…
Τι απέγινε όμως με τον δράστη, ποιά εξέλιξη υπήρξε γι αυτό το διπλό έγκλημα (κτύπημα και εγκατάλειψη). Η ευρεία οικογένεια του Ian δεν τον ξέχασε, ποδηλατικές και άλλες οργανώσεις από την Μ. Βρετανία και άλλες χώρες προσπάθησαν να βρουν κάποια άκρη αξιοποιώντας όποιες επαφές είχαν κυρίως μέσω της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR).  Ετσι μετά απο ερώτηση προς τον υπουργο Δικαιοσύνης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα στις 12/12/2011 ενημερωθήκαμε (ΕΔΩ) πως στον “αγνωστο” (προστασία προσωπικών δεδομένων…) κατηγορούμενο ασκήθηκε “ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία εξ αμελείας” και παραβάσεις του ΚΟΚ, η δίκη ήταν να γίνει τον Νοέμβριο του 2011, αλλά αναβλήθηκε για τις 25 Σεπτεμβρίου 2012 στο Β΄Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας. Η αντιμετώπιση του συμβάντος από την ελληνική δικαιοσύνη δεν διαφέρει ουσιαστικά απο άλλες παρόμοιες  περιπτώσεις. Η κατηγορία της εγκατάλειψης έχει πάει στο αρχείο πριν καν ξεκινήσει η δίκη… Στην περίπτωση του Ian βέβαια τα πράγματα για τον δράστη ήταν πολύ πιο εύκολα. Το θύμα ήταν κάτοικος ξένης χώρας και δεν υπήρχε μέλος της στενής του οικογένειας που να ορίσει δικηγόρο και να μπορεί να ενημερωθεί και να παρέμβει σ όλο το στάδιο της προδικασίας. Στο δικαστήριο αναμένεται να ακουστεί μόνο η άποψη του κατηγορουμένου (αν μπει στον κόπο να παραστεί για μια τόσο ασήμαντη υπόθεση…αφού ο νόμος του δίνει το δικαίωμα να είναι απών) και των δικηγόρων του και η τυφλή δικαιοσύνη θα αποφασίσει ακούγοντας από το ένα αυτί.
Αλλά εντυπωσιακή είναι και η στάση της πρεσβείας της Μ. Βρετανίας στο θέμα του Ian Hibbel, που προφανώς δεν είναι διαφορετική από την στάση τους στις άλλες υποθέσεις Βρετανών τουριστών που χάνουν την ζωή τους σε τροχαία στη χώρα μας.  Ούτε λίγο ούτε πολύ όταν επικοινωνήσαμε για να δούμε μήπως έχουν αυτοί κάποια στοιχεία για το τι έγινε μετά το συμβάν μας είπαν ότι η εμπλοκή τους εξαντλήθηκε στο ζήτημα της μεταφοράς του πτώματος στην Αγγλία και ότι δεν διαθέτουν νομικό τμήμα για να ασχολείται και να παρακολουθεί αυτές τις υποθέσεις.
Είναι προφανές πως όπως και στην Ελλάδα έτσι και στην Μ. Βρετανία η αξία της ανθρώπινης ζωής μετριέται διαφορετικά ανάλογα με τον τρόπο που αυτή χάθηκε. Τα θύματα των τροχαίων σε κάθε περίπτωση βρίσκονται στην τελευταία σειρά αυτού του απίστευτου κατάλογου διατίμησης της ανθρώπινης ζωής… 
 Ποδηλατώντας 6.000 μίλια καθε χρόνο επι 40 χρόνια ο Ian  υπολόγισε κάποια στιγμή πως ειχε διανυσει απόσταση όσο απο τη γη στη σελήνη. Εκτός από το πλήθος των συνεντεύξεων που έδωσε, τις διαλέξεις που έδινε στους βασικούς σταθμούς του ατέλειωτου ταξιδιού του έγραψε το βιβλίο “Σ΄απόμερα μέρη” το1984 ενω λίγο πριν το θάνατο του κυκλοφόρησε το βιογραφικό “The Legend Ian Hibbel” (ΕΔΩ). Στο διαδίκτυο και στο You Tube μπορεί κανείς να βρει πλήθος άρθρων και βίντεο που αφορούν την προσωπικότητα και τις δραστηριότητες του. Σχετική ανάρτηση υπάρχει και στο  http://www.soste.gr/      Την Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου στη σχολή Ευελπίδων θα γραφτεί ο επίλογος μιας μοναδικής ανθρώπινης ζωής με την μορφή μιας συνήθους δικαστικής απόφασης. Ελπίζουμε (η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία) να μην μάθουμε τελικά ότι “ο Ian Hibbel αυτοκτόνησε”.                                                Όπως και νάχει εμείς, η ευρύτερη οικογένεια του, άνθρωποι με απώλειες, ποδηλάτες, “περίεργοι”, άνθρωποι που δεν θεωρούν φυσιολογικό ή και σημάδι της ανάπτυξης το τροχαίο έγκλημα, θάμαστε εκεί γιατί το επιβάλει η αγάπη μας για τον Ian, η απαίτηση σεβασμού στη μνήμη του και η περιέργεια μας να δούμε το πρόσωπο αυτών που σκοτώνουν και εγκαταλείπουν συνανθρώπους μας.             Η πρωταθλήτρια Ευρώπης στα Τροχαία Εγκλήματα χώρα μας κατέχει πλέον ένα ρεκόρ που πολύ δύσκολα θα καταρριφθεί. Απέδειξε πως η διαδρομή Αθήνα – Νέα Ερυθραία είναι πιο επικίνδυνη απο ότι η διαδρομή από τη Γη στη Σελήνη.

Υ.Γ. (τελευταίο). Ως γνωστόν “Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις” (αν και όσον αφορά τα τροχαία εγκλήματα για τα media είναι πάντα Αύγουστος), γι αυτό το λόγο το μήνα αυτό το blog μας δεν είχε την συνηθισμένη του δραστηριότητα.  Αναρτήσαμε απλώς μερικές φανταστικές μάλλον ιστορίες που κάποιοι ισχυρίζονται πως συνέβησαν μήνα Αύγουστο. Μακάρι να μην έχουν συμβεί.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: