Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Μαρ 2017

Σε ποια ηλικία σταματάμε να οδηγούμε;

Τάκης Πουρναράκης

Στη χώρα μας τη δεκαετία του '60 και του '70 παράλληλα με την άνοδο της αυτοκίνησης απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης δεκάδες χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες.

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι αν οδηγούν ακόμη έχουν πιθανόν ξεπεράσει τα 65 τους χρόνια. Το πρόβλημα προκύπτει διότι δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο για το πότε πρέπει να σταματήσουν να οδηγούν. Κατανοώ πλήρως πως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και πιθανόν ορισμένοι άνθρωποι δε θα έπρεπε ποτέ ν' αποκτήσουν άδεια οδήγησης ενώ κάποιοι άλλοι είναι πράγματι ικανοί να οδηγούν με ασφάλεια στα 75 τους. H πρόβλεψη για ανανέωση του διπλώματος ανά 15 χρόνια αφορά όσους απέκτησαν από τις 18/1/2013 και μετά δίπλωμα αλλά και όσους έχουν στην κατοχή τους δίπλωμα το 2033. Μέχρι τότε όμως τι γίνεται;

Η τυπική διαδικασία σήμερα για τους άνω των 65 ετών είναι ανανέωση ανά τριετία και περιλαμβάνει επίσκεψη σε παθολόγο και οφθαλμίατρο. Αυτό θα γίνει 5 φορές γιατί μετά τα 80 έτη η διαδικασία αλλάζει. Υπάρχει ειδική ομάδα γιατρών του Υπουργείου Μεταφορών με έδρα το Χολαργό που εξετάζει τους υποψήφιους γι' ανανέωση του ερασιτεχνικού διπλώματος και πέρα των υπολοίπων γίνεται ειδικό ακουόγραμμα, τεστ αντίληψης, ευκινησίας και άλλα.

Επιπλέον σε περιπτώσεις ειδικής φαρμακευτικής αγωγής π.χ. όταν κάποιος λαμβάνει ηρεμιστικά φάρμακα ή έχει χάσει κάποιο άκρο ο παθολόγος τον παραπέμπει στην ανάλογη ειδικότητα (ψυχίατρο ή ορθοπεδικό για να δώσει έγκριση).

Προφανώς τα τρία χρόνια στη ζωή ενός 70χρονου είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα στο οποίο μπορεί να συμβούν πολλά. Π.χ. να υποστεί ένα μικρό εγκεφαλικό ή έμφραγμα ή οτιδήποτε άλλο που μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά του. Εν τω μεταξύ συνεχίζει να οδηγεί αν κάποιος από το περιβάλλον του δεν τον σταματήσει. Όχι ότι είναι εύκολο να το πεις και να το δεχτεί ο έχων το πρόβλημα, καθώς στις πλείστες των περιπτώσεων αισθάνεται πως παροπλίζεται/ευνουχίζεται κάτι σα μια ακόμη συνταξιοδότηση/απόσυρση.

Στο δρόμο καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες περιστατικών υπέργηρων οδηγών με μειωμένη αντίληψη του χώρου που οδηγούν χιλιοτρακαρισμένα αυτοκίνητα σε ρυθμό ριπλέι, αποτελώντας κινητά εμπόδια που προκαλούν ένταση γύρω τους. Το εν λόγω άρθρο γράφτηκε με αφορμή το θάνατο ενός 84χρονου μαζί με την 78χρονη σύζυγό του, καρφώθηκαν πίσω από γεωργικό μηχάνημα στις εννιά το βράδυ. Αναφέρουμε την ώρα διότι παγκοσμίως το σούρουπο και το χάραμα είναι οι χρονικές περίοδοι με τα περισσότερα δυστυχήματα, ο λόγος απλός δυσκολεύεται το μάτι του ανθρώπου να προσαρμοστεί στην αλλαγή φωτός.

Χρόνο με το χρόνο το πρόβλημα θα εντείνεται καθώς όλο και περισσότερο οδηγοί θα φτάνουν σε κρίσιμα όρια ηλικιακά. Οι διαδικασίες που αναφέρουμε πιο πάνω είναι σε αρκετές περιπτώσεις προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα, παραμένουν τυπικές και δεν μπαίνουν στην ουσία. Τα πιστοποιητικά δεν απηχούν στην πραγματική κατάσταση του ηλικιωμένου. Το θέμα αφορά και στις ασφαλιστικές εταιρείες που θα μπορούσαν να είναι πιο αυστηρές σ' αυτές τις περιπτώσεις και να μην αρκούνται στον τυπικό έλεγχο ανανέωσης του διπλώματος. 


Πηγή:www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: