Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Μαρ 2017

Τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα….

Τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα….
Λώρη Κέζα                       αναδημοσίευση απο www.mononews.gr 27/2/2017
Το ερώτημα δεν είναι γιατί ένας γονιός δίνει στο παιδί του αυτοκίνητο που αναπτύσσει παράλογες ταχύτητες. Το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο Μεταφορών δίνει πινακίδες σε σκοτώστρες. Οχήματα που τρέχουν με 200 χιλιόμετρα, με 250 και παραπάνω απειλούν όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που βρίσκονται στο διάβα τους.
Στο δρόμο για την Αράχοβα εκτυλίχθηκε χθες μια τραγωδία. Γιος επιχειρηματία οδηγώντας μια Porsche, ξέφυγε από την πορεία, μπήκε στον παράδρομο και έπεσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Σκοτώθηκε ο ίδιος και δολοφόνησε τρία άτομα. Δεν υπάρχει άλλο ρήμα. Δολοφόνησε. Η ταχύτητα που ανέπτυξε ήταν επικίνδυνη για τις ζωές των άλλων, τόσο επικίνδυνη όσο αν πυροβολούσε με καλάνσικοφ στη μέση της πλατείας Συντάγματος. Κανένα υπουργείο δεν δίνει άδεια για τη χρήση πυροβόλων μέσα σε πόλεις αλλά το υπουργείο Μεταφορών επιτρέπει να κυκλοφορεί εκεί έξω κάτι τόσο επικίνδυνο όσο ένα απασφαλισμένο όπλο.
Η υπερβολική ταχύτητα και η επιθετική οδήγηση βρίσκονται πάνω πάνω στη λίστα με τις αιτίες των τροχαίων δυστυχημάτων. Νεκρός από υπερβολική ταχύτητα είναι εκείνος που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, νεκρός από επιθετική οδήγηση είναι ο ανυποψίαστος πεζός. Να δούμε τα νούμερα σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωσης Υγείας: κάθε χρόνο σκοτώνονται από τροχαία δυστυχήματα 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι. Οι αριθμοί δείχνουν ταχεία αύξηση και μέχρι το 2020 αναμένεται ότι ο αριθμός των θανάτων θα ανέλθει στα 2,4 εκατομμύρια ετησίως.
Οι νεκροί μπορούν να περιοριστούν με πολιτικές αποφάσεις. Ο Χρήστος Σπίρτζης, υπουργός Μεταφορών θα μπορούσε να ανοίξει τη συζήτηση για τα αυτοκίνητα που αναπτύσσουν παράλογες ταχύτητες. Οι ευρωβουλευτές όλων των κομμάτων θα μπορούσαν να θέσουν ζήτημα. Να μπουν όρια και προδιαγραφές που λαμβάνουν υπόψη τα βασικά: η Ελλάδα δεν διαθέτει Autobahn. Η Ελλάδα έχει δρόμους μπαλωμένους, δρόμους όπου πετάγονται σκυλιά, δρόμους χωρίς σήμανση, δρόμους με λάθος κλίση, δρόμους χάλι μαύρο.
Στη Γερμανία μια αιώνια συζήτηση αφορά τον προσδιορισμό ανώτατου ορίου ταχύτητας. Δεν υπάρχει λογική. Από τη μια η βιομηχανία αυτοκινήτων παράγει όλο και περισσότερο γρήγορα αυτοκίνητα, από την άλλη η πολιτεία θέλει να περιορίσει τη νόμιμη απόδοση των γρήγορων αυτοκινήτων. Γιατί επιτρέπεται την κατασκευή αυτοκινήτων που έχουν τελική τα 320 χλμ./ ώρα και ταυτόχρονα συζητείται ανώτατο όριο στα 130 χλμ./ ώρα;
Κάπου εδώ πετιέται ο εξυπνάκιας, για να πει ότι στη δημοκρατία πρέπει καθένας να είναι ελεύθερος να οδηγεί όπως θέλει και να αγοράζει το αυτοκίνητο που του αρέσει. Φυσικά. Να το αγοράσει αλλά να πάει σε πίστα, όχι στο δρόμο. Για τα οχήματα που κυκλοφορούν έξω, θα ήταν σωτήριο να υπάρχει κρατικός έλεγχος στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Εφόσον η Γερμανία, που παράγει 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, δεν βάζει όρια στη βιομηχανία, ας βάλουν τα όρια οι κατά τόπους σπίρτζηδες. Να μην δίνουν άδεια κυκλοφορίας σε οχήματα επικίνδυνα για τη δημόσια ασφάλεια. Δεν νοείται η ζωή των πολιτών να παίζεται από την απερισκεψία και την αμετροέπεια ορισμένων. Τα ατομικά δεδομένα μπορούν να είναι επιβαρυντικά: οδηγούν ανώριμοι νεαροί ή υπερήλικες που νιώθουν νεαροί, μπορεί να οδηγούν νυσταγμένοι ή μεθυσμένοι. Δεν στεκόμαστε σε αυτούς. Στεκόμαστε στο σοβαρό, νορμάλ, νηφάλιο οδηγό που πατάει το γκάζι και πιάνει τα 250, τα 300. Όσο σοβαρός, νορμάλ, νηφάλιος κι αν είναι, το αυτοκίνητο δεν μαζεύεται_ οποιαδήποτε ατυχία γίνεται μοιραία.
SOSBLOG-1

Δεν υπάρχουν σχόλια: