Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Μαρ 2017

5 Λόγοι που η νυχτερινή οδήγηση θεωρείται ο πιο αδύναμος κρίκος στο τιμόνι σου


νυχτερινά τροχαία ατυχήματα

Τα βασικά αίτια που προκαλούν νυχτερινά τροχαία ατυχήματα είναι η μειωμένη ορατότητα, η υπνηλία, η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, η κούραση, κ.α.
Τα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα είναι η τρίτη αιτία θανάτου παγκοσμίως και δυστυχώς η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά στην Ευρώπη.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
Συγκεκριμένα στατιστικές έρευνες στην Ελλάδα έδειξαν ότι το 30% των τροχαίων ατυχημάτων καθημερινά συμβαίνει κατά την νυχτερινή οδήγηση.
Τις περισσότερες φορές μάλιστα αυτά είναι θανατηφόρα!
Θρηνούμε τουλάχιστον 5 – 6 νεκρούς καθημερινά.

Πού οφείλεται το υψηλό ποσοστό θανάτων στα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα ;

Τα πιο σημαντικά αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι τα εξής: η υπνηλία, το αλκοόλ, η κούραση, η ταχύτητα και η παραβίαση της προτεραιότητας.
Όταν όμως το σκοτάδι πέφτει ο κίνδυνος δημιουργίας τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται ραγδαία.
Σχετικές έρευνες στην Αμερική,  αναφέρουν ότι το υπερβολικό ποσοστό του 49% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει κατά την διάρκεια της νύχτας.
Κατά συνέπεια όσο το φως του ηλίου χάνεται, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος.
Τα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα έχουν στατιστικά και στην Ελλάδα τους περισσότερους σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρους.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματαΚάποιος μπορεί να αναρωτηθεί:
Μα καλά κατά τις νυχτερινές ώρες δεν κυκλοφορούν πολύ λιγότερα οχήματα ;
Ένα στα τρία νυχτερινά τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την οδήγηση είναι θανατηφόρα.
Γι’αυτό άλλωστε το ποσοστό τους δείχνει να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μειωμένη ορατότητα κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην αύξηση του κινδύνου.
Ο οπτικός μας κόσμος είναι σχετικά φτωχός υπό συνθήκες χαμηλού φωτισμού, η ευαισθησία του ματιού στην αντίθεση μειώνεται, και η έγχρωμη όραση είναι παραμορφωμένη είτε απουσιάζει.
Κατά κύριο λόγο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσο τα επίπεδα φωτός μειώνονται τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να υποτιμάται η ταχύτητα των άλλων οχημάτων, ιδιαίτερα σε κυκλικούς κόμβους και σε διασταυρώσεις όπου τέτοιες αποφάσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Είναι προφανές ότι ο επαρκής τεχνητός φωτισμός ελαχιστοποιεί αυτά τα φαινόμενα κατά την διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης αρκεί αυτός να υπάρχει…
Η λογική τήρηση των ορίων ταχύτητας κρίνεται επιτακτική κατά τις νυχτερινές ώρες.

Ο κίνδυνος αργεί να φανερωθεί και οι αντιδράσεις των οδηγών είναι πάντα πολύ πιο αργές σε σχέση με το φως της ημέρας.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
Ωστόσο, η μη ικανοποιητική οριζόντια και κάθετη σήμανση των ελληνικών δρόμων, ορισμένες φορές και κρυμμένη, συμβάλλει σε ένα σημαντικό ποσοστό στην διόγκωση του προβλήματος.
Η αυξημένη κούραση, σε συνδυασμό με όλα τα ανωτέρω ενισχύει τις πιθανότητες εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα την νύχτα.
– Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ , η παραβίαση της προτεραιότητας και η αυξημένη ταχύτητα αποτελούν
τρεις από τις βασικές αιτίες από τις οποίες προκαλούνται τα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως.
– Η υπνηλία πολλές φορές δεν σχετίζεται μόνο με την κούραση που νιώθει ένας ανθρώπινος οργανισμός αλλά και με την ποιότητα του ύπνου που κάνει ο καθένας από εμάς.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα




νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
– Ο ‘βρώμικος’ ανεμοθώρακας (παρμπρίζ) μπορεί να περιορίσει σε ποσοστό έως και 80% την καλή ορατότητα.
– Τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου μειώνουν την δέσμη του φωτός έως και κατά 50% αν είναι σκονισμένα ή λασπωμένα είτε μη σωστά ρυθμισμένα.
– Απαραίτητη και βασική προϋπόθεση για την νυχτερινή οδήγηση κάτω από την βροχή,  είναι να λειτουργούν σωστά οι υαλοκαθαριστήρες.
– Tο σύστημα εξαερισμού και κλιματισμού του αυτοκινήτου, εφόσον έχει ρυθμιστεί και λειτουργεί κανονικά, εξαφανίζει το θάμπωμα των γυάλινων επιφανειών (ανεμοθώρακας, παράθυρα, κ.λ.π.).
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
Χρήσιμες Συμβουλές κατά την νυχτερινή οδήγηση
1) Πάντοτε κάνετε χρήση της ζώνης ασφαλείας.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
2) Τηρείται τα όρια ταχύτητας του εκάστοτε οδικού δικτύου.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
3) Έχετε εστιασμένη την προσοχή σας στο οδόστρωμα.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
4) Κρατήστε τον ανεμοθώρακα (παρμπρίζ) και τα παράθυρα σας καθαρά.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
5) Τηρείται τις αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των προπορευόμενων οχημάτων.
νυχτερινά τροχαία ατυχήματα
Μπορείτε με μία πρακτική μέθοδο, η οποία δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, να υπολογίσετε την σωστή απόσταση ασφαλείας αφού πρώτα αναγνωρίσετε την θέση του προπορευόμενου οχήματος με την χρήση των φώτων του οχήματος σας

Τα φώτα διασταυρώσεως θα σας δώσουν την δυνατότητα να έχετε ορατότητα σε μία απόσταση 40 – 50 μέτρων.
Ενώ τα φώτα πορείας φωτίζουν μπροστά από το όχημα σας σε μία απόσταση 100 μέτρων.
Προτεραιότητα του κάθε οδηγού είναι η ασφαλής επιστροφή στα αγαπημένα του πρόσωπα.
Και αυτός ο προορισμός δεν διαχωρίζει την ημέρα με την νύχτα, το φως με το σκοτάδι…

Δεν υπάρχουν σχόλια: