Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Αυγ 2012

Βόμβα στο τιμόνι

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ


 
Οι επιθετικοί οδηγοί αποτελούν θανάσιμη πηγή κινδύνου στους δρόμους. Ο εκνευρισμός προκύπτει από ένα κοκτέιλ με συστατικά τη χαμηλή ροή της κυκλοφορίας, τους δυνατούς κινητήρες των σύγχρονων αυτοκινήτων, την ανωνυμία που μας εξασφαλίζει ο θάλαμος επιβατών και η έλλειψη επικοινωνίας με τους άλλους χρήστες των δρόμων. Ερευνες στο εξωτερικό έχουν δείξει ότι στα μποτιλιαρίσματα τετραπλασιάζεται η πιθανότητα να συμπεριφερθεί επιθετικά ένας οδηγός, ενώ οι γυναίκες είναι συνήθως πιο συγκρατημένες στο τιμόνι από τους άνδρες.
Οι τελευταίοι συχνά υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες, θεωρούν τους άλλους οδηγούς ατζαμήδες και φροντίζουν να τους υποδείξουν με κορναρίσματα, αναβόσβημα των φώτων κ.λπ. ότι πρέπει να τους αδειάσουν τον δρόμο. Υπάρχουν πάντως κάποια τρικ, με τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε τη συμπεριφορά μας στο τιμόνι, να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.
  • Αποφύγετε να καθήσετε στη θέση του οδηγού αμέσως έπειτα από ένα επεισόδιο, που σας στρεσάρισε ή σας... ανέβασε την πίεση. Ο καβγάς με το έτερον ήμισυ, η επίπληξη από τον προϊστάμενο στο γραφείο, μια συμφωνία που ναυάγησε την τελευταία στιγμή μπορεί να προκαλέσουν νευρική κρίση, οπότε φροντίζουμε πρώτα να ηρεμήσουμε - στην ανάγκη κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα - και μετά να γυρίσουμε το κλειδί της μίζας.
  •  Η ενασχόληση με διάφορα πράγματα την ώρα της οδήγησης, π.χ. όταν τηλεφωνούμε στο κινητό, αλλάζουμε σταθμό στο ραδιόφωνο και καπνίζουμε, αποσπά την προσοχή μας και προκαλεί στρες καθώς δυσκολευόμαστε να τα κάνουμε όλα ταυτόχρονα. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο όταν ο οδηγός είναι νέος και άπειρος, οπότε νιώθει εκτός των άλλων και ανασφαλής.
  •  Τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας, οδηγούμε αμυντικά και λειτουργούμε προλαμβάνοντας δύσκολες καταστάσεις, που απαιτούν ακραίες αντιδράσεις. Κανένας οδηγός δεν είναι τέλειος - ούτε εμείς οι ίδιοι -, οπότε πρέπει να υπολογίζουμε κάθε στιγμή το λάθος των άλλων.
 Ο σωστός σχεδιασμός ενός ταξιδιού, ιδιαίτερα όταν ο προορισμός είναι μακρινός και άγνωστος, λειτουργεί χαλαρωτικά. Αποφεύγουμε σε κάθε περίπτωση να βρεθούμε υπό πίεση χρόνου και προγραμματίζουμε αρκετά διαλείμματα ενδιάμεσα.
 
Πηγή: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: