Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Αυγ 2012

Αίμα στην άσφαλτο...

Μετά από εκείνη την βραδιά στην Κολώνα της Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου, όπου ως ΕΥΘΥΤΑ πραγματοποιήσαμε αλκοτεστ σε 50 και πλέον ανθρώπους που εξέρχονταν από τα μπαρ εντός των τειχών, πορώθηκα. Από τις 12πμ και μετά φορέσαμε 150 βραχιολάκια της ΕΥΘΥΤΑ σε νέους ηλικίας 17-35 χρόνων και περιμέναμε εξερχόμενοι να υποβληθούν σε έλεγχο αλκοτεστ. Αρκετοί δεν εξήλθαν από την Κολώνα, όπου εισήλθαν στην Μ.Π., αλλά από άλλες πύλες. Εν τούτοις μετά τις 2 τα ξημερώματα, όσοι έβγαιναν από την Παλιά Πόλη, υποβάλλονταν σε έλεγχο. Από τους «βραχιολοφακελλωμένους» της ΕΥΘΥΤΑ ελέγξαμε μόνο τους 8, εκ των οποίων 2 ήταν άπιωτοι, ενώ οι λοιποί που μετρήθηκαν, είχαν υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο και μάλιστα σε επίπεδο ολικής μέθης. Τύφλα, Ορέστης Μακρής! Το χείριστο όλων είναι ότι κανείς τους δεν ήταν για τα προσωπικά του δεδομένα πιωμένος. Πίστευαν πως είχαν καλά αντανακλαστικά, ήταν σε θέση να οδηγήσουν και κάποιοι γελούσαν περιπαικτικά ή αντιδρούσαν θυμωμένα, όταν τους λέγαμε πως θα τους διαθέσουμε δωρεάν ταξί για να πάνε στον επόμενο προορισμό τους, σπίτι, ξενοδοχείο ή άλλο μπαρ. Ολίγοι, δε, δέχτηκαν να περιμένουν στα σκαλοπατάκια της εισόδου μαζί μας μέχρι να περάσει η μέθη τους.
Δεν είχα ξαναβγεί παγανιά για να κάνω κάτι αντίστοιχο με την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Πέρα από τα στοιχεία που παραθέτω παραπάνω, θα μου επιτρέψετε να καταθέσω και τα συναισθήματά  μου μετά από αυτήν την δράση μας.
Ένοιωσα πως βρίσκομαι σε ένα απέραντο αδιέξοδο. Μεγάλο σαν έρημος, χαώδες σαν λαβύρινθος και ακανθώδες σαν ζούγκλα. Από πού να το πίασει κανείς το θέμα; Από την έλλειψη παιδείας μέσα από την οικογένεια; Μέσα από το σχολείο; Μέσα από τους αρμόδιους φορείς; Από την πλευρά της Τροχαία που αντί να κόβει πρόστιμα και κώλους στην πρώτη παραβατική συμπεριφορά αφήνεται στον ωχαδελφισμό; Στο αρμνόδιο υπουργείο που δεν είχε ποτέ τις ευθύνες για την οδοποιϊα  και τα ευτράπελα που έχει κατά καιρούς δημιουργήσει για να μας φιλοξενήσει ως οδηγούς και επιβάτες οχημάτων; Για το γεγονός ότι κανένας δεν έκανε θητεία στον Κορυδαλλό, γιατί δεν παρέδωσε τους δρόμους που θα έπρεπε και δεν τοποθέτησε τους φωτεινούς σηματοδότες εκεί που έπρεπε; Για το γεγονός ότι ο νόμος επιτρέπει στον ανήλικο να οδηγεί μηχανάκι, αν φέρει την υπογραφή του γονιού; Για το ότι πολλοί, ακόμα και ενήλικες οδηγούν δίκυκλα, χωρίς δίπλωμα και η Τροχαία έχει χαρακτηρίσει την πράξη τους πλημμέλημα με αποτέλεσμα να αρκείται σε ένα πρόστιμο των 200 ευρώ και that’s all; Ούτε αυτόφωρο, ούτε περαιτέρω κυρώσεις; Για την ψευτομαγκιά να θεωρεί ο κάθε οδηγός πως είναι ικανός να οδηγήσει εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ; Και από πάνω να στην λέει γιατί τον προφυλάσσεις από την πιθανή αναπηρία, αυτοκτονία ή ανθρωποκτονία! 
Ο πολίτης δεν αισθάνεται ασφαλής, όταν κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, ως οδηγός και ως πεζός. Ίσως να μην αισθάνεται και αποτελεσματική την δράση της ΕΥΘΥΤΑ δεδομένου πως το ψάρι από το κεφάλι μυρίζει (άρα η πολιτεία έχει τεράστια δουλειά μπροστά της) αφ’ενός και αφέτέρου η εταιρεία μας είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που δεν μπορεί να παραβιάσει την νομοθεσία ακυρώνοντας ή υποδεικνύοντας λύσεις. Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ η ωραία Ελένη (Καρύδη) μου έκανε την τιμή να με ορίσει ως γενική γραμματέα της εταιρείας. Απο το να γράφουμε τις δράσεις μας, λοιπόν, προτείνω στην ομάδα μας που είμαστε όλοι εθελοντές να κάνουμε αυτό που θέλει ενδόμυχα ο κάθε πολίτης: να νοιώσει ασφαλής και σαν στο σπίτι του σε μια ομάδα, όπου όλοι μαζί θα κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς, συγκρουόμενοι, όταν χρειάζεται, με τον όποιον μεγάλο, ισχυρό και τρανό.
Άρα: η ΕΥΘΥΤΑ με τους εθελοντές της και τα αλκοτέστ και η Τροχαία Ρόδου με τα πρόστιμα και την ηλεκτρονική καταγραφή των παρανομούντων με χαριστική την πρώτη καταγεγραμμμένη αστοχία τους, ενώ στην δεύτερη να κόβουν πωπούς: μεγάλο χρηματικό πρόστιμο και φυλάκιση ανευ εξαγοράς, οριστική απώλεια διπλώματος οδήγησης. Μηνύσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση για το οδικό δίκτυο της πόλης, τα φανάρια που κάνουν τσαλιμάκια, την δημοτική αστυνομία που κάνει μουτσουτσούνια κωλοβαρώντας, τους δωδεκανήσιους βουλευτές που βγαίνουν παγανιά για να υποσχεθούν ό,το μπορεί ο ακθένας, ανάλογα με τοην ικανότητα τπυ προφορικού τπυ λόγου. Θάνατοι που συμβαίνουν επανειλημμένως σε διάφορα σημεία της πόλης, να αποτελούν αντικείμενο έρευνας εισαγγελέα ώστε να αποδοθούν ευθύνες.  Η υπόθεση θέλει δράση και σύγκρουση. Να σπάσουν τ’αυγά χωρίς φόβο. Εν συνεχεία σειρά έχει η σύγκρουση με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Να πρωτοτυπήσει εντάσσοντας στο πρόγραμμά της και στις εθελοντικές δραστηριότητες το έργο της ΕΥΘΥΤΑ. Αν το σχολείο ασχοληθεί σοβαρά με την συμπεριφορά των μαθητών στους δρόμους, σε 20 χρόνια από τώρα δεν θα θρηνούμε τα θύματα του πολέμου της ασφάλτου. Γιατί όλοι μαζί τα κάναμε τα αίσχη. Οδηγοί, πεζοί, μηχανικοί, τροχαίοι, επαγγελματίες οδηγοί, υπουργοι και καθηγητές-μελετητές. Ένα τόσο καλά οργανωμένο αποτέλεσμα, δεν γίνεται με λίγους, αλλά με την ‘‘συνδρομή’’ πολλών. Πάρα πολλών. Για να μην πω όλων.
Υγ: το πιο θλιβερό συναίσθημα έχει να κάνει με τον άμετρο, ηλίθιο εγωισμό του Έλληνα. Ξεκινά από το σπίτι αυτή η ηλιθιότητα, κάποιες φορές και από την παρέα, να μην δέχεται την καλοπροαίρετη επίπληξη και την υπόδειξη για την ασφάλεια της ζωής του. Δεν θα ξεχάσω τον 24χρόνο και την συνοδό του, που σχεδόν τρεκλίζοντας αγρίεψαν, όταν τούς είπαμε «έχουμε και ταξί για να σας πάει σπίτι», απάντησαν: «Κάνω την ζωή μου ό,τι θέλω»! Όχι, καρδούλα μου, δεν έχεις δικαίωμα να κάνεις την ζωή σου ό,τι θέλεις όταν την περιφέρεις αλόγιστα στο δρόμο, είτε οδηγώντας, είτε παραπατώντας και πέφτοντας πάνω σε κάποιον άμοιρο οδηγό που εν αγνοία σου θα του κλείσεις το σπίτι. Μπάστα, κυρίες και κύριοι, στις μαλακισμένες αντιδράσεις και αν δεν συνετιστείτε, περάστε ένα βραδάκι στο κρατητήριο πίνοντας πικρό καφέ. Ας δημοσιοποιηθούν και οι φάτσες τους στις τοπικές εφημερίδες. Όπως να δημοσιοποιηθούν και τα ονόματα των ‘‘καθαρών’’ οδηγών. Έτσι, για επιβράβευση.

Αλλά τι λέω… Στην Ελλάδα που επενδύσαμε στα ντουβάρια και στους απαράδεκτους δρόμους μας, δημιουργήσαμε και τενεκέδες ξεγάνωτους με δύο ποδαράκια.

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών:Τζίνα Δαβιλά. Γ.Γραμματέας, ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=17571

Δεν υπάρχουν σχόλια: