ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Οσοι ασχολούνται με τα ράλι, γνωρίζουν πόσο καθοριστική είναι η συμβολή του συνοδηγού στην τελική έκβαση του αγώνα. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι στο συγκεκριμένο μηχανοκίνητο σπορ γίνεται επίσημη αναφορά στο πλήρωμα κάθε αυτοκινήτου και ότι οι καλοί συνοδηγοί αμείβονται πλουσιοπάροχα και πραγματοποιούν επίσης μεταγραφές μεταξύ των διαφόρων ομάδων. Οι δημόσιοι δρόμοι δεν προσφέρονται βέβαια για ράλι, ιδιαίτερα όμως τους καλοκαιρινούς μήνες των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο αναβαθμίζεται η σημασία του συνοδηγού, όσον αφορά την οδική ασφάλεια.
Ο ενεργός και παρατηρητικός συνοδηγός μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό από πολλές υποχρεώσεις ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από την κυκλοφορία, στην οποία οφείλεται - σύμφωνα με έρευνα της αυστριακής λέσχης αυτοκινήτου OAMTC - περίπου το 11% των θανατηφόρων δυστυχημάτων!
Ετσι ο συνοδηγός μπορεί να ετοιμάζει τα ψιλά για την πληρωμή των διοδίων, να απαντά για λογαριασμό του οδηγού στο κινητό τηλέφωνο, να ασχολείται με τα παιδιά και να τα καθησυχάζει και να είναι εφοδιασμένος με αναψυκτικά και σνακ.
Αν είναι άγνωστη η συγκεκριμένη διαδρομή, τότε συνιστάται να γνωρίζει ο συνοδηγός τα κομβικά σημεία της και να έχει στη διάθεσή του έναν χάρτη, για να μπορεί να προσανατολίσει αμέσως αυτόν που κάθεται στο τιμόνι.
Στις υποχρεώσεις του ιδανικού συνοδηγού περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων να διατηρεί «φρέσκο» τον οδηγό με συζητήσεις, αποφεύγοντας όμως περίπλοκα θέματα και οικογενειακά προβλήματα, που είναι πολύ πιθανόν ότι θα ανάψουν τα αίματα. Επίσης οφείλει να επισημάνει στον κουρασμένο οδηγό την κατάστασή του, πάντα όμως με ευγενικό και διπλωματικό τρόπο, ενώ γενικότερα δεν πρέπει να δίνει την εντύπωση του παντογνώστη. Η αρμονική συνεργασία μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού εξασφαλίζεται αν έχουν καθορίσει από την αρχή τις αρμοδιότητές τους και τις έχουν αποδεχθεί. Την ευθύνη της οδήγησης την έχει πάντως αυτός που κάθεται στο τιμόνι, γι' αυτό και ο συνοδηγός πρέπει να δείχνει αυτοπειθαρχία και να αποφεύγει τα αιχμηρά σχόλια για το οδηγικό του στυλ, με τα οποία ενδέχεται να πυροδοτήσει καβγάδες και τελικά να πετύχει το αντίθετο από αυτό που επεδίωκε.
Πηγή: AutoNEA, 8/8/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου