Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Αυγ 2012

Το αυτόματο φρενάρισμα σώζει ζωές

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ

 
 
Το Euro NCAP (ο Ανεξάρτητος Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας) που πραγματοποιεί τα κρας τεστ όλων των αυτοκινήτων με στόχο την αξιολόγησή τους στον τομέα της παθητικής ασφάλειας αποφάσισε από το 2014 να συμπεριλάβει στα κριτήρια αξιολόγησης και τα συστήματα AEB (τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος). Αρκεί, όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ενωση, να καταστήσει τη χρήση τους υποχρεωτική σε όλα τα νέα αυτοκίνητα (ακόμη και στα πιο μικρά).
 
Πόσο σημαντική είναι η τοποθέτηση του συγκεκριμένου συστήματος σε όλα τα αυτοκίνητα; Αρκετά αφού καταφέρνουν να γλιτώνουν τους αφηρημένους οδηγούς από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Σύμφωνα με έρευνες το 90% των ατυχημάτων προκαλούνται από οδηγούς που είναι αφηρημένοι ή για κάποιο λόγο δεν έχουν τα μάτια τους στον δρόμο!
 
Πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα; Αισθητήρες τοποθετημένοι στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου παρακολουθούν την απόσταση του οχήματος από το προπορευόμενο. Στο σύστημα της Volvo o χώρος ανίχνευσης γύρω από το αυτοκίνητο είναι 120 μέτρα για οχήματα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και 65 μέτρα όταν πρόκειται για ακινητοποιημένα οχήματα. Αν ο οδηγός παρά την προειδοποίηση δεν αντιδράσει και επίκειται σύγκρουση, τότε το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα πλήρη πέδηση με στόχο την αποφυγή της σύγκρουσης.
Μέχρι σήμερα, μόλις το 21% των αυτοκινήτων που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά εξοπλίζεται με κάποιο σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης ενώ το 66% των κατασκευαστών δεν περιλαμβάνει στον βασικό ή και τον προαιρετικό εξοπλισμό των νέων τους μοντέλων τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος. Οπως αναφέρει το Euro NCAP, μερικές premium εταιρείες όπως η Mercedes, η Volvo και η Infiniti διαθέτουν στα περισσότερα μοντέλα τους σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης.
 
Σύμφωνα με τους ίδιους, τα συγκεκριμένα συστήματα - εφόσον περάσουν στα περισσότερα μοντέλα - θα βοηθήσουν σημαντικά να επιτευχθεί ο στόχος που έχει βάλει η Ευρωπαϊκή Ενωση για τη μείωση των θανάτων κατά 50% έως και το 2020. «Αυτό μπορεί να γίνει αρκεί η ΕΕ να καταστήσει τη χρήση των συγκεκριμένων συστημάτων υποχρεωτική σε όλα τα αυτοκίνητα» είπε ο γενικός γραμματέας του οργανισμού Μισέλ Βαν Ράτινγκεν.
Πηγή: auto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: